דוחות פרטנר: מספר המנויים צמח ברוב החטיבות והרווח הנקי זינק

פרטנר פרסמה את דוחות הרבעון השני והציגה צמיחה בהכנסות משירותים בסלולר, אך מכירות ציוד הקצה ירדו, והשוק הקווי בקיפאון - למרות הגידול במנויים באינטרנט • בדומה לפלאפון וסלקום, שירותי הנדידה סיפקו רוח גבית לתוצאות החזקות

אבי גבאי, מנכ''ל פרטנר / צילום: דוברות ההסתדרות
אבי גבאי, מנכ''ל פרטנר / צילום: דוברות ההסתדרות

חברת פרטנר  מסיימת רבעון שני טוב נוסף, עם הכנסות כוללות שגדלו ב-2% ל-859 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-47 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ורווח של 39 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. 

הכנסות מגזר הסלולר עלו ב-3% והסתכמו ב-592 מיליון שקל, כאשר החברה רושמת גידול בשירותים ב-9% ל-457 מיליון שקל, אך במקביל יורדת (14%-) בהכנסות ממכירת ציוד קצה, שהסתכמו ב-135 מיליון שקל. השיפור בתוצאות המגזר הסלולרי נובע מגידול בהכנסות משירותי נדידה בינלאומית, תחום שהוא היסטורית מאוד חזק בפרטנר.

לעומת המגזר הסלולרי, המגזר הקווי בפרטנר לא צומח, והחברה רושמת קיפאון בהכנסות שהסתכמו ב-297 מיליון שקל. על התוצאה השפיעו ירידות במכירות ציוד ובשוק השיחות הבינלאומיות. לעומת זאת, בהכנסות משירותים החברה כן צומחת, ואלה גדלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-279 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, מדובר שוב בקיפאון. בשורה התחתונה בדומה למתחרתה סלקום, המגזר הקווי בחברות הסלולר רחוק מרווחיות.

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפחתות ומסים) בפרטנר הסתכם ב-276 מיליון שקל, לעומת 213 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-257 מיליון שקל ברבעון הקודם.

צמיחה במצבת המנויים ברוב החטיבות

מספר מנויי הסיבים של החברה גדל ב-17 אלף ל-250 אלף מנויים, והחברה מדווחת כי ל-837 אלף משקי בית בארץ כבר יש נגישות לשירותים מבוססי סיבים. במספר המנויים בטלוויזיה פרטנר יורדת באלף מנויים, אך במנויי האינטרנט היא מוסיפה כ-8,000 מנויים לסך של 395 אלף.

החברה דיווחה עוד כי מספר מנויי הסלולר שלה גדל ברבעון ב-20 אלף (בניכוי מנויים שהחברה מספקת למשרד החינוך בעקבות מכרז בתקופת הקורונה), ויש לה כעת 3.015 מיליון מנויי סלולר.

נזכיר כי בתקופת הרבעון השני מי שעמד בראש החברה הוא אבי צבי. המנכ"ל הנוכחי אבי גבאי מסר: "אנו שמחים על התוצאות הטובות המשקפות יציבות וצמיחה. נמשיך להשקיע בתשתיות ושירותי סיבים ודור 5 כדי לתת ללקוחות שלנו יותר ערך".