האם מניית מתחמי האירוח הישראלית סלינה תהפוך ל"פאגאיה החדשה"?

מניית סלינה נמצאת ברכבת ההרים מאז ההנפקה בחמישי האחרון • התנודתיות בין עליות של 319% וירידות של 63% מעלה חשש בקרב המשקיעים שהמניה תסיים כמו מניית פאגאיה

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי
רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

מניית רשת מתחמי האירוח סלינה  החלה להיסחר ביום חמישי שעבר לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC ומאז התנהלה כרכבת הרים ללא סיבה נראית לעין. ביום המסחר הראשון שלה נסחרה המניה בתחילה בתנודתיות ונעה בין ירידות לעליות, אך בהמשך החלה לזנק וסיימה את יום המסחר בעלייה של 319%.

למחרת (יום ו') נרשמה ירידה חדה במחיר המניה, בשיעור של כ-63%. כך שבסיום השבוע ולאחר שני ימי מסחר סוערים ננעלה מניית סלינה במחיר של כ-15.1 דולר - המשקף עלייה מצרפית של כ-55%.

● הכול בדולר: לא תאמינו כמה שווה היום מניה אחת של פאגאיה | בדיקת גלובס
פאגאיה התרסקה ביותר מ-67% במסחר בנאסד"ק, וזו כנראה הסיבה
סלינה נכנסה לוול סטריט לפי שווי של יותר ממיליארד דולר

הכנסות של 86 מיליון דולר בשנת 2022

סלינה השלימה את המיזוג לפי שווי פעילות של 942 מיליון דולר, או כ-1.2 מיליארד דולר אחרי הכסף. לא דווח מה היה שיעור הפדיון של בעלי המניות בחברת ה-SPAC, כלומר כמה מהם העדיפו לפדות את כספי ההשקעה ולא להשתתף במיזוג.

התנודתיות בסלינה דומה לשני מקרים נוספים של חברות ישראליות שמוזגו לחברות SPAC לאחרונה - מניית סטיקספיי  שעלתה בשיעור תלת-ספרתי ביום המסחר הראשון שלה, וקודם לכן מניית הפינטק פאגאיה .

 
  

זו האחרונה החלה להיסחר בסוף יוני, הגיעה לשיא באוגוסט לאחר שזינקה כמעט פי 12 תוך שבועיים, ומאז מחקה 96% משוויה. במקרה של פאגאיה, העליות החדות במניה הובילו להקדמת הסרת החסימה על מכירת המניות בידי בעלי העניין בחברה.

מתי תוסר החסימה על מכירת מניות 

בסלינה, לפי מסמכי הרישום למסחר, נקבע כי החסימה על מכירת מניות בידי מי שמחזיק 1%-5% ממניות החברה תהיה לתקופה של 180 יום, או עד לאירוע של מיזוג או הנזלה שיאפשר לכל בעלי מניות לקבל תמורה במזומן או ניירות ערך אחרים.

עבור מי שמחזיק ביותר מ-5% ממניות סלינה או עבור יזמי ה-SPAC, החסימה היא לשנה והתנאי להסרתה דומה. אך ניתן יהיה להקדים את הסרת החסימה גם אם מניית סלינה תעקוף את המחיר של 12 דולר למשך 20 יום מתוך 30 ימי מסחר רצופים, אך כאלה שיתחילו רק לאחר 180 יום מהשלמת המיזוג.

סלינה הוקמה על-ידי רפי מוסרי (המנכ"ל) ודניאל רודבסקי (Chief Growth Officer) בשנת 2014. החברה מפעילה רשת מתחמי אירוח שפועלת ביותר מ-20 מדינות. בסוף 2021 החברה העסיקה 1,673 עובדים.

נתונים שפרסמה החברה לקראת המיזוג ל-SPAC הצביעו על צמיחה בהכנסות וגידול בהפסד בשנת 2021. החברה סיימה את השנה שעברה עם הכנסות של 92.7 מיליון דולר, צמיחה של 167% לעומת 2020 (השנה שבה התיירות נפגעה משמעותית ממגפת הקורונה), וההפסד הנקי גדל ב-33% ל-184 מיליון דולר. על השורה התחתונה השפיע סכום של כ-103 מיליון דולר של עלויות מימון.

במחצית הראשונה של 2022 הכנסות החברה הגיעו ל-86 מיליון דולר, צמיחה של 142% ביחס למחצית המקבילה, אך החברה לא סיפקה נתונים על השורה התחתונה.