מיזוג איירון סורס הושלם לפי רבע מהשווי שבו נכנסה לוול סטריט

בעלי חברת הטכנולוגיה הישראלית שמוזגה ליוניטי האמריקאית קיבלו 27% ממניות החברה הממוזגת • איירון סורס החלה להיסחר אשתקד באמצעות SPAC אליו מוזגה לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר

מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock
מיזוג איירון סורס עם יוניטי / צילום: Shutterstock

הושלם המיזוג בין החברה האמריקאית יוניטי  לחברת הטכנולוגיה הישראלית איירון סורס , שעליו דיווחו שתי החברות בחודש יולי האחרון. איירון סורס פיתחה פלטפורמה המיועדת למפתחי משחקים ואפליקציות למובייל, ויוניטי פיתחה סביבת תוכנה תלת ממדית ליצירת משחקי מחשב.

הפגישות בסן פרנסיסקו והקנס על ביטול: המסמך שמגלה איך ייראה מיזוג איירון סורס 
טאואר בהנחה של 24% על מחיר המכירה לאינטל: הזדמנות או סיכון?
שורטיסטים והיעדר סחורה: מה מספק את הדלק שמטיס את מניות ה-SPAC | ניתוח  

העסקה שבה ממזגת יוניטי את איירון סורס נעשית במניות, ובמסגרתה עבור כל מניית איירון סורס תתקבל 0.1089 מניית יוניטי. בעת הדיווח המקורי יוניטי נקבה בשווי של 4.4 מיליארד דולר לאיירון סורס (לפי מחיר של 4.33 דולר למניה), פרמיה של 74% על מחיר המניה הממוצע בחודש שלפני ההודעה. נכון להיום, מדובר על מחיר של 2.75 דולר למניית איירון סורס, המשקף לחברה שווי של קצת מעל 2.9 מיליארד דולר בדילול מלא.

נזכיר כי איירון סורס התמזגה לחברת SPAC והחלה להיסחר בוול סטריט ביוני 2021, לפי שווי שוק של 11.1 מיליארד דולר. בזאת הפכה איירון סורס לחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר בין אלו שמוזגו לחברות SPAC באותה עת. כעת היא נמכרת לפי מחיר הנמוך ב-74% מהשווי שלפיו נכנסה לוול סטריט.

"אנו שמחים לקבל את איירון סורס למשפחת יוניטי ולהתקרב צעד נוסף ליעד שלנו להיות הפלטפורמה המובילה בעולם עבור היוצרים", מסר מנכ"ל יוניטי, ג'ון ריצ'יטלו. "יחד, אנחנו מציעים אקוסיסטם שלם למפתחים שיוכלו להשיג את היעדים שלהם".

תומר בר-זאב, מנכ"ל ואחד ממייסדי איירון סורס, מסר: "הכוח המניע מאחורי המיזוג הזה שישנה את התעשייה, הוא ליצור עוד ערך למפתחים בכל מסע הפיתוח. אנחנו נרגשים מהדרך שבפנינו".

עם השלמת המיזוג יצטרפו לדירקטוריון יוניטי בר-זאב, וכן הדירקטורים מאיירון סורס שלמה דוברת (קרן ויולה) ודיוויד קוטסמן (מנכ"ל משותף באאוטבריין). בעלי המניות באיירון סורס יחזיקו בכ-27% מהחברה הממוזגת.

קשיים בדרך להשלמת המיזוג

נזכיר שעסקת המיזוג נתקלה בקשיים, כאשר חברת AppLovin, מתחרה של איירון סורס, הגישה הצעה למיזוג עם יוניטי זמן קצר לאחר הדיווח על העסקה. AppLovin הציעה שבמיזוג עם יוניטי, בעלי המניות של יוניטי יחזיקו ב-55% מהחברה הממוזגת, אך הציגה תנאי שהוא ביטול עסקת איירון סורס. למרות זאת, הנהלות איירון סורס ויוניטי החליטו לדבוק בעסקה המקורית ביניהן, ודירקטוריון יוניטי קבע שהצעת AppLovin אינה נחשבת עדיפה על עסקת איירון סורס (כפי שהוגדר בהסכם המיזוג) וזאת על בסיס פיