דואר ישראל | בלעדי

רשות החברות מתניעה את המהלך להפרטת דואר ישראל

בשבוע הבא תכנס רשות החברות פגישה רחבה כדי להתחיל בתהליך הפרטת דואר ישראל • בפנייה לגורמים המעורבים מציינת הרשות כי בכוונתה לשים דגש על מהירות יישום ההליך • בשבוע הבא צפויים להתפרסם הדוחות הכספיים של הדואר לרבעון השני של 2022, והצפי הוא להפסד של 80-100 מיליון שקל

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

רשות החברות מתניעה מהלך להפרטת דואר ישראל, ובשבוע הבא תכנס פגישה רחבה עם כל הגורמים המעורבים כדי להתחיל בתהליך. בפגישה ייקחו חלק, לצד יו"ר ומנכ"ל הדואר, גם מנכ"לים של משרדי ממשלה, ובהם התקשורת והאוצר, במטרה ליצור פורום של מקבלי החלטות מובילים שיפעל להצלחת התהליך. 

מחיר כבד עבור חבילות זולות: החוב של הדואר לסין תפח ל-140 מיליון שקל 
בדרך לתוכנית הבראה: דואר ישראל הפסיד 80־100 מיליון שקל ברבעון האחרון 
דואר ישראל נגד משרד התקשורת: נפסיד 70 מיליון שקל
השרים הכריעו: הדואר לא יונפק בבורסה אלא יימכר כמקשה אחת למשקיע

בפנייה לגורמים המעורבים מציינת הרשות כי בכוונתה לשים דגש על מהירות יישום ההליך, מקסום ערך המכירה והמשך מתן השירות בתקופה שעד השלמת ההפרטה. לאחר הצגת התהליך למנכ"לים תתחיל עבודה בצוותי העבודה (חלקם כבר התחילו, עוד טרם הצגתם הרשמית). בהמשך מתכוונת רשות החברות להגיע לדואר לישיבת דירקטוריון ולהציג את תוכניות ההפרטה.

הפרטת הדואר היא חלק מתוכנית רחבה של המדינה לשיקום החברה, שנמצאת במשבר קשה. בחודש יוני השנה החליטו שרי התקשורת והאוצר על הסכם הבראה, שבמסגרתו תעניק המדינה לדואר ישראל הלוואה בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, כאשר החברה תתחייב למכור נכסים ב-450 מיליון שקל, ויתר התמורה תגיע מהנפקה ומההפרטה.

כחלק מהמהלך החליטו השרים למכור את מלוא אחזקות המדינה בדואר, במקום לפצל את התהליך דרך הנפקה ומכירת גרעין שליטה. המטרה היא לאפשר למשקיע פרטי לנהל את החברה באופן מלא, ולכן הסכימה המדינה לשאת בעלויות הסכם ההבראה - שכן ללא הסכם אף משקיע לא ירכוש את החברה, בשל עלויות הפרישה הכבדות.

בשבוע הבא צפויים להתפרסם הדוחות הכספיים של הדואר לרבעון השני של 2022, כאשר הצפי הוא להפסד של 80-100 מיליון שקל, ובשנה כולה כ-250 מיליון שקל. עד סוף החודש צפויים הצדדים להשלים את חתימת ההסכם מבחינה משפטית, אולם אם הדבר לא יקרה, החברה תעמוד בפני בעיה, משום שתתקשה לשלם חובות לספקים ומשכורות לעובדים.