בלומברג: ננו דיימנשן קיבלה הצעת רכש לפי שווי של כמיליארד דולר

חברת ההשקעות מרצ'ינסון, בעלת המניות הגדולה בחברת מדפסות התלת-ממד הישראלית, הגישה הצעה לרכישת מניות החברה בפרמיה של 67%

מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

חברת ההשקעות מרצ'ינסון, בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת מדפסות התלת ממד ננו דיימנשן  הגישה הצעה לרכוש את שאר מניות החברה בעסקה שתעריך את החברה בשווי של 995 מיליון דולר, כך מפרסם בלומברג הערב (חמישי).

מה עובר על שוק הדפסות התלת־ממד, שנחשב עד לא מזמן להבטחה מהפכנית
ביס מהמתחרה: ננו דיימנשן רכשה מניות סטרטסיס בשווי של כ-150 מיליון דולר  

מהדיווח עולה שבספטמבר מרצ'ינסון, שבבעלותה יותר מ-10 מיליון מניות בחברה, הגישה לדירקטוריון של ננו דיימנשן הצעה לא מחייבת לרכוש את שאר החברה תמורת 4 דולר למניה, פרמיה של 52% באותה עת ופרמיה של 67% על מחיר הנעילה של המניה אתמול.

יש לציין שעל פי דוחות הרבעון השני, סדרת גיוסי הון העשירו את קופתה של ננו דיימנשן ליותר מ-1.2 מיליארד דולר, ושוויה בעסקה המוצעת קטן מזה. 

ננו דיימנשן, בניהולו של היו"ר והמנכ"ל יואב שטרן, עוסקת בהדפסות תלת-ממד בעיקר של רכיבים אלקטרוניים. מנייתה מזנקת עתה בקרוב ל-10% בתגובה לדיווח, לשווי שוק של כ-680 מיליון דולר.

"אנו מאמינים שההצעה שלנו היא ההזדמנות הטובה ביותר עבור בעלי המניות להשיג ערך מרבי ודאי עבור המניות שלהם", אמר מארק ביסטריסר, מנכ"ל מרצ'ינסון, במכתב למועצת המנהלים של ננו דיימנשן. על פי הדיווח בבלומברג מרצ'ינסון כבר שכרה שירותי יעוץ פיננסי ואמרה שהיא מוכנה להתחיל בבדיקת נאותות בהקדם האפשרי.