התעשייה האווירית תחלק בונוס של עשרות מיליוני שקלים לעובדים

דירקטוריון החברה אישר את בקשתו של היו"ר עמיר פרץ, וכעת החברה הביטחונית תחלק לראשונה מענק לעובדיה על בסיס הרווחים הצומחים • מרבית הסכום יחולק באופן שווה בין העובדים

יו''ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף
יו''ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף

לראשונה בתולדות התעשיה האווירית, דירקטוריון החברה אישר את בקשתו של היו"ר עמיר פרץ למענק של עשרות מיליוני שקלים מהרווחים לעובדי החברה. ההחלטה על המענקים הגיעה לאחר תקופה של כמה שנים של עלייה ברווחיות, שצפויה להמשיך גם במחצית הראשונה של השנה בדוחות, שיוצגו מחר.

לפי פרץ, התשבוחות והברכות לעובדים על ההצלחה צריכים להתבטא גם בתגמול כספי. לפי ההחלטה מרבית הסכום, כעשרות מיליוני שקלים, יחולק באופן שווה - מענק זהה לכל עובד, והיתרה על בסיס קריטריונים של מצוינות ותרומה משמעותית לחברה.

בהצעת ההחלטה שאושרה, כתב פרץ כי "כפי שהודעתי בעת בה אישרנו את העברת הדיבידנד למדינה, הודעתי שאני בעד חלוקת רווחים לעובדים ולכן אני מבקש מהדירקטוריון לאשר הודעתי כדלקמן: מנחה את מנכ"ל החברה, סמנכ"ל הכספים, להכין עבודת מטה לביצוע חלוקת רווחים לעובדים. הם זכאים לכך וחייבים להרגיש שותפים, וזה גם חלק מהדרך שלנו לשמור על העובדים שלנו.

"הצעתי היא כי הצוות יציג בפנינו הצעה להיקף הסכום ואופן החלוקה. אני רוצה לאשר את הנחייתי כי מתוך הסכום שייקבע, החלק המרבי ובאופן משמעותי יתבצע בחלוקת רווחים שוויונית בין כל עובדי החברה, והחלק הנוסף יחולק בדרך של קריטריונים שבנויים על הערכת מצוינות, תרומה משמעותית לחברה".

הצוות בראשות המנכ"ל יקיים את התהליך הנדרש בהתאם לכללי הרגולציה.

יאיר כץ מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית: "לאחר סדרת דיונים במסגרתה הצגנו את עמדתנו לפיה יש להעניק תגמול מיוחד לעובדי התע"א בגין הישגי החברה בשנים האחרונות, אני שמח כי הדירקטוריון קיבל את עמדתנו כי עובדי החברה אחראים מלאים להצלחה ואישר לראשונה עיקרון של השתתפות העובדים ברווחים. עם זאת החגיגה עוד מוקדמת כיוון שטרם הגענו להסכמה על גובה ואופן חלוקת הבונוסים לעובדים"