חברת השקעות סעודית הפכה לבעלת המניות הגדולה באוטונומו הישראלית

חברת Mithaq הכפילה בחודשיים האחרונים את החזקותיה בחברת האוטוטק, שמניותיה צנחו ביותר מ-90% מאז מוזגה ל-SPAC אשתקד • Mithaq מדגישה כי אין בכוונתה להוביל מהלך אקטיביסטי כגון החלפת הנהלת החברה • החברה הסעודית היא גם בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת האדטק הישראלית טרמור

בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו
בן וולקוב, מנכ''ל ומייסד אוטונומו / צילום: אוטונומו

על רקע צניחה של יותר מ-90% במניית חברת אוטונומו, מאז מוזגה ל-SPAC באוגוסט שעבר, מתברר כעת שחברת השקעות סעודית מגלה עניין במניית האוטוטק הישראלית. החברה הסעודית, Mithaq Capital, הייתה בעלת מניות קטנה יחסית באוטונומו אך דיווח מהשבוע מגלה כי  הגדילה באופן מהותי את ההחזקה שלה עד ל-20.4% - והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר.

הדיווח הנוכחי על ההחזקה הועבר ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) כדיווח של משקיע אקטיבי, בניגוד לדיווחים הקודמים. Mithaq אמנם מדגישה בו שאין בכוונתה להוביל מהלך אקטיביסטי כגון דרישה למכור נכסים, לשנות את הרכב הדירקטוריון, להחליף מנהלים וכדומה.

עם זאת היא שומרת לעצמה את האפשרות לשוחח עם נציגי אוטונומו בנוגע לאסטרטגיה, לממשל ולעסקי החברה, וכן מציינת שייתכן שתיצור קשר עם בעלי מניות אחרים בחברה או עם מומחים בתעשייה. לפי הדיווח, Mithaq עשויה להגדיל או להקטין את ההחזקה שלה באוטונומו, אך היא מדגישה כי בשלב זה אין לה כוונה להגדיל את ההחזקה אל מעבר ל-25%.

Mithaq, יש לציין, היא גם בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת האדטק הישראלית טרמור, בניהולו של עופר דרוקר. לפי דיווח מלפני מספר חודשים החברה מחזיקה ב-22% ממניות טרמור, הנסחרת בנאסד"ק ובלונדון.

חברת Mithaq הפכה לבעלת מניות באוטונומו אחרי המיזוג ל-SPAC

אוטונומו הוקמה ומנוהלת על-ידי בן וולקוב. החברה מציעה פלטפורמה וזירת מסחר לדאטה שנאסף מכלי רכב מחוברים, והיא נסחרת בשווי נוכחי של 93 מיליון דולר בלבד, פחות משנה לאחר שהחלה להיסחר בשווי של 1.26 מיליארד דולר, ונמוך משווי המזומנים בקופתה בסוף הרבעון הראשון - 197 מיליון דולר.

בפברואר 2021, זמן קצר לאחר שאוטונומו דיווחה על המיזוג לחברת ה-SPAC האמריקאית Software Acquisition Group, חברת Mithaq רכשה מניות של חברת ה-SPAC ולאחר המיזוג היא הפכה לבעלת מניות באוטונומו, עם החזקה של 5.2% מהון המניות.

דיווחים מפברואר ומרץ השנה הצביעו על עלייה בהחזקה של Mithaq באוטונומו ל-10.1%. הדיווח המעודכן מראה שהיא הכפילה את ההחזקה כשניצלה את החולשה במניה ורכשה עוד מניות אוטונומו. לפי הדיווח , Mithaq רכשה את המניות במשך חודשיים עד השבוע שעבר, במחירי מניה שנעו בין 75 סנט ל-1.3 דולר ובסה"כ  הוציאה כ-10.6 מיליון דולר במחיר ממוצע של 87 סנט למניה. נכון להיום נסחרת המניה במחיר נמוך יותר, של 70 סנט.

Mithaq Capital היא חלק מהקונגלומרט הסעודי Mithaq Holdings שפועל מריאד. לפי אתר הקבוצה, היא פועלת כמשקיעה או שותפה באופן שמנצל הזדמנויות ותואם את חוקי השריעה, וזאת תוך הקפדה על רמת אתיקה גבוהה. הם מציינים כי ההשקעות שלהם מתבססות על יסודות כלכליים וכי מדובר על השקעות ערך.

מלבד Mithaq שהפכה במהלך זה לבעלת המניות הגדולה ביותר באוטונומו, בעלי מניות נוספים בחברה הם קרן בסמר שמחזיקה ב-14.6%, המנכ"ל וולקוב עם 12.4%, סטייג' וואן עם 8.5% , Aptiv Financial Services עם 7.1%, סנווסט עם 6.3% ואבנר כהן עם 5.3%.

במסגרת המיזוג ל-SPAC אוטונומו גייסה סכום של 255 מיליון דולר. בתקופה שחלפה מאז היא הספיקה להשתמש בחלק מהכסף לביצוע שתי רכישות: Neura מישראל ו-The Floow מבריטניה. ניורה פיתחה טכנולוגיה שמספקת תובנות באמצעות בינה מלאכותית עבור מתכנני ערים חכמות ומפעילי שירותי תחבורה ועבורה שילמה אוטונומו 50 מיליון דולר. The Floow מספקת פתרונות תוכנה כשירות עבור חברות ביטוח רכב, וסכום הרכישה הוא בין 31-69 מיליון דולר בכפוף לעמידה ביעדים.

בדומה להרבה חברות טכנולוגיה שמוזגו ל-SPAC בשנה שעברה (ובפרט חברות אוטוטק) לאוטונומו יש הכנסות מינוריות, והן הסתכמו ב-1 מיליון דולר ברבעון הראשון, צמיחה לעומת 215 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2021. בשורה התחתונה נרשם הפסד תפעולי של 15.1 מיליון דולר, עלייה מ-4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. לפי התחזית שפורסמה בעת הדיווח על המיזוג ל-SPAC , אוטונומו העריכה שהיא תצמח להכנסות של 22 מיליון דולר ב-2022 ובהמשך הן יגיעו ל-574 מיליון דולר ב-2025.