מייסדת תראנוס אליזבת הולמס מבקשת משפט חדש

הולמס, מייסדת סטארט⁻אפ בדיקות הדם שהורשעה במרמה, טוענת כי אחד העדים הבולטים של התביעה ביקר בביתה והביע חרטה על תפקידו במשפט

אליזבת הולמס / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
אליזבת הולמס / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אליזבת הולמס, מייסדת סטארט⁻אפ בדיקות הדם תראנוס שהורשעה במרמה, מבקשת לערוך משופט פדרלי משפט חדש, בטענה כי אחד העדים הבולטים של התביעה ביקר אותה בביתה והביע חרטה על תפקידו במשפטה - כך ניתן ללמוד ממסמכים שהוגשו לבית המשפט. 

המשפט של אליזבת הולמס: עשרת הרגעים החקוקים בזיכרון 
החזון היה מדויק, המדע והטכנולוגיה פחות: הלקחים מהרשעתה של מייסדת תראנוס 
לאחר הרשעתה של אליזבת הולמס, משקיעי הון סיכון מרחיקים עצמם מתראנוס 

הולמס טענה במסמך שהוגש ביום שלישי כי אדם רוזנדורף, מנהל לשעבר של מעבדה בתראנוס שהעיד במשך חמישה ימים במשפט המרמה הפלילי שלה, הופיע בביתה ללא הזמנה ב⁻8 באוגוסט. בזמן ביקורו, דיבר רוזנדורף עם בן זוגה של הולמס ואמר כי הממשלה עיוותה את עדותו על כך שתראנוס "עבדה קשה לעשות משהו טוב ובעל משמעות", וכי הוא הרגיש אשם "עד כדי כך שהתקשה לישון", כך נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט.

הולמס טוענת כי הדברים שאמר לכאורה רוזנדורף לבן זוגה מהווים סיבה לערוך משפט חדש או שימוע לדיון בהם.

רוזנדורף סירב להגיב כשפנינו אליו בטלפון ביום שלישי. דובר של משרד התובע של ארה"ב במחוז הצפוני של קליפורניה לא הגיב מיד לבקשת תגובה.

הדיווח הוא הטוויסט החדש ביותר בסאגה הפלילית עמוסת הספקטקל שהחלה להתגלגל בבית המשפט לפני שנה והפכה לאחד ממקרי עבירות הצווארון הלבן הכי נצפים בהיסטוריה של עמק הסיליקון. בחודש ינואר השנה הורשעה הולמס בארבעה אישומים של מרמה פלילית על כך שהונתה במשך שנה שלמה משקיעים בזמן שניהלה את תראנוס כשהייתה המנכ"לית בחברה. בן זוגה והשותף העסקי שלה לשעבר, ראמש "סאני" בלוואני, הורשע ביולי ב⁻12 אישומים.