רה"מ יאיר לפיד: "המבצע יימשך ככל שיידרש"

גורמי מערכת הביטחון תמימי-דעים כי המבצע השיג את מטרותיו, ויש לשמר את ההישגים לקראת סיום הלחימה, אך בשלב הזה לג'יהאד יהיה קשה להסכים להפסקת אש כשאין בידיו שום הישג ממשי • רה"מ יאיר לפיד: "אנחנו פועלים בצורה ממוקדת ואחראית על מנת לצמצם למינימום פגיעה בבלתי מעורבים"

ראש הממשלה יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהחלה אמש (ש') בשעה 11 והסתיימה לאחר שלוש שעות היו גורמי הביטחון תמימי-דעים כי המבצע השיג את מטרותיו ויש לשמר את ההישגים לקראת סיום הלחימה. מהצד הצה"לי דווח על חיסול הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלמי והפגיעה המוראלית הקשה בארגון, ראש השב"כ רונן בר אמר שהעובדה שחמאס לא הצטרף לג'יהאד מרחיבה את הוויכוח בין הארגונים ויוצרת טריז של ממש ביניהם.

טילי נ"ט, ידע טכנולוגי ועשרות מיליוני דולרים: הזווית האיראנית במבצע עלות השחר 
שדרות: רקטה נפלה בשער מפעל באזור התעשייה, אין נפגעים 
הלחץ ברצועה מעצירת הדלק וקפיצת המדרגה בחזית ההסברה: מה צפוי בהמשך המבצע?

בג'יהאד נשמעו לא מעט קולות שהאשימו את חמאס ב"מכירת" אנשיו לישראל. ועם זה בר והדרג הביטחוני מקצועי הבהירו כי בשלב הזה לג'יהאד יהיה קשה להסכים להפסקת אש כשאין בידיו שום הישג ממשי. עוד נאמר בישיבה כי איראן הבטיחה לארגון לסייע לו לשקם את יכולותיו הצבאיות.

הבוקר פרסמו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ הודעה משותפת ולפיה, בהמשך להודעת דובר צה"ל - אתמול ביצעו צה"ל והשב"כ סיכול של בכיר הג'יהאד האיסלמי, חאלד מנצור, מפקד מרחב דרום של הג'יהאד האיסלאמי בעזה. מדובר בשיתוף פעולה מבצעי של צה"ל, גורמי המודיעין והשב"כ, באישור הדרג המדיני. לפיד אמר בהקשר לכך כי מדובר במאמץ מבצעי ומודיעיני, והביע הערכה "לשר הביטחון בני גנץ, לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולאלפי האנשים שתחת פיקודם. אנחנו פועלים בצורה ממוקדת ואחראית על מנת לצמצם למינימום פגיעה בבלתי מעורבים. המבצע יימשך ככל שיידרש".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מי שיבקש לפגוע באזרחי ישראל - ייפגע. צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול מול הג'יהאד האיסלמי עד שנשיב את השקט ונסיר את האיומים על ילדי העוטף. אני מבקש לשבח את צה"ל בהובלת הרמטכ"ל, ואת השב"כ בהובלת רונן בר על המאמצים הגדולים שנעשים בכדי לשמור על ביטחון ישראל".