חצי שנה אחרי סבב הסיד: חברת הסייבר דיג סקיוריטי מגייסת 34 מיליון דולר

החברה פיתחה פתרון לזיהוי ותגובה בזמן אמת לדליפות מידע מפלטפורמות ענן • המנכ"ל דן בנימין: "התחברנו עכשיו לבנק בארה"ב ותוך שעה כבר זיהינו שכל הדוחות הפיננסים שלהם מועתקים מדי יום לחשבון של עובד לשעבר"

דן בנימין, גד אקוקה ועידו עזרן. מייסדי דיג סקיוריטי / צילום: אייל מרילוס
דן בנימין, גד אקוקה ועידו עזרן. מייסדי דיג סקיוריטי / צילום: אייל מרילוס

הצורך בהגנה על המידע הארגוני אינו חדש, וחברות כמו ורוניס (Varonis) הישראלית, שנסחרת כיום לפי שווי 3.2 מיליארד דולר, מתמחות כבר שנים בהגנה על דאטה כזה. אבל בעוד בעבר המידע של החברה ישב בעיקר בשרתים במשרדי הארגון (On Prem), כיום רובו נשמר בענן הציבורי ולא פעם במספר פלטפורמות ענן שונות, מה שמחייב התמודדות והגנה שונה. 

אחרי ששתי חברות ישראליות בתחום נמכרו, זסטי מגייסת 75 מיליון דולר 
קרביין גייסה 56 מיליון דולר: "בתנאים של 2021 היינו כבר חד קרן" 

הסטארט-אפ הישראלי דיג סקיוריטי (Dig Security), שהוקם אשתקד, מפתח פתרון לזיהוי ותגובה בזמן אמת לדליפות מידע מפלטפורמות ענן.

היום (ד') הודיע דיג על גיוס 34 מיליון דולר בסבב גיוס שני (סבב A). הגיוס הובל על-ידי הקרן האמריקאית SignalFire, והשתתפו בו זרוע ההשקעות של חברת הסייבר אוקטה (Okta) וקרן Felicis, לצד Team8 הישראלית, שהובילה את סבב הסיד של החברה שפורסם במרץ האחרון.

בסך-הכול גייסה דיג עד כה 45 מיליון דולר. משקיעים נוספים של דיג (שלא השתתפו בסיבוב הנוכחי) הם קראודסטרייק, סייברארק ומרלין ונצ'רס.

דיג הוא צירוף האותיות הראשונות בשמות שלושת המייסדים של החברה: דן בנימין (מנכ"ל), גד אקוקה (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ועידו עזרן (מנהל המחקר והפיתוח). החברה מעסיקה 40 עובדים, 35 מהם בישראל.

לדברי בנימין, ספקיות הענן הגדולות (מיקרוסופט, גוגל ואמזון) מציעות פתרונות להגנה נגד דליפות מידע, אך אלה תומכים רק בפלטפורמה שלהן עצמן וגם אינם מותאמים לכל סוגי מאגרי המידע הקיימים. לעומת זאת, דיג סקיוריטי מתחברת לכל העננים הציבוריים, מזהה את כל המידע של הארגון שנמצא בהם, בודקת האם הוא מוגן לפי כללי הרגולציה ויודעת לזהות פעולות חריגות ולעצור אותן בזמן אמת. פעולות חריגות יכולות לנבוע ממתקפה מבחוץ או על-ידי גורם פנימי מהחברה.

"חיברנו עכשיו את דיג לבנק בארה"ב ותוך שעה כבר זיהינו שכל הדוחות הפיננסים של הבנק מועתקים מידי יום לחשבון ב-AWS של עובד לשעבר. הבעיה שארגונים לא יודעים איפה הדאטה שלהם ולאן הוא זורם. אנחנו מסתכלים על כל פעולה שקשורה בדאטה", אומר בנימין.

סטארט-אפ ישראלי נוסף שעוסק בעולמות ההגנה על מידע בענן הוא סייארה (Cyera), שנחשף במרץ השנה לאחר גיוס 60 מיליון דולר. "הייחוד שלנו הוא שאנחנו לא רק מספקים נראות וקטלוג של המידע בענן, אלא גם מגנים עליו באופן אקטיבי", אומר בנימין. "יש לנו מודל שמתבסס על דליפות מידע ברחבי העולם, והוא מזהה מתקפות ויודע מה לעשות באופן אוטומטי, כמו למשל לחסום משתמש שמנסה להוריד מידע".