התחזית של טופילסקי: "בשנה הקרובה יהיו בשוק ההון הרבה הזדמנויות חדשות"

BDO אירחה את כנס EXIT STRATEGY, שעסק באסטרטגיית צמיחה, השקעות ואקזיטים •  בכנס אמרה לילך אשר-טופילסקי מקרן פימי: "אנחנו אוהבים תקופות של אי-ודאות, כי כשהכול לא ברור - נוצרות הזדמנויות חדשות" • וגם: חברת רוקוול חונכת משרדים בנתניה • אירועים ומינויים

מיקי אדיב, לילך אשר-טופליסקי ומוטי דטלקרמר / צילום: BDO
מיקי אדיב, לילך אשר-טופליסקי ומוטי דטלקרמר / צילום: BDO

פירמת הייעוץ וראיית החשבון BDO אירחה השבוע במלון קרלטון בתל אביב את כנס EXIT STRATEGY, שעסק באסטרטגיית צמיחה, השקעות ואקזיטים. לכנס הגיעו כ-130 בכירים מכלל התעשיות במשק.

במסגרת האירוע שוחח רו"ח מוטי דטלקרמר, שותף מנהל ב-BDO עם לילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בקרן פימי ולשעבר מנכ"לית דיסקונט, ועם מיקי אדיב, מנכ"ל קבוצת 1 G העוסקת באבטחה ושמירה, שנמצאת בפורטפוליו ההשקעות של פימי. אשר-טופילסקי דיברה על מצב השוק והשקעה בתקופה הנוכחית. "בשנים האחרונות ראינו מחירים שלא הבנו מהיכן הם מגיעים, אולם בתקופה האחרונה אנחנו רואים חזרה לנורמליזציה", אמרה.

"אנחנו אוהבים תקופות של אי-ודאות, כי כשהכול לא ברור - נוצרות הזדמנויות חדשות למי שיש את הידע והמשאבים. שוק ההון יישאר בשנה הבאה דומה למה שראינו בחודשים האחרונים, אך חברות שיש להן את הכלים הנכונים יכולות לצאת להנפקות ולצמיחה. זה יהיה שוק של הזדמנויות".

באשר לאסטרטגיית ההשקעה של פימי אמרה טופילסקי כי "כשאנחנו מחפשים לעשות עסקה, אנחנו מסתכלים על מכלול רחב של פרמטרים, לא רק על המחיר. אנחנו מעורבים בחברות, אבל אנחנו לא מנהלים אותן. אנחנו נמצאים שם לתמיכה, ומסייעים במקומות שההנהלות מתקשות בהם. כשאנחנו נכנסים להשקעה, אנחנו מסתכלים על חברה לטווח ארוך - ביום שנכנסים אליה, וגם ביום שיוצאים ממנה".

אדיב סבור כי "המוסדיים יכולים לקחת את החברה קדימה, ויש להם יכולת לחשוב מחוץ לקופסה. היו הרבה פעמים שבאנו עם רעיונות וחשבנו שהם פנטסטיים, והמתנה הגדולה ביותר של הקרן הייתה להגיד לנו 'לא'".

בדיון אחר שנערך בכנס שוחח רו"ח אבי עוז, שותף וחבר הנהלה ב-BDO, עם קובי שלום, מנכ"ל פועלים אקוויטי, ועם רונן אלעד, בעלים ויו"ר קבוצת מגוון. שלום אמר כי "2022 היא השנה שבה המוכרים מכרו את 2021, והקונים קנו את 2023. אי הוודאות הוא הזמן שבו החברות הפרטיות מעדיפות למכור, ולכן אני מאמין שברבעון הרביעי של 2022 ותחילת 2023 יהיו הרבה עסקאות מכירה במגזר הפרטי".

אלעד דיבר על הכניסה להשקעה בתחום הקמעונות, בעקבות ההשקעה בחברת שילב, ועל ההבדלים בין התעשייה לקמעונות. הוא ציין כי במפעלי החברה חווים קושי לגייס עובדים, ו"יש תחושה שפחות ופחות רוצים לעבוד בעבודות כפיים, גם אם השכר גבוה".

רוקוול חונכת משרדים בנתניה

חברת Rockwell Automation, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 27 מיליארד דולר ונחשבת לחברה הגדולה בעולם בתחום האוטומציה התעשייתית, מתרחבת בישראל וחונכת משרדים חדשים בפארק ההייטק בנתניה.

אירוע ההשקה התקיים במעמד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר, ונשיא איגוד ההייטק הישראלי מריאן כהן. באירוע סיפרה סוזאנה גונזלס, נשיאה אזורית ב-Rockwell, כי החברה מתכננת להמשיך להשקיע בארץ בהיקפים גדולים, בין היתר באמצעות רכישות של חברות מקומיות. "בשנת 2020 רכשנו את חברת פתרונות הסייבר אבנת בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, וב-2021 השקענו עשרות מיליוני שקלים בהקמת מרכז הגנת סייבר בחולון".

ראש עיריית נתניה עם צוות חברת Rockwell בחנוכת המשרדים / צילום: רוסלן רוטליאר
 ראש עיריית נתניה עם צוות חברת Rockwell בחנוכת המשרדים / צילום: רוסלן רוטליאר

רוקוול פעילה בארץ משנת 2014, ומספקת פתרונות בתחום האוטומציה, בקרה ותוכנה ישירות ובאמצעות מפיצים לחברות בתעשייה הישראלית, נציגויות מקומיות של חברות תעשייתיות גלובליות וגופים צבאיים וביטחוניים. מדובר בפתרונות בעולמות אבטחת המידע והסייבר, הטכנולוגיה התפעולית, המעבר לענן, ניהול תחזוקה ממוחשבת ועוד. החברה מעסיקה בארץ 110 עובדים (בעולם מדובר ב-25 אלף), ואת הפעילות מנהל אריאל לסרי.

לדברי לסרי, "Rockwell החליטה להעמיק את פעילותה בישראל הן בשל המשאב האנושי האיכותי במדינה, אשר חלקו הגדול מגיע מהצבא בתחומים כמו סייבר ובינה מלאכותית.

"בשל העלייה האקספוננציאלית בהתקפות וניסיונות תקיפות הסייבר, הביקוש לפתרונות הגנה וסייבר הולך וגובר בכלל ענפי המשק, אך הוא בעיקר קריטי בתשתיות קריטיות כמו חברות מים, חשמל וגז, ובקרב יצרני מזון ותרופות. חברות אלו מחויבות להשקיע יותר ויותר תקציבים בהגנות סייבר, בשל לחצי הרגולטור ומועצת המנהלים שלהן".

מצנח הזהב

רעות גולדמן מונתה למנכ"לית קבוצת Geomatrix, המתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים.

רעות גולדמן / צילום: שרון יצחק
 רעות גולדמן / צילום: שרון יצחק

ירון כרמון, 52, מונה למנכ"ל רשת ריקושט. קודם לכן כיהן כמנכ"ל שילב וכמנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות.

פאדי עבוד, ג'קי דואק ומרסלו יופה מונו ל-Intel Fellow (סגני נשיא) בקבוצת תכנון ופיתוח מעבדים של אינטל העולמית.

דודי מנטין מונה למנכ"ל חברת מיזוג האוויר הביתי פמילי מוצרי צריכה, שבבעלות קרן ההשקעות רקיע קפיטל.

רו''ח יוסי כחלון מונה לסמנכ''ל הכספים בגינדי החזקות. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל הכספים בדר נופרים.

ירון אמזלג מונה למשנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים של חברת האנרגיה הירוקה סולגרין.

ירון אמזלג, משנה למנכ''ל וסמנכ''ל כספים בחברת סולגרין / צילום: ירון סאדי
 ירון אמזלג, משנה למנכ''ל וסמנכ''ל כספים בחברת סולגרין / צילום: ירון סאדי

אורן אלעד מונה לסמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברת גסטי, המציעה פתרונות לניהול ותפעול נכסים לאירוח.

מור בן שמחון מונתה לדיאטנית קלינית ראשית בחברת הביוטק MyGenes.

יוגב אזולאי מונה למהנדס המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב.

חדשות טובות

כתר משיקה מהדורה מיוחדת של כיסאות ורודים בשיתוף עמותת אחת מתשע, להעלאת מודעות לגילוי מוקדם של סרטן שד. כל ההכנסות ממכירתם יועברו לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד.

הכיסא הורוד של כתר / צילום: יחיאל ינאי
 הכיסא הורוד של כתר / צילום: יחיאל ינאי

בגורניצקי מגדילים את מאגר מח העצם

פירמת עורכי הדין גורניצקי GNY יוצאת לסבב תרומות מחודש להרחבת מאגר מח העצם שהקימה, המהווה "אח קטן" למאגר ארגון עזר מציון. מאגר מח העצם של גורניצקי הוקם ב-2018, ביוזמת עו"ד מוריאל מטלון ועו"ד חיים פרידלנד, שניהם מחלימי סרטן.

מדובר במאגר ההולך וגדל מדי שנה, כשהתורמים הם שותפי הפירמה, יחד עם עורכי הדין ועובדי פירמה נוספים. "מחלת הסרטן איננה גזר דין מוות", אומר מטלון. "לפני שבע שנים מצאתי עצמי מתמודד על חיי, ושרדתי בזכות המדע - בזכות השתלת מח עצם.

פרופ' תמר ספרא, בר לוי, עו״ד מוריאל מטלון ועו״ד חיים פרידלנד / צילום: פירמת גורניצקי
 פרופ' תמר ספרא, בר לוי, עו״ד מוריאל מטלון ועו״ד חיים פרידלנד / צילום: פירמת גורניצקי

"חייבים לתת סיכוי לכל חולה שזקוק להשתלה להיוולד מחדש. שמחתי מאד לראות שלמאגר שהקמתי יחד עם רעייתי ענת ב-2016, ואשר עד היום ניצלו בזכותו 17 מושתלים, נולד אח צעיר, המאגר של משרד גורניצקי. אני מאחל לעצמי שעוד הרבה שנים רבות נוכל כולנו לזכות לתרום להצלת חיים באמצעות המאגרים שהקמנו".

ואילו פרידלנד הוסיף כי "כל המאמצים שהשקענו בהקמת המאגר מתגמדים אל מול התגמול הגדול ביותר - הצלת חיים. כמחלים בעצמי, אני יודע מהי המשמעות של לקבל חדשות טובות, וכמה זה נותן רוח גבית וכוחות להמשיך להיאבק ולנצח".