הפתרון היצירתי של חברת התעופה הלאומית באוסטרליה למחסור בסבלים

הנהלת קוואנטס, חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, העבירה מזכר פנימי לעובדי החברה, ביניהם גם מנהלים בכירים, במטרה למצוא מתנדבים שיוכלו לעבוד במקביל בצוותי הקרקע בשדות התעופה - על מנת להתמודד עם המחסור החמור בסבלים ואובדן המזוודות

מטוסי חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה קוואנטס / צילום: Associated Press, Rick Rycroft
מטוסי חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה קוואנטס / צילום: Associated Press, Rick Rycroft

התלונות על המחסור החמור בעובדים בענף התעופה הגיעו למצב שבו אפילו המנהלים הבכירים מנסים לסייע לתהליכים על הקרקע לרוץ באופן חלק. אחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממחסור בעובדים בשנה האחרונה הוא התעופה, שמתמודד עם עובדים בלתי זמין וכאוס בשדות, בעוד הדרישה לטיסות חלה לעלות לאחר כשנתיים בהן היינו נעולים בבתים בשל המגפה.

נוסעים ברחבי העולם מתמודדים עם עיכובים בלתי פוסקים ואובדן מזוודות גורף, מה שמוביל חלק מחברות התעופה הגלובליות להיות יותר יצירתיות עם ההתנצלויות שלהן - חברת דלתא האמריקאית למשל, הציעה פיצה בחינם לנוסעים שטיסותיהן איחרו או אף תשלום חד פעמי של 10,000 דולר כדי לוותר על מקום בטיסה בה עשו אובר-בוקינג.

כעת חלק מחברות התעופה מפעילות את היצירתיות שלהן כדי להבין כיצד מתמודדים עם המחסור בעובדים, שהוא לב הבעיה בענף.

קוואנטס, חברת התעופה הלאומית והגדולה ביותר באוסטרליה, מקבלת מתנדבים מהצוות הניהולי הבכיר בחברה כדי לעזור עם העיכובים בחלוקת המטען. החברה זקוקה ללפחות 100 מתנדבים בכירים בשלושת החודשים הקרובים על מנת לפתור את הבעיה.

במזכר פנימי שהופץ לעובדי החברה מוקדם יותר היום (ב'), קוואנטס בדקה אם יש "הבעות רצון" מעובדי ההנהלה והבכירים בה לעזור עם פעולות שונות של צוות הקרקע. התפקידים הזמינים למתנדבים כוללים העמסת ופריקת מטוסים, מיון וסריקת מזוודות והסעת כלי הרכב שמובילים מטען לכיוון המטוסים.

קוואנטס תספק לכל המתנדבים בתוכנית הכשרה מלאה והם יתבקשו לסייע בנמלי סידני או מלבורן באוסטרליה. המזכר הדגיש כי "אין מגבלות" על המתנדבים והם יקבלו על עצמם את המלאכה בנוסף לתפקיד הנוכחי שלהם. המתנדבים יוכלו לתאם את לוחות הזמנים שלהם בהתאם וסביב לתפקיד החדש אליו נודבו.

בחודש שעבר, ממיין מזוודות שהעסיקה קוואנטס סיפר לעיתון הגארדיאן כי אחת מכל 10 מזוודות לא שורדת את המסע דרך שדה התעופה של סידני. העובד ציין כי עומס העבודה בלתי ניתן לניהול והדרישה לעובדים שיסייעו רק הולכת ועולה.

במזכר ששלחה קוואנטס לעובדים היא ציינה כי אחת הסיבות העיקריות למחסור בעובדים היא חולי בקורונה ובשפעת עונתית. דובר קוואנטס הודה בהצהרה כי "הביצועים התפעוליים שלנו לא עומדים בדרישות או בסטנדרטים של הלקוחות, וגם שלנו עצמנו" וכי החברה "עושה כל מה שביכולתה כדי לשפר את התוצאות".

עוד הוסיף הדובר כי כ-200 עובדים, ביניהם בכירים, כבר התנדבו לצוותי הקרקע השונים ועוזרים בטיפול בתקופות עמוסות מבחינת טיסות מאז חודש אפריל הנה.