עסקת המכירה של איירון סורס בסכנת ביטול; המניה צוללת בוול סטריט

חברת AppLovin הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת יוניטי, שאמורה לרכוש את חברת הטכנולוגיה הישראלית ב-4.4 מיליארד דולר, והעמידה כתנאי את ביטול העסקה • מניית איירון סורס צונחת במעל ל-15% בוול סטריט

מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock
מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock

סכנה לעסקת המכירה של חברת הטכנולוגיה הישראלית איירון סורס ליוניטי מארה"ב: חברת AppLovin הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת יוניטי, הרוכשת בעסקת איירון סורס, תוך שהיא מתנה את העסקה בביטול עסקת איירון סורס.

בעקבות זאת נופלת מניית איירון סורס  במסחר בוול סטריט ביותר מ-15% לשווי חברה של 4.8 מיליארד דולר. במקביל, מניית יוניטי  עולה בכ-3%, ומניית AppLovin  נחלשת בקרוב ל-15%. מאיירון סורס לא נמסרה תגובה.

איירון סורס פיתחה פלטפורמה שמיועדת למפתחי משחקים ואפליקציות למובייל, ובין היתר נותנת למפתחים האלה כלי פרסום, אנליטיקה, שירות ועוד. יוניטי, שלתוכה היא אמורה להתמזג, פיתחה סביבת תוכנה תלת ממדית ליצירת משחקי מחשב. המיזוג נועד לסייע לשתיים למקסם את ההכנסות מלקוחותיהן - חברות המפתחות משחקי וידיאו למחשב ולמכשירי מובייל. 

העסקה בין יוניטי לאיירון סורס הוכרזה לפני מספר שבועות ונקבה בפרמיה של 74% על המחיר הממוצע של מניית  איירון סורס ב-30 ימי המסחר שלפני הדיווח, ושווי של 4.4 מיליארד דולר ( נמוך ב-57% מהשווי לפיו מוזגה לחברת SPAC בבורסת ניו יורק ביוני אשתקד ). עם זאת, מדובר בעסקת מניות, במסגרתה עבור כל מניית איירון סורס יתקבלו 0.1089 מניות יוניטי; בעת הדיווח היה מדובר על מחיר של 4.33 דולר למניית איירון סורס. באופן אירוני, דווקא העלייה של מניית יוניטי בעקבות הצעת AppLovin מעלה את השווי של איירון סורס בעסקה לכ-5.9 דולר למניה, אם כי ברור שעסקה זו לא תצא אל הפועל במקרה כזה .

AppLovin נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.2 מיליארד דולר. נראה שהיא מנצלת פה הזדמנות שנוצרה לאחר הודעת המיזוג של יוניטי ואיירון סורס - לקוחות של יוניטי הביעו אז אי שביעות רצון מהעסקה . AppLovin תידרש לקבל את אישור בעלי המניות של יוניטי לעסקה, כך שהיא עשויה ליהנות מהתנגדות שלהם, אם כזו תהיה, לעסקת איירון סורס.

העבר של איירון סורס מעיב עליה

לאחרונה פורסם כי בעלי מניות של יוניטי מתנגדים לעסקה על רקע העבר של איירון סורס: בעשור הקודם הייתה החברה משווקת כלי להתקנת תוכנות למחשבים, שהואשם בכך שהוא משתיל נוזקות כמו תוכנות שמקפיצות פרסומות. פעילות זו אמנם הופסקה על-ידי איירון סורס לפני שהפכה לחברה ציבורית בבורסת ניו יורק ב-2021, אך לקוחות יוניטי שהם מפתחי משחקים עצמאיים כעסו על המיזוג.

AppLovin משווקת פלטפורמת תוכנה למפתחי אפליקציות, המסייעת להם בתחומי רכישת הלקוחות, מוניטיזציה ומדידה. החברה ממוקמת בפאלו אלטו, קליפורניה. למעשה, מדובר במתחרה בולטת של איירון סורס עצמה, שגם היא מציעה פתרונות למפתחי אפליקציות. בעבר רכשה AppLovin את החברה הישראלית SafeDK.

יוניטי פיתחה סביבת תוכנה תלת מימדית לפיתוח משחקי מחשב, ובין המשחקים המפורסמים שפותחו עליה נמצאים Rust, Kerbal Space, Crossy Road ו-Overcooked. בנובמבר שעבר הכריזה יוניטי כי רכשה את חברת האפקטים החזותיים WETA שהקים הבמאי פיטר ג'קסון.

לפי ההצעה של AppLovin ליוניטי, המיזוג יסתיים בכך שבעלי המניות של AppLovin יחזיקו ב-45% מהחברה הממוזגת, ובעלי המניות הקיימים של יוניטי יחזיקו ב-55%. דירקטוריון AppLovin תומך פה אחד בעסקה המוצעת, ולפי החברה, היא בטוחה שההצעה תושלם בהקדם. כאמור היא מתנה את המיזוג בביטול עסקת איירון סורס, כמו גם באישור הדירקטוריון של יוניטי ועמידה בתנאים נוספים. את החברה מלווה בעסקה בנק ג'יי.פי מורגן.

בתוך כך , AppLovin עדכנה את התחזית השנתית שלה והפחיתה את תחזית ההכנסות, מ-3.14-3.44 מיליארד דולר ל-2.84-3.14 מיליארד דולר. עם זאת, לא היה שינוי בתחזית ה-EBITDA השנתית (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שנותר על 1.2 מיליארד דולר, כלומר שיעור EBITDA גבוה יותר מהצפוי בתחזית הקודמת, שיגיע ל-37%-40%. לשם השוואה, איירון סורס צפויה לסיים את 2022 עם הכנסות של 750-780 מיליון דולר ו-EBITDA של 230-240 מיליון דולר, כלומר שיעור EBITDA של 29.5%-32% .