בטענה לאפליה דתית: תובע 140 אלף שקל מרשות שדות התעופה

תביעה נגד רשות שדות התעופה: מועמד לעבודה שטוען כי נדחה רק משום שהוא אדם דתי ושומר שבת, תובע 139 אלף שקל • ברשות שדות התעופה מתנערים מהמענה של אותה נציגה ומייחסים לה טעות אנוש • עוד מציינים כי 30% מעובדי הרשות הם אנשים שומרי שבת וחג

בניין בית הדין הארצי לעבודה / צילום: רפי קוץ
בניין בית הדין הארצי לעבודה / צילום: רפי קוץ

תביעה של מועמד לעבודה ברשות שדות התעופה בטענה לאפליה דתית מגיעה לערכאות המשפטיות: מושי גולדברג, חרדי ותושב בית שמש, הגיש תביעה בגובה של 139 אלף שקל נגד רשות שדות התעופה, בטענה שסורב לעבודה היות שהוא שומר שבת. גולדברג הגיש מועמדות למשרה שפרסמה רשות שדות התעופה, המצויה בגיוס מסיבי של עובדים, נוכח מחסור עצום.

במייל ששיגר גולדברג לרשות שדות התעופה הוא ציין כי הוא אדם דתי, ושאל "האם ישנה אפשרות לא לעבוד בשבת? אני מבין שחייבים לעבוד בשבתות ובחגים אבל אני לא עובד בשבת וחג". התשובה שקיבל ממי שתפקידה מוגדר כמאבחנת גיוס ומיון ברשות שדות התעופה היא "לצערי זה לא אפשרי, שיהיה בהצלחה בהמשך".

לטענת התובע, הוא הציע כי יתחייב למשמרות לילה נוספות במקום עבודה בשבת, אולם נדחה גם לאחר הצעה זו.

ברשות שדות התעופה מתנערים מהמענה של אותה נציגה ומייחסים לה טעות אנוש. עוד מציינים כי 30% מעובדי הרשות הם אנשים שומרי שבת וחג.

בעקבות המקרה, הגיש גודברג תביעה בבית הדין לעבודה, בטענה לאפליה ולעבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש 'בצלמו' שמייצג את משה גולדברג מסר: "למרשי נגרם עוול חמור ביותר כשנמנעה ממנו האפשרות לעבוד ולהתפרנס ממשלח ידו אך ורק בגלל אמונתו ושמירת אורח חייו. מרשי ניסה להתקבל לעבודה ואף הציע שיעבוד במקום שבתות לילות נוספים אך סורב. לא ניתן שחברות ממשלתיות יפגעו בפרנסה של מבקשי עבודה שרק רוצים לשמור את אמונתם ודתם".