בורסות עולם | סיקור שוטף

מגמה שלילית בוול סטריט; תשואות האג"ח מזנקות לשיא של 14 שנה

נטפליקס עקפה את תחזיות הרווח, ההכנסות ותוספת המנויים - והמניה זינקה • ישראליות בוול סטריט: רדהיל המריאה ב-50%, ביונד אייר צללה • נעילה מעורבת בבורסות אירופה • האינפלציה בבריטניה טיפסה בל-10.1%, בגוש האירו היא הגיעה ל-9.9% • מחירי הנפט הגולמי קופצים ב-3.5%, הזהב מאבד גובה • דוחות טסלה יתפרסמו בסיום המסחר

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, ובכך קטעו המדדים רצף עליות בן יומיים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.85%, מדד S&P 500 השיל 0.7%, ומדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.3%. במקביל נרשמו עליות חדות בתשואות האג"ח האמריקאיות, שנסקו לשיא בן 14-15 שנה. תשואת האג"ח לעשור עלתה ב-12 נקודות ל-4.12%, ותשואת האג"ח לשנתיים קפצה ב-11 נקודות ל-4.55%.

נטפליקס  רשמה עלייה חדה של כ-13% לאחר הדוחות הטובים שפרסמה, שבמסגרתם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, ההכנסות ותוספת המנויים. גם יונייטד איירליינס  עלתה אחרי הדוחות ומשכה אחריה את סקטור התעופה, שזכה לרוח גבית נוספת מעסקת הרכישה של ג'ט בלו איירווייס  וספיריט איירליינס (ראו בעדכונים קודמים). גם מניות האנרגיה בלטו בעליות, בהן שברון , הליברטון  ודבון אנרג'י , וזאת לצד עליות של עד 3.5% בחוזים על הנפט הגולמי.

בקרב המניות הישראליות, ביונד אייר  צנחה ב-19%, אך זאת בהמשך לזינוק של כ-30% אמש לאחר תוצאות מוצלחות בניסוי למכשור שהיא מפתחת לטיפול במחלת ריאות בבית המטופלים. עוד ירידות בולטות רשמו היפו , אוטונומו , דריו הלת', קורנית ופאגאיה .

מי שבלטה לטובה עם זינוק חד מאוד היא רדהיל , שקיבלה פטנט נוסף בארה"ב וטסה ב-46%. גם סייברוואן , קוגנייט  (ראו בעדכונים קודמים) ואייסקיור  עלו משמעותית בהמשך לדיווחים מהיום. האחרונה הגישה ל-FDA בקשה לאישור שיווק של מוצר ה-ProSense שלה, לאינדיקציה של חולות סרטן שד בשלב מוקדם ובסיכון נמוך המצויות בסיכון גבוה לניתוח.

עם סיום המסחר צפויה יצרנית הרכב החשמלי טסלה  לפרסם את דוחות הרבעון השלישי.

21:05

לצד הירידות בשוק המניות, תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב ממשיכות לזנק בשיעורים חדים, והן מגיעות לשיעור הגבוה ביותר שלהן זה עשור וחצי. תשואת האג"ח ל-10 שנים קופצת ב-11 נקודות ל-4.11% (הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008), ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-10 נקודות ומגיעה לשיעור הגבוה ביותר מאז שנת 2007, 4.54%. תשואת האג"ח הארוכה ל-30 שנה עולה ל-4.10%, שיא מאז 2010.

20:35

בעוד הירידות בוול סטריט מעמיקות לשיעורים של 0.8% עד 1.4% במדדי המניות, טסלה  נסחרת ביציבות לקראת פרסום הדוחות הלילה בסיום המסחר. האנליסטים מעריכים כי יצרנית הרכב החשמלי תדווח על הכנסות של 22 מיליארד דולר ועל רווח למניה של 1.01 דולר.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של יותר מ-2% במחירי הנפט הגולמי. החוזים על הברנט נסחרים ברמה של 92 דולר לחבית, והחוזים על הנפט האמריקאי נעים סביב 85.2 דולר לחבית. הזהב נסוג ב-1.5%, ומחירה של אונקיה יורד ל-1,629 דולר.

19:55

הירידות בוול סטריט מתחזקות. נאסד"ק נחתך ב-1.1%, S&P 500 ב-1%, ודאו ג'ונס ב-0.6%. תשואת האג"ח של ממשל ארה"ב לעשור מזנקת ל-4.11%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ל-4.53%.

איי.סי.אל  הודיעה כי תקים מפעל לייצור חומרים לסוללות מסוג LFP בהשקעה של 400 מיליון דולר בסנט לואיס ארה"ב. החברה זכתה במענק של 197 מיליון דולר כחלק מחוק התשתיות הדו-מפלגתי של הנשיא ג'ו ביידן, זאת בכפוף להשלמת המשא-ומתן עם משרד האנרגיה האמריקאי. המניה נסחרת ללא שינוי ממשי.

