מאפייני דירוג האשראי של הישראלים: נכנסים מאוחר לשוק, ללא הבדל מגדרי

לאחר שנים שבהן דירוג האשראי של גברים היה גבוה יותר משל נשים, כיום אין הבדלים מהותיים בין דירוג האשראי בין המינים • אפליקציית קפטן קרדיט לדירוג האשראי מעניקה הצצה למאפייני הדירוג של הישראלים

מה עוזר לנו דירוג אשראי גבוה? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
מה עוזר לנו דירוג אשראי גבוה? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

דירוג האשראי הופך להיות נתון משמעותי המסייע בתמחור נכון יותר של האשראי שניתן על ידי הגופים השונים. אפליקציית קפטן קרדיט לדירוג האשראי מעניקה הצצה למאפייני הדירוג של הישראלים:

1. כיום אין הבדלים מהותיים בין דירוג האשראי של גברים לעומת נשים. זאת, לאחר שנים בהן דירוג האשראי של נשים היה גבוה יותר משל גברים. בעבר נשים נטו להיות פחות פעילות ומעורבות מבחינה פיננסית ומסיבה זו לקחו פחות הלוואות, ולכן דירוג האשראי היה טוב יותר, אך מצב זה השתנה.

בדרך לעצמאות כלכלית: המדריך המלא לניהול נכון של הכסף המשפחתי שלכם 

2. הכניסה של הישראלים לשוק האשראי מתרחשת מאוחר יותר בהשוואה לרוב מדינות המערב וארה"ב בפרט. הסיבה לכך היא שבארה"ב נכנסים להתחייבויות פיננסיות לקראת הלימודים האקדמיים ויוצאים מהבית בשלב מוקדם יותר. בישראל, לעומת זאת, סטודנטים נתמכים לא פעם ע"י הוריהם.

3. ככלל, דירוג האשראי עולה ככל שמתקדמים עם הגיל, בארה"ב הוא עולה בצורה ליניארית מגיל 18. אולם בישראל מגמה זאת מתרחשת רק מגילאי 40 ואילך. ממוצע הדירוג בגילאי 18־24 הוא 615, בגילאי 25־40 הוא 612, בגילאי 41־56 הוא 690, בגילאי 56־75 הוא 701, ובגילי 75 ומעלה הוא 773.

4. גבעת שמואל היא העיר שתושביה הם בעלי הדירוג הממוצע הגבוה ביותר. הערים הגדולות נמצאות מאחור - תל אביב במקום ה־13, חיפה במקום ה־34, באר שבע במקום ה־44 וירושלים במקום ה־47.

5. ממוצע הדירוג הגבוה ביותר שייך לפנסיונרים, ואחריהם בפער של 8% ניצבים הסטודנטים. דירוג ציבור השכירים נמוך ב־4% מדירוג הסטודנטים ואילו אחריהם החיילים והעצמאים. הפער בין השכירים לעצמאים עומד על 9%, מפני שהחשש לאי־עמידה בהתחייבויות גבוה יותר אצל עצמאים.