הזמר והמלחין צביקה פיק נפטר בגיל 72

פיק חתום על להיטים גדולים ובהם "אין מדינה לאהבה", "אהבה בסוף הקיץ" ו"דיווה" • הוא השאיר אחריו חמישה ילדים

צביקה פיק / צילום: אביב חופי
צביקה פיק / צילום: אביב חופי

צביקה פיק, מהבולטים במוזיקאים הישראלים, נפטר היום (א'). פיק, בן 72, היה אחד היוצרים הפוריים: זמר, מלחין, פרפורמר. בין להיטיו הידועים ביותר, "נאסף תשרי", "אני אוהב אותך לאה", "לא אני" ששר ארקדי דוכין, "שיר הפריחה" של עפרה חזה ז"ל והשיר "דיווה", אותו הלחין לדנה אינטרנשיונל, שזכה במקום הראשון באירווויזיון בשנת 1998.

בהיותו בן 8 עלה פיק, שלמד מוזיקה מגיל צעיר, עם משפחתו לארץ. בסוף שנות ה-60 הוא חבר למוזיקאים בולטים באותה עת, כמו עוזי פוקס וגבי שושן. ב-1970 גילם את התפקיד הראשי במחזמר "שיער", ועל תפקידו זה אף זכה בתואר שחקן השנה.

לאורך שנות ה-70 נסקה הקריירה של פיק, אך בתחילת דרכו הוא לא "פונק" על-ידי מבקרי מוזיקה. בשנות ה-80 הקריירה שלו דעכה. בשנות ה-90, לעומת זאת, פיק פרץ לתודעה שוב וזכה להערכה מחודשת, ושיאו של הקאמבק היה עם השיר "דיווה".

במהלך שנות ה-2000 הקריירה של פיק הגיעה גם לטלוויזיה, והוא לקח חלק במספר הפקות כ"כוכב נולד".

פיק היה נשוי לפזמונאית מירית שם אור, שאף כתבה את השירים לרוב להיטיו. בני הזוג התגרשו ב-1975, ולהם שלושה ילדים: בנלי, רופא במקצועו, שרונה ודניאלה, שאף הופיעו כצד מוזיקלי בשם "האחיות פיק". דניאלה נשואה לקולנוען האמריקאי הידוע קוונטין טרנטינו, והשניים חיים בישראל.

פיק היה בזוגיות ארוכה עם שירה מנור, מעצבת אופנה הצעירה ממנו ב-36 שנה, ויש להם שני ילדים. השניים נפרדו לפני כשנה.

ב-2018 עבר פיק שבץ מוחי. מאז לא חזר לעצמו. לימים דיבר בפתיחות על האירוע, שבעקבותיו נאלץ ללמוד מחדש את השפה העברית.