יו"ר ארגון עובדי בזק להנהלה: "ללא הסכמות עם העובדים על שינויי שליטה בבזק – יחלו צעדים ארגוניים חריפים"

בפנייתו לדירקטוריון בזק ולמנכ"ל רן גוראון, מציין איציק בסלו, יו"ר ארגון העובדים, כי "העובדים מחויבים להגן על איתנותה הפיננסית של בזק לטווח ארוך, אך גם על זכויותיהם ועל יציבותם התעסוקתית"

בית בזק / צילום: דוברות בזק
בית בזק / צילום: דוברות בזק

יו"ר ארגון העובדים הארצי של בזק, איציק בסלו, פנה לדירקטוריון בזק ולמנכ"ל רן גוראון והזהיר כי שינויי שליטה בבזק, ללא הידברות וגיבוש הסכמות עם העובדים, עלולים להביא לנקיטת צעדים ארגוניים חריפים בחברה. 

פנייה ליועצת המשפטית לממשלה להקפיא את המהלך שיאפשר אקזיט בבזק
התיקון לחוק שיאפשר לבעלי השליטה בבזק לממש רווח של מאות מיליוני שקלים  

כזכור, משרד התקשורת פרסם שימוע במסגרתו הוא מתכוון לאפשר לבעלי גרעין השליטה בבזק למכור את החזקותיהם למשקיעים מוסדיים שיגדילו את החזקותיהם בחברה, ובכך בעצם תיהפך בזק לחברה ללא גרעין שליטה. המשמעות מבחינת העובדים היא שבהיעדר מחזיק גרעין שליטה, ישנה אי-ודאות סביב ההסכמים שנחתמו עימם, ולכן הם דורשים להיכנס למו"מ מיידי להבטחת זכויותיהם.

נדגיש כי העובדים לא מביעים עמדה בסוגיית גרעין השליטה, האם הדבר נכון לבזק או לא, אלא דורשים כי בכל מקרה זכויותיהם מול החברה יישמרו.

לדברי בסלו, "בשנים האחרונות הועברה השליטה בבזק מיד ליד בין גופים פיננסיים שכל מטרתם להפיק רווחים מהירים לבעלי השליטה על חשבון בזק. העובדים רואים בבזק את ביתם ואת מקור פרנסתם ומחויבים להגן על איתנותה הפיננסית לטווח ארוך, אך גם על זכויותיהם ויעל ציבותם התעסוקתית".

בסלו ציין כי העובדים מקבלים תמיכה מלאה מההסתדרות ומיו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, וכי "שינויי שליטה ללא הסכמות מראש על רשת ביטחון לעובדים ושמירה על יציבות החברה יגרמו לכאוס בבזק".