ריסקיפייד משפרת את התחזית השנתית ומצפה להאיץ את הדרך לרווחיות

חברת הפינטק הישראלית, שהונפקה בשנה שעברה ואיבדה מאז 74% מערכה, הציגה צמיחה בהכנסות הרבעוניות ועברה ל-EBITDA שלילי • המנכ"ל עידו גל: "העסק המשיך לצמוח, תפסנו נתחי שוק וגדלנו. ההישג אפילו יותר מרשים בסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת"

מנכ''ל ריסקיפייד עידו גל בטקס פתיחת המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: CRC MEDIA
מנכ''ל ריסקיפייד עידו גל בטקס פתיחת המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: CRC MEDIA

חברת הפינטק ריסקיפייד  מעלה מעט את תחזית ההכנסות השנתית שלה, מפרסמת תחזית משופרת להפסד ה-EBITDA השנתי שלה ומדווחת על האצת הדרך לרווחיות.

החברה, שהונפקה בוול סטריט בשנה שעברה ואיבדה מאז 74% מערכה, פרסמה את דוחות הרבעון השני בהם הציגה צמיחה של 8% בהכנסות ל-59.9 מיליון דולר, גידול של 61% בהפסד הנקי לפי כללי GAAP ל-33 מיליון דולר וכן מעבר ל-EBITDA שלילי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 13.6 מיליון דולר, לעומת EBITDA חיובי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה ההכנסות צמחו ב-11% ל-119 מיליון דולר, ההפסד הנקי היה 66.3 מיליון דולר וה-EBITDA היה שלילי בסך 27.1 מיליון דולר. ה-GMV, היקף העסקאות שבוצעו בפלטפורמה של ריסקיפייד, הסתכם במחצית ב-48.1 מיליארד דולר, עלייה של 19% מהתקופה המקבילה.

ריסקיפייד צופה הכנסות של 255-258 מיליון דולר ב-2022, עלייה של מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת. כאמור התחזית ל-EBITDA השנתי מתעדכנת והחברה מצפה ל-EBITDA שלילי של 54-57 מיליון דולר, בעוד שהתחזית הקודמת הייתה ל- EBITDA שלילי של 66-69 מיליון דולר.

לדברי עידו גל, מייסד משותף ומנכ"ל ריסקיפייד, "אני מרוצה מאוד מהמחצית הראשונה של השנה בה הצגנו שיא בהכנסות וב-GMV, העסק המשיך לצמוח, תפסנו נתחי שוק וגדלנו. ההישג אפילו יותר מרשים בסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת". גל הוסיף שהוא נרגש מההתקדמות בהפחתת בסיס העלויות, מה שמאפשר לחברה לשפר את תחזית ה-EBITDA ולהאיץ את הדרך לרווחיות, תוך שמירה על צפי להמשך צמיחה.

ריסקיפייד פיתחה מערכת למניעת הונאות במסחר המקוון. שווי השוק שלה הוא 917 מיליון דולר.