ניו-מד אנרג'י נכנסת לשוק האנרגיה המתחדשת במיזם משותף עם אנלייט

חצי שנה אחרי שהכריזה על כניסה לתחום האנרגיה המתחדשת, ניו-מד אנרג'י חוברת לאנלייט במיזם משותף להקמת פרויקטי אנרגיה ירוקה במצרים, באיחוד האמירויות, במרוקו ועוד • יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד: "כפי שהבאנו את מהפכת הגז למדינות האזור, כך נשאף להביא את המהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות"

יוסי אבו מנכ״ל ניו מד אנרג'י (משמאל) וגלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט. / צילום: דוברות NewMed Energy
יוסי אבו מנכ״ל ניו מד אנרג'י (משמאל) וגלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט. / צילום: דוברות NewMed Energy

שותפות חיפושי הנפט וגז ניו-מד אנרג'י  (דלק קידוחים לשעבר) חוברת לחברת האנרגיה המתחדשת אנלייט : השתיים דיווחו הבוקר (ב') שחתמו על מזכרי הבנות לשיתוף-פעולה בלעדי להקמה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בצפון אפריקה ובמזרח התיכון. חלק מזכויותיה של אנלייט בפרויקט יוקצה ליוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד.

על-פי מזכר ההבנות, המיזם המשותף יפעל לפיתוח והקמה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת במרוקו, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, ערב הסעודית, מצרים וירדן, בהם פרויקטים סולאריים, פרויקטי רוח, אגירת אנרגיה ועוד.

"שילובו של אבו במבנה הבעלות של הגוף המשותף נעשה מתוך הכרה בניסיונו הייחודי ובמערכת הקשרים הענפה שיצר בשנים האחרונות במדינות האזור כחלק מפעילותו כמנכ"ל ניו-מד אנרג'י", נמסר בדיווח. רק לפני כחצי שנה הודיעה ניו-מד על כוונתה להיכנס לתחומי האנרגיה המתחדשת.

הפעילות תתבצע דרך שני תאגידים ייעודים: תאגיד בהחזקה של אנלייט (70%) ויוסי אבו (30%), שיפעל בשיתוף-פעולה עם ניו-מד, בשיעור אחזקה של 66.67% (אנלייט-אבו) ו-33.33% ניו-מד.

ניו-מד זינקה ב-55% מתחילת השנה

ניו-מד אנרג'י פועלת כאמור בתחומי הגז והנפט, ולה ידע מקצועי וניסיון רב בשוק הצפון אפריקאי ובמזרח התיכון. ניו-מד הייתה שותפה מרכזית לפיתוח ולהפקת הגז הטבעי מפרויקטי ים-תטיס, תמר ולוויתן. השותפות מחזיקה ב-45% ממאגר לוויתן וב-30% בשדה הגז אפרודיטה, לאחר שהשלימה בדצמבר 2021 את מכירת יתרת החזקתה במאגר הגז תמר. השותפות נסחרת בבורסה בשווי של 11.7 מיליארד שקל ונכנסה בתחילת החודש למדד ת"א 35, לאחר שזינקה בכ-55% מתחילת השנה. ב-12 החודשים האחרונים קפץ שווי יחידת ההשתתפות של השותפות בקרוב ל-140%.

לאנלייט פעילות ענפה באירופה, ארה"ב וישראל בתחומי האנרגיה המתחדשת.  ואילו ניו-מד אנרג'י פועלת כאמור בתחומי הגז והנפט, אך לה ידע מקצועי וניסיון רב בשוק הצפון אפריקאי ובמזרח התיכון. החברה נוסדה ב-2008, ופורטפוליו הפרויקטים שלה על פני כל שלבי הפיתוח הוא בהיקף כולל של כ-17 גיגה ואט בתחום הייצור, וכ-17 GWH בתחום האגירה, מתוכם מעל 1,000 מגה ואט מניבים, וכ-2,800 מגה ואט נוספים בהקמה, לקראת הקמה ו/או עם הסכמי מכירת חשמל חתומים.

החברה נסחרת בבורסה בשווי שוק של 7.5 מיליארד שקל, לאחר שעלתה ב-3% מתחילת השנה וב-17% ב-12 החודשים האחרונים. בחודש שעבר הודיעה אנלייט שהיא בוחנת הנפקה בוול סטריט.

מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט
 מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, ציין כי מבנה השת"פ "מביא לידי ביטוי בצורה מיטבית את היכולות המגוונות של הצדדים, מציף השלמה ממשית בין תחומי ההתמחות של החברות, וייצור סינרגיה משמעותית. שילוב הכוחות בעל פוטנציאל ייחודי להניב פעילות בהיקף גדול מאוד בתחום האנרגיה המתחדשת באזור". 

יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י, הוסיף כי "ניו-מד היא גוף אנרגיה חדשני ומוביל ובדיוק כפי שהבאנו את מהפכת הגז למדינות האזור, כך נשאף להביא את המהפכה בתחום האנרגיות המתחדשות, יחד עם שותפתנו אנלייט. ניו-מד היא עוגן אנרגיה מרכזי ומשמעותי בזירה האזורית ונמשיך לפעול למיקסום הערך בנכסי הליבה שלנו לצד פיתוח אפיקי פעילות נוספים שיישאו ערך למשקיעים".