30 מיליון שקל ברמת השרון: הבית החדש של יו"ר קבוצת אלדר

עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר ומאנשי הנדל"ן המוכרים בענף, רכש את הבית עם אשתו • ברמת השרון עצמה בוצעו 11% מכלל העסקאות בשוק היוקרה בשנת 2022 • וגם: מה מוביל בעלים של רשת סופרמרקטים להשקיע בהקמת מבנה קמפוס אקדמי • אירועים ומינויים

הבית ברחוב הבושם. בעיגול: עמיר שאלתיאל / צילום: איל יצהר
הבית ברחוב הבושם. בעיגול: עמיר שאלתיאל / צילום: איל יצהר

עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר ומאנשי הנדל"ן המוכרים בענף, רכש יחד עם אשתו בית ברחוב הבושם ברמת השרון תמורת 30 מיליון שקל. מדובר בקוטג' דו-משפחתי הכולל 8 חדרים, בשטח כ-420 מ"ר בנוי. בנוסף ישנן שתי חניות ובריכה על מגרש של כ-800 מ"ר.

הבית, שנבנה בשנת 2016, נמצא בשכונת נווה רום (שכונת הטייסים) שהיא מהמבוקשות ביותר בקרב אנשי עסקים אמידים. הנכס היה שנה על המדף, ויצא לשיווק בתג מחיר של 32.9 מיליון שקל.

כאמור, שאלתיאל מחזיק בקבוצת הנדל"ן אלדר, שכוללת שלוש חברות: אלדר שיווק, מטרופוליס היוזמת ומפתחת פרויקטים בתחום היזמות האורבנית, ואלדר השקעות המתמחה בארגון והקמה של פרויקטי נדל"ן מגוונים. באוגוסט אשתקד חתם בנק לאומי, באמצעות זרוע ההשקעות שלו לאומי פרטנרס, על השקעה של 115 מיליון שקל בקבוצה.

בשיחה עם שאלתיאל הוא הכחיש שהעסקה נסגרה ושחוזה נחתם, והסביר כי בשלב זה מדובר במגעים. עם זאת, מבדיקה עולה כי הוא רכש את הבית ביוני האחרון, ועל שמו ושם אשתו נרשמה הערת אזהרה בטאבו.

מניתוח שנעשה לאחרונה בגלובס לשוק דיור היוקרה בישראל, עולה כי אחרי שבשנה שעברה שוק היוקרה הישראלי רשם שיא במספר העסקאות שבוצעו בו, השנה נרשמת צניחה וחזרה עשר שנים לאחור. בשנת 2020 בוצעו בשוק זה 218 עסקאות בשווי של 10 מיליון שקל ויותר, וב-2021 נרשמו 503 עסקאות - אולם החל מאוקטובר של אותה שנה השוק התחיל להצטנן, ובדצמבר נפל מספר העסקאות ל-16 בלבד.

התפלגות העסקאות בשוק היוקרה מראה שברמת השרון עצמה בוצעו 11% מכלל העסקאות בשנת 2022, כאשר אחת מהן היא כאמור העסקה המדוברת שבוצעה לפי שווי של 30 מיליון שקל.

הקוד הבא של אלון אולמן

אלון אולמן, מייסד ובעלי קבוצת "קוד המנצח", מוכר 50% ממנה לקבוצת דובדבני, בבעלות ניר דובדבני ואבי פרץ, לפי שווי של 47 מיליון שקל.

אולמן, סא"ל במיל' בחיל הים, בוגר תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת חיפה ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת הריוט-וואט, ייסד את קוד המנצח ב-2010. לאורך השנים הוא הנחה וליווה אלפי אנשים וארגונים בתהליכי צמיחה והצלחה.

הקבוצה שהקים אולמן כוללת את "קוד המנצח", "פריצת גבולות", "קוד האימון" (בית ספר להכשרת מאמנים), "קוד המנצח לצעירים" (תוכנית מותאמת לדור הצעיר, המאושרת במאגר התוכניות של משרד החינוך) ו"קוד הנדל"ן" (הכשרת יזמי נדל"ן).

אלון אולמן, מייסד ובעלי קבוצת ''קוד המנצח'' / צילום: אביגיל עוזי
 אלון אולמן, מייסד ובעלי קבוצת ''קוד המנצח'' / צילום: אביגיל עוזי

לפני כחצי שנה מכר דובדבני לפרץ מחצית מהקבוצה שבבעלותו, לפי שווי של 37 מיליון שקל. כעת, עם החיבור לאולמן, משלימים השלושה שיתוף פעולה בין מנטורים שיאפשר לדבריהם להקים "את המרכז הישראלי הגדול ביותר להתפתחות אישית ועסקית". המרכז יקום במרכז הארץ, יכלול ששה סניפים נוספים ברחבי הארץ, ויאגד תחת קורת גג אחת שירותי אסטרטגיה, ניהול, שיווק והכשרות.

לדברי אולמן, "לאורך השנים הייתה דרישה גדולה לקבל את התכנים שלנו גם בפריפריה, וכעת נוכל להגיע לכל אחד. הצלחה אישית ועסקית שזורות יחד - הסינרגיה עם דובדבני והפן העסקי העמוק שהוא מביא תאפשר לנו לתת מענה הוליסטי".

הקמפוס החדש בירושלים

אחרי שלוש שנות בנייה והשקעה של 140 מיליון שקל, החודש ייפתח הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו בירושלים - שנבנה על ידי בני הזוג אביקם ושרון יוחנן, מבעלי רשת הסופרמרקטים הירושלמית "זול ובגדול".

הקמפוס בשכונת תלפיות בנוי על שלוש קומות בשטח כולל של כ-13 אלף מ"ר, וכולל אודיטוריום גדול עם 450 מקומות, ספריה חדישה, אולמות הרצאות מאובזרים ועוד. המבנה החדש יאחד בתוכו את שני הקמפוסים הקיימים בירושלים, הכללי והחרדי, ויציע לכ-4,000 סטודנטים בשנה 20 תוכניות לימוד במסגרת הפקולטות למשפטים, חינוך, ומנהל עסקים - כולל לימודי מערכות מידע, שיווק ומקצועות טכנולוגיים נוספים.

הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו בשכונת תלפיות בירושלים / צילום: אייל טואג
 הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו בשכונת תלפיות בירושלים / צילום: אייל טואג

מרשת זול ובגדול נמסר כי "מדובר במבנה חדיש ומרווח, שינגיש את העולם האקדמי לאוכלוסיות מגוונות מהחברה החרדית, הערבית והכללית. החיבור בין הקהילות השונות מהווה חלק בלתי נפרד מהעיר ומהתרבות הירושלמית".

לדברי פרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים הרב תרבותיים בקריה האקדמית אונו, "בחרנו בכוונה למקם את הקמפוס שלנו בלב אזור התעשייה והמסחר הירושלמי. זה חלק מהחזון שלנו להנגיש את ההשכלה הגבוהה להמונים. לכן אנחנו מתרחקים ממגדלי השן על הרים גבוהים, ומתמקמים בין המוסכים לבין המרכולים הגדולים.

הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו בשכונת תלפיות בירושלים / צילום: אייל טואג
 הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו בשכונת תלפיות בירושלים / צילום: אייל טואג

"החלום שלנו הוא שאותם אלה שעובדים במוסכים ובחנויות המסחר ובמפעלים, אחרי שיסיימו את יום עבודתם, ייכנסו לקמפוס וירכשו השכלה ודעת. גם להם יש זכות כזו, ולא רק למי שגדל בשכונות מסוימות שנבנו סביב מוסדות האקדמיה".

אלבשן מוסיף גם כי "הקמפוס תוכנן מראש כך שיהיה נגיש גם לאוכלוסיית מזרח ירושלים, וגם לחברה החרדית בשכונות לב העיר. התכנון הפנימי נבנה במיוחד כך שכל מגזר או קבוצה יכולים לשמור על זהותם התרבותית ועל אורחות חייהם לפי אמונתם, אבל במרחבים הציבוריים הם ייפגשו זה עם זה, יכירו זה את זה ובשאיפה ילמדו לחיות זה עם זה. לכן יש מרחבי תפילה לכל הדתות, ותוכניות מיוחדות למפגש בין האוכלוסיות השונות".

מצנח הזהב

אבנר ארד מונה למנכ"ל משק אנרגיה, העוסקת בייצור ואגירת חשמל מאנרגיה מתחדשת ומגז טבעי, אספקת חשמל ופריסת תשתית והטענת רכבים חשמליים. קודם לכן כיהן ארד כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל תפעול ראשי באי. די. אף אנרגיות מתחדשות ישראל.

אבנר ארד, מנכ''ל משק אנרגיה / צילום: יח''צ
 אבנר ארד, מנכ''ל משק אנרגיה / צילום: יח''צ

טל לאופר, 45, מונה למנכ"ל איירטאצ' סולאר, המפתחת פתרונות רובוטיים לשוק האנרגיה הסולארית.

לירן כרמל מונה למנכ"ל PWM, חברת בת של קלאריטי קפיטל, העוסקת בניהול הון פרטי.

עמית ארמוזה, 53, מונה לחבר הנהלה ב-Ness ולמנהל NessPRO, העוסקת בשיווק וייצוג מוצרים ותוכנות.

עמית ארמוזה, חבר הנהלה ב-Ness ומנהל NessPRO / צילום: יח''צ
 עמית ארמוזה, חבר הנהלה ב-Ness ומנהל NessPRO / צילום: יח''צ

אירנה פורטניק תכהן כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת משאבים וחדשנות טכנולוגית בבנק ירושלים. קודם לכן שימשה כראש חטיבת התפעול בכאל.

הגר בן עזרא תכהן כמשנה למנכ"לית ומנהלת חטיבת הלקוחות הפרטיים ב-AIG. קודם לכן כיהנה כמשנה למנכ"ל ישראכרט.

רו"ח ניר בן דוד מונה לסמנכ"ל הכספים של קבוצת התיירות איסתא.

רו''ח ניר בן דוד, סמנכ''ל הכספים בקבוצת איסתא / צילום: יח''צ
 רו''ח ניר בן דוד, סמנכ''ל הכספים בקבוצת איסתא / צילום: יח''צ

חדשות טובות

1 ב-15 קניונים של קבוצת עופר ברחבי הארץ יוצבו בתאריכים 15-24.8 עמדות מסירה מעוצבות של ילקוטים ותיקים, לילדים מעוטי יכולת. הפעילות תיערך בשיתוף עמותת "תיק לכל תלמיד", שאנשיה ימיינו ויחלקו את הילקוטים.

2 היוזמה של קניון TLV: בשבועות הקרובים תפעל במקום חנות שבה יימכרו בגדי יד שנייה מהארון הפרטי של ידוענים, כאשר חלק מההכנסות ייתרמו לעמותת "רוח נשית", המסייעת לנשים נפגעות אלימות.