אסיפת בעלי המניות של ראדא  אישרה את המכירה של החברה ללאונרדו DRS, אבל לא אישרה את הבונוסים למנכ"ל דב סלע וליו"ר יוסי בן שלום (אושרו בונוס לסמנכ"ל הכספים ומענקי שימור שהרוכשת תשלם).

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. שלוש הבורסות הגדולות בפריז, בפרנקפורט ובלונדון סיימו בירידות של 0.1% עד 0.3%, ואילו מדד יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי עלה ב-0.2%, וגם באמסטרדם ובליסבון נרשמו עליות.

בוול סטריט המגמה עודנה שלילית במדדי S&P 500 ונאסד"ק שיורדים ב-0.4% וב-0.5% בהתאמה, בעוד שהדאו ג'ונס ללא שינוי. נטפליקס, יונייטד איירליינס ו-ASML עולות בחדות אחרי הדוחות (ראו בעדכונים קודמים), ואילו מניית ג'נראק הולדינגס  צוללת ביותר מ-20%, לאחר שיצרנית ציוד ייצור החשמל החמיצה את תחזיות הרווח והמכירות לרבעון השלישי וקיצצה את התחזיות שלה לשנת 2022. 

בזירת המסחר באג"ח של ממשל ארה"ב, תשואת האיגרת ל-10 שנים קופצת ב-10 נקודות בסיס ל-4.10%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-9 נקודות ל-4.52%.

18:10

מגמה מעורבת נרשמת כעת בוול סטריט, כאשר דאו ג'ונס מחק את הירידה ונסחר בעלייה של כ-0.1%. בראש הדאו טרוולרס קומפני, פרוקטר אנד גמבל שפרסמה דוחות, וכן שברון, וולט דיסני ובואינג רושמות עליות.

הנאסד"ק ו-S&P 500 יורדים בכ-0.3% כל אחד, כאשר על הנאסד"ק מעיבה גם היום מניית מודרנה  שמאבדת גובה וכן מניות הטכנולוגיה הסיניות באידו  וג'יי.די.קום  שרושמות ירידות של כ-5% כל אחת.

17:00

רדהיל  הישראלית טסה ביותר מ-60%, לאחר שהודיעה כי משרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארצו-הברית (USPTO) העניק לה פטנט נוסף לשיטת שימוש, המגן על מתן המוצר אופגניב לעיכוב מחלה הנגרמת על-ידי נגיף הקורונה.

גם סייברוואן  מזנקת לאחר שחתמה על מזכר הבנות עם יצרנית המשאיות Iveco לשילוב הפתרון שלה למניעת הסחות דעת של נהגים בתוך המשאיות של החברה האיטלקית. הצדדים שואפים לחתום על הסכם רשמי לפני סוף השנה. המניה מטפסת גם בבורסה בתל אביב. 

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. מדד דאו ג'ונס  יורד ב-0.2%, S&P 500  נסוג ב-0.5%, והנאסד"ק  יורד ב-0.8%. לצד הירידות בשוק המניות נרשמות עליות חדות בתשואות האג"ח של ממשל ארה"ב. תשואת האיגרת ל-10 שנים קופצת ב-9 נקודות בסיס ל-4.09%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-9 נקודות ל-4.52%.

המספרים בדוחות נטפליקס מרשימים, אבל הבעיה הגדולה שלה עדיין כאן
הכול בדולר: לא תאמינו כמה שווה היום מניה אחת של פאגאיה 

בולטת במסחר נטפליקס  שמרכזת עניין כבר החל משלב המסחר המאוחר ומזנקת בכ-11% לאחר שהציגה דוחות מפתיעים לטובה. ASML  ההולנדית, שפועלת בתחום השבבים, דיווחה על הכנסות של 5.8 מיליארד אירו ברבעון השלישי (מעל התחזיות ל-5.4 מיליארד אירו) ועל רווח נקי של 1.7 מיליארד אירו (בהתאם לצפי). החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-21 מיליארד אירו.

מניות התעופה מתחזקות. יונייטד איירליינס  פרסמה דוחות אמש ועולה בקרוב ל-6%, ומהרוח הגבית נהנות גם המתחרות אמריקן איירליינס סאות'ווסט איירליינס  ודלתא איירליינס . ג'ט בלו  מטפסת גם היא, בין השאר לאחר שבעלי המניות של ספיריט איירליינס אישרו השתלטות על-ידי ג'ט בלו, ובכך הביאו לידי סיום מאבק בן שישה חודשים שבסופו תיווצר חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב.

15:25

חברת הפתרונות הביטחוניים קוגנייט  הודיעה על מכירת חלק מפעילותה ל-Volaris מארה"ב, תמורת 47.5 מיליון דולר וסכומים נוספים של עד 35 מיליון דולר שייתכן שיגיעו בעתיד על בסיס ביצועים. קוגנייט מוכרת פעילות ספציפית המהווה חלק מפתרונות האנליטיקה שלה. הפעילות הנמכרת היוותה כ-10% מהכנסות קוגנייט במחצית הראשונה של השנה. המכירה כוללת קניין רוחני, מוצרים, לקוחות ואף עובדים, המהווים כ-10% מעובדי החברה.

המכירה מגיעה כחודשיים לאחר שנודע כי חברת ההשקעות נויברגר ברמן, המחזיקה 5.6% מהמניות, פותחת במהלך אקטיביסטי - מאמינה שהמניה מוערכת בחסר ומציעה שינויים בהנהלה ובדירקטוריון וגיוס הון נוסף. המניה ירדה משמעותית מאז שהחברה פוצלה מוורינט והפכה לחברה עצמאית ב-2021. לדברי אלעד שרון, מנכ"ל קוגנייט, החברה החליטה להגביר את הפוקוס שלה ולשפר את שולי הרווח.

14:00

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט כעת. 

פרוקטר אנד גמבל  דיווחה לפני זמן קצר על רווח של 3.94 מיליארד דולר, 1.57 דולר למניה ברבעון האחרון, ב-3 סנט מעל צפי האנליסטים. הכנסות החברה גדלו ב-1% ועמדו על 20.61 מיליארד דולר, בכ-300 מיליון דולר מעל הצפי.

מניית נטפליקס  מזנקת ב-13% במסחר המוקדם בניו יורק, לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות טובים אחרי סיום המסחר.

עוד רושמות עליות טסלה  לקראת פרסום הדוחות הלילה לאחר סיום המסחר, אמזון, גוגל, מאנדיי  ופייבר.

12:05

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט כעת. 

תשואת אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עולה ל-4.06%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-5 נקודות בסיס ל-4.48%. 

מאקרו אירופה: האינפלציה בגוש האירו הסתכמה ב-9.9% ב-12 החודשים האחרונים (עד ספטמבר). כלכלנים ציפו למדד מחירי צרכן ברמה של 10%. מדד הליבה עלה ב-4.8%, בהתאם לציפיות.

10:15

בטוקיו מדד ניקיי ננעל בעלייה של 0.4%. מנגד, בהונג קונג מדד הנג סנג ממשיך בירידות ומאבד בשעה זו 2.1%.

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר במגמה חיובית קלה, מדדי דאקס, פוטסי 100 וקאק 40 מתחזקים כ-0.2%.

העליות בחוזים העתידיים על המדדים בניו יורק נחלשו, והם נסחרים עתה בעליות של 0.1%-0.3%. 

 09:10

האינפלציה בבריטניה חוזרת לטפס והגיעה לקצב שנתי של 10.1% בספטמבר - כך פורסם לפני זמן קצר בבריטניה. הנתון היה גבוה במקצת מצפי הכלכלנים, שעמד על 10%.

בכך חוזר קצב האינפלציה בבריטניה לרמה שנרשמה בחודש יולי, לאחר שבאוגוסט נרשמה נסיגה לרמה שנתית של 9.9%.

מדד הליבה של מחירי הצרכן (שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה) רשם עלייה של 6.5% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת צפי לעלייה של 6.4%. 

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. מדד הניקיי בטוקיו רושם עלייה קלה, ומנגד מדד ההנג סנג יורד בכ-1.2%.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.1%.

אמש, אחרי פתיחה חזקה עם עליות של יותר מ-2%, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות של 1.1% בדאו ג'ונס וב-S&P 500, בעוד שהנאסד"ק עלה ב-0.9%. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-2 נקודות ל-3.99%, תשואת האג"ח לשנתיים נסוגה ל-4.43%. 

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט רושמים עליות של 0.5%-1%. 

חברת נטפליקס פרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר בוול סטריט. לפי הדוחות, הרווח המתואם למניה עמד על 3.10 דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 2.12 דולר למניה. מדובר בירידה קלה בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, אז דיווחה על 3.19 דולר למניה. ברבעון המקביל ב-2020 הנתון עמד על 1.74 דולר למניה. מבחינת ההכנסות, האנליסטים ציפו שתהיה עלייה ביחס לשנה שעברה, אז דווח על 7.5 מיליארד דולר. הם ציפו כי ברבעון הנוכחי נטפליקס תדווח על 7.8 מיליארד דולר, ובפועל החברה דיווחה על 7.9 מיליארד, כך שגם כאן גברה על התחזיות. 

בתגובה קפצה מניית נטפליקס  בכ-14% במסחר המאוחר.

היום יתפרסמו דוחות טסלה (לאחר סיום המסחר). ברקע, כוונתו של הבעלים אילון מאסק לחזור לעסקת רכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר ונתוני משלוחי מכוניות שלא עמדו בציפיות האנליסטים. גם פרוקטר אנד גמבל ו-IBM יפרסמו תוצאות היום.