ייצוב השלטון וחיזוק המשטרה: ליברמן השיק קמפיין בחירות

יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה • בין התוכניות: יציבות שלטונית, חיזוק הביטחון האישי, החזרת המשילות וחיזוק הכלכלה הישראלית • שר האוצר היוצא לא חסך ביקורת מעמיתתו שרת הכלכלה אורנה ברביאי וטען כי התוכנית הכלכלית של הליכוד מזכירה את כתבי קרל מרקס

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם , "ג'רוזלם פוסט"
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם , "ג'רוזלם פוסט"

יציבות שלטונית, חיזוק הביטחון האישי, החזרת המשילות וחיזוק הכלכלה הישראלית - יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן השיק את הקמפיין של מפלגת ישראל ביתנו לבחירות ופרש את תוכניותיו לממשלה הבאה.

ליברמן פתח בהצעת חוק שהודיע שיקדם עם הקמת הממשלה הבאה ותדאג לייצר יציבות של שנתיים, לפיה לא ניתן יהיה להצביע על פיזור כנסת אלא ברוב של 90 חברי כנסת למשך השנתיים הראשונות להקמתה. בנוסף אמר שיעביר תקציב דו-שנתי וכן את החוק להגבלת כהונה ולמניעת הרכבת ממשלה ממי שהוגשו נגדו כתבי אישום.

"אנחנו כפוליטיקאים נכשלנו, אנחנו גוררים את עם ישראל למערכת בחירות חמישית ולכן חשוב להבטיח יציבות שלטונית בדרך פשוטה ולא מורכבת. בסופו של דבר אני מעריך שגוש השינוי ירכיב את הקואליציה הבאה ואנחנו נפעל על-מנת שהקווי היסוד שלה יהיו יציבות שלטונית, ביטחון אישי והחזרת המשילות, צמיחה וחיזוק הכלכלה הישראלית וצמצום פערים וחיזוק החוסן החברתי", כך לדברי יו"ר ישראל ביתנו.

ליברמן הציג בקצרה גם תוכנית לאומית לחיזוק והעצמת משטרת ישראל בעלות של 3 מיליארד שקלים שתכלול תוספת של 3,000 שוטרים. רק בסעיף השלישי להצגת תוכניתו התייחס שר האוצר ליוקר המחיה ואמר כי יפעל להרחבת מעגל הזכאים למענק עבודה לרווקים מעל גיל 26 ולמשתכרי שכר עד 8,000 שקל בחודש, להמשך מדיניות ההפרטות - הפרטת נמל אשדוד ושדה התעופה בחיפה וכן לביטול המונופולים - אימוץ מסקנות ועדת בלינקוב למלחמה בריכוזיות בשוק המזון.

ביקורת על משרד הכלכלה של ברביאי ועל רשימת העבודה

בהמשך לצעדים שנקטה הממשלה היוצאת התחייב ליברמן להסדרת תחום היבוא המקביל ולביטול מעמד של יבואן בלעדי, וכן לפירוק מועצות הייצור - מועצת הצמחים והלול. "ברגע שיש יבוא מקביל זה יצירת תחרות ולכן חשוב להמשיך עם הרפורמות מכס אפס שהורדנו על שורה ארוכה של מוצרים ולהמשיך ביבוא ללא שום המצאות שהן מיוחדות למדינת ישראל. מה שמאושר לשימוש בגרמניה אנגליה וארה"ב לא צריך תקן ישראלי מיוחד", אמר ליברמן ומתח ביקורת על משרד הכלכלה של ברביבאי שמעכב את הרפורמה, "לי כרגע נשמע שלא מצליחים לגייס פקחים כניסיון לטרפד את אחת הרפורמות החשובות".

ליברמן אמר עוד כי "הכנו שורה ארוכה של צעדים וחקיקה בין היתר להשוות את גימלת כל גימלאי לשכר מינימום בשתי פעימות ותוך שנתיים להשוות את הגמלה לשכר המינימום. הדברים הנוספים, חיילים - להכניס למעגל את כל החיילים ולא רק את הקרביים. אנחנו רוצים להגדיל את מענק לניצולי שואה מ-6,500 שקל ל-8,000 שקל. ואנחנו רוצים לשנות את חוק הלאום ולהביא בנוסח שמתאים למגילת העצמאות".

בהתייחס לתוכנית הכלכלית של נתניהו, מתח ליברמן ביקורת ואמר כי שאב אותה מכתביו של קרל מרקס. ובהמשך מתח ביקורת גם על השותפה שלו לממשלה היוצאת מפלגת העבודה. "אין ספק שמפלגת העבודה זזה לכיוון צפון קוריאה. אני מחבב את נעמה לזימי, שמעתי אותה בדיוני תקציב אבל בינה לבין הבורגנות הקלאסית שהצביעה מפלגת העבודה זה בטח חלום בלהות. זה רק מדגיש עד כמה מקומה של ישראל ביתנו ייחודי".

במצע שנשלח לכתבים נכתב עוד כי ישראל ביתנו תפעל למען הארכת ביה"ס של החופש הגדול שיחול על כל חודשי יולי-אוגוסט וכאמור גם למימון 50% ללימודים אקדמיים לכלל חיילי צה"ל ומשרתי השירות האזרחי באמצעות הרחבת תוכנית "ממדים ללימודים". בהתייחס למגזר החרדי נכתב במצע ישראל ביתנו כפי שנכתב בעבר כי היא תדרוש כתנאי לימודי ליבה במוסדות חינוך לתמיכה ממשלתית, התניה בפיקוח חיצוני שיכלול מבחני רמה לפחות פעם בשנה, לצד יישום תוכנית מיוחדת להכשרת מורים במקצועות הליבה ללימוד לימודי ליבה במגזר החרדי וביטול מעמד מיוחד של מוסדות הפטור.

בחלק המתייחס לתוכנית לאומית לבינה מלאכותית אמר ליברמן כי ישקיע חמישה מיליארד שקלים ומיליארד שקלים נוספים בבנייה של מעבדות לאומיות וחיזוק מעמדה של ישראל. בתשובה לשאלת העיתונאים על כך שישראל ביתנו עומדת על חמישה מנדטים בלבד ענה כי באופן מסורתי ישראל ביתנו עולה בשני מנדטים נוספים מעבר לסקרים והוסיף בהלצה כי הוא מכוון לתפקיד "ראש הממשלה צפונה" לאור הניסיון שצבר.