העלייה למחלף השלום עדיין לא נפתחה במלואה, וכבר תיחסם ל-24 שעות

לצורך בדיקה וניטור לאחר שנפער בולען בכביש, חברת נתיבי איילון הודיעה כי רמפת היציאה למחלף השלום לכיוון דרום תיחסם הרמטית ל-24 שעות החל מ-22:00 ב-12.10

הכביש נסגר כדי לתקן את הבולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון
הכביש נסגר כדי לתקן את הבולען שנפער באיילון / צילום: דוברות נתיבי איילון

רמפת היציאה למחלף השלום לכיוון דרום תיסגר למשך 24 שעות לבדיקות ולניטור הקרקע, לאחר שלפני שבועות נפער בולען בכביש בעקבות העבודות להקמת מגדל הספירלה בתל אביב. 

המומחים מנתחים: כך נגרם הבולען שנפער בנתיבי איילון
הבולען באיילון: המדינה והיזמים חשופים לתביעות בהיקף של מיליונים

חברת נתיבי איילון הודיעה כי החל מיום רביעי בלילה, מהשעה 22:00, למשך 24 שעות (12-13.10), תתבצע חסימה הרמטית ברמפת היציאה למחלף השלום לכיוון איילון דרום לטובת בדיקות לניטור הקרקע בין מחלף ארלוזרוב למחלף השלום.

החסימה מבוצעת כחלק מעבודות לבדיקת הקרקע והיערכות לפתיחת רמפת היציאה ממחלף השלום באיילון דרום בשלמותה. יבוצעו בדיקות המשך לניטור הקרקע, ובמסגרתן יחולו בין רביעי לחמישי (12-13.10) הסדרי תנועה אחרים: תיחסם הרמטית רמפת הכניסה ממחלף ארלוזורוב לכיוון איילון דרום ביום רביעי (12.10) מהשעה 22:00 ועד יום חמישי (13.10) בשעה 5:00, והנתיב הימני בין מחלף ארלוזרוב למחלף השלום ייחסם בין רביעי בלילה לחמישי (12-13.10) החל מהשעה 22:00 בלילה ועד השעה 05:00 בבוקר ביום למחרת.

בנוסף, לא תתאפשר יציאה מאיילון דרום למחלף השלום, אך הכניסה לאיילון דרום תתאפשר במחלף השלום.

לפי הודעת החברה, עם סיום הבדיקות הפתיחה לתנועה בחמישי (13.10), רמפת היציאה במחלף השלום לכיוון איילון דרום תיפתח במתכונתה הנוכחית. קרי, הנתיב המזרחי ברמפת היציאה ממחלף השלום באיילון דרום ייפתח לתנועה. כמו כן, תתאפשר הכניסה לחניון עזריאלי לבאים ממחלף השלום. עם זאת, הנתיב המערבי ברמפה, "הסמוך לאתר עבודות של בניין הספירלה של עזריאלי, יישאר סגור עד שנוודא כי זרימת מים הקיימת אינה מסכנת את משתמשי הדרך", נמסר.

הבולען נפער ביום שבת, 17.9, ככל הנראה כתוצאה ממי תהום שחדרו מעבודות להקמת מגדל הספירלה. אלה סחפו את הקרקע וגרמו להיווצרות הבולען. לאחר ההחלטה להשאיר את הנתיב סגור, חברת נתיבי איילון הודיעה כי "הממצאים שהוצגו למהנדסי החברה על-ידי חברות הביצוע של חברת עזריאלי בניסיון לעצור את זרימת המים מאתר העבודות של מגדל הספירלה אינם חד-משמעיים ולא מאפשרים לנו לקבוע ללא כל ספק כי זרימת המים אכן הופסקה. חברת נתיבי איילון תוודא בבדיקות חוזרות בימים הקרובים את יציבות הקרקע טרם פתיחת הרמפה. אנו עושים את כלל המאמצים לפתוח את הרמפה מוקדם ככל הניתן, אך לא נתפשר על בטיחות משתמשי הדרך".