בלקרוק רכשה מניות אורמת בשווי 185 מיליון דולר והפכה למוסדי הגדול בה

לאחר רכישת המניות בחברת האנרגיה הגיאותרמית מחזיקה בלקרוק 12.5% ממניות אורמת • שווי ההחזקה של ענקית ההשקעות באורמת מגיע ל-644 מיליון דולר

מנכ''ל אורמת טכנולוגיות, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ''ל אורמת טכנולוגיות, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

ענקית ההשקעות בלקרוק (Blackrock) ביצעה לאחרונה רכישה משמעותית של מניות בחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת, והיא מחזיקה כעת ב-12.5% מהון המניות - ההחזקה הגבוהה ביותר של גוף מוסדי באורמת (החברה היפנית אוריקס מחזיקה ב-19.7%, והיא בעלת המניות הגדולה בחברה, מאז שרכשה את החזקות קרן פימי ומשפחת ברוניצקי בחברה בשנת 2017).

 
  

בלקרוק החזיקה בחודש אפריל ב-8.3% ממניות אורמת, ובהמשך הגדילה את החזקתה, כך שבסוף הרבעון השני של השנה היא החזיקה בכ-9.2% מהמניות. בתקופה של כחודש - מסוף הרבעון השני עד השבוע הראשון של אוגוסט - רכשה בלקרוק עוד מניות אורמת, ועלתה כאמור להחזקה של 12.5% ממניות החברה.

במחיר הממוצע של מניית אורמת באותה תקופה, כ-81.5 דולר, מדובר ברכישת מניות בעלות של כ-185 מיליון דולר. נכון להיום שווי ההחזקה של בלקרוק באורמת מגיע ל-644 מיליון דולר. אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי שוק של 5.2 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 37% במחיר המניה בשנה האחרונה.

לפני מספר חודשים העריך מנכ"ל בלקרוק, לארי פינק, כי למרות הקשיים בטווח הקצר, על רקע המלחמה באוקראינה, תהיה האצה לכיוון של מקורות אנרגיה ירוקים בחלקים נרחבים של העולם. לאחרונה דווח כי בלקרוק משקיעה 700 מיליון דולר ברכישת החברה האוסטרלית Akaysha Energy, המפתחת פתרונות אגירת אנרגיה.

אורמת, המנוהלת על ידי דורון בלשר, פועלת במגזר החשמל, שבו היא מקימה תחנות כוח גיאותרמיות ומפעילה אותן בבעלות עצמית שלה, ובמגזר המוצרים שבו היא מקימה תחנות כאלה עבור אחרים. במקביל היא פועלת גם בתחום של אגירת האנרגיה.

ברבעון השני של השנה, אורמת הציגה צמיחה של 15.1% בהכנסות, לרמה של 169 מיליון דולר, מתוכן 151 מיליון דולר ממגזר החשמל. הרווח התפעולי עלה ב-34.9% ל-38.6 מיליון דולר, למרות שחיקה ברווחיות הגולמית של מגזר המוצרים, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות (Non-GAAP) הסתכם ב-12.2 מיליון דולר, ירידה לעומת 13 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA, רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות, היה כ-101 מיליון דולר, עלייה של 19.1%.

לאחר פרסום הדוחות, בבנק ההשקעות אופנהיימר העלו את מחיר היעד למניית אורמת מ-85 דולר ל-97 דולר, מחיר שכיום גבוה ב-5.3% ממחיר המניה בניו יורק. האנליסטים של אופנהיימר כתבו אז כי החברה עקפה את תחזיות השוק גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה, והותירה ללא שינוי את התחזית השנתית, והוסיפו כי ישנם עיכובים מסוימים בפורטפוליו ל-2023-2024 (בין היתר בשל קשיי שרשרת האספקה), אך גם שהחברה מצליחה לייצב את העלויות ההוניות שלה.