ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון: 8 חודשי מאסר על-תנאי ליעקב ליצמן

בנוסף נגזר על שר הבריאות לשעבר קנס של 3,000 שקל, זאת בעקבות הרשעתו בעבירה של הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר • ליצמן, יו"ר יהדות התורה לשעבר, התפטר לאחרונה מהכנסת כדי להימנע מהטלת קלון

יעקב ליצמן / צילום: אוריה תדמור
יעקב ליצמן / צילום: אוריה תדמור

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ב') על שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן 8 חודשי מאסר על-תנאי, לאחר שקיבל את הסדר הטיעון שנחתם עמו. בנוסף נגזר עליו קנס של 3,000 שקל, זאת בעקבות הרשעתו בעבירה של הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר. 

כפי שנחתם בהסדר הטיעון: ליצמן יתפטר מהכנסת לקראת הדיון בעניינו 
מנדלבליט מנקה שולחן: נחתם הסדר טיעון מקל עם יעקב ליצמן 

ליצמן, יו"ר יהדות התורה לשעבר, התפטר לאחרונה מהכנסת כדי להימנע מהטלת קלון.

ליצמן הורשע כי בעת ששימש כשר הבריאות הוא ניסה להשפיע על חוות-הדעת שערך הפסיכיאטר המחוזי בירושלים, כך שיקבע כי לייפר היא לא בת-הסגרה. בשתי הזדמנויות ליצמן אמר לפסיכיאטר המחוזי: "תעזור לנו", ו"מלכה לייפר, מה קורה איתה?". הפסיכיאטר סירב לשוחח עמו בעניין.

בהמשך, בשנת 2018, לאחר שלייפר נעצרה בחשד להתחזות כחולת נפש, הוגשה חוות-דעת של פסיכיאטר אחר, לפיה היא כשירה לעמוד לדין. הפסיכיאטר המחוזי נדרש להביע את עמדתו בעניין, ושוב פנה אליו ליצמן בעניין ואמר: "מה אני עושה איתה?", והציע לעזור אם ידבר עם הפסיכיאטר שערך את חוות-הדעת.

השופט יהושע צימרמן קבע כי יש לקבל את הסדר הטיעון בשל האינטרס הקיים בהסדרי טיעון, וכי רק במקרים נדירים יחרוג בית המשפט מההסדר שערך הנאשם עם התביעה. משקל רב ניתן ללקיחת האחריות. בית המשפט גם ייחס משקל להתפטרותו של ליצמן מהכנסת זמן קצר לפני הגשת כתב האישום, ולכך שהאירועים התרחשו לפני 4 ו-7 שנים.

כאמור, ליצמן התפטר מהכנסת ומנע דיון בשאלה אם דבק קלון במעשיו. אם יבקש בעתיד לכהן כחבר כנסת, ייערך דיון בעניין. 

עורכי הדין ז'ק חן ונעה פירר, שייצגו את ליצמן, מסרו בתגובה: "אנו מודים לבית המשפט על כך שבגזר דין מעמיק ומפורט קיבל את טענותינו וכיבד את ההסדר אליו הגענו עם הפרקליטות. מדובר בפרשה אשר לאחר שימוע שהתקיים בלב פתוח ונפש חפצה, הצטמצמה לעניין בו הודה הרב ליצמן ונטל עליו אחריות".