זהבה גלאון הודיעה: אתמודד על ראשות מרצ

ארבע שנים אחרי שפרשה מהחיים הפוליטיים, יו"ר מפלגת מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הכריזה כי תתמודד על ראשות המפלגה מול יאיר גולן • מאחורי הקלעים חברי כנסת שקראו לגולן לפרוש מהמירוץ ולהותיר את התפקיד בידי גלאון נענו בשלילה

זהבה גלאון הודיעה על התמודדותה לראשות מרצ / צילום: רמי זרנגר
זהבה גלאון הודיעה על התמודדותה לראשות מרצ / צילום: רמי זרנגר

שוב טלטלה במרצ: יו"ר המפלגה לשעבר זהבה גלאון הודיעה היום (ג') כי החליטה להתמודד על ראשות המפלגה. בשבועות האחרונים פנו לגלאון חבריה למפלגה בקריאה שתשוב להתמודד על ההנהגה מול יאיר גולן ואף נערכו סקרים שחוזים לה חמישה מנדטים כשהיא בראש. לפני שבוע הודיע יו"ר המפלגה המכהן ניצן הורוביץ כי לא ישוב להתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים והותיר את הזירה לגולן.

מאחורי הקלעים חברי כנסת שקראו לגולן לפרוש מהמירוץ ולהותיר את התפקיד בידי גלאון נענו בשלילה. המתמודד היחיד עד היום אף מיהר לצייץ נגד חבריו וכתב: "‏נשגב מעיניי המהלך של בכירים במפלגה למנוע בחירות דמוקרטיות לראשות המפלגה. שום סיבה שבעולם לא צריכה למנוע מאלו שבטוחים בכוחם להוביל את המפלגה להתמודד באומץ ולעמוד למבחן הקלפי".

גלאון הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים רגע לפני הפריימריז שנערכו ב-2018, אז ניצחה ועמדה בראש המפלגה תמר זנדברג. "התרשמתי שמתפקדי מרצ מעוניינים בהנהגה חדשה", אמרה אז. בשבועיים האחרונים התהפך הגלגל וזנדברג הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים ואילו גלאון עושה את הדרך ההפוכה חזרה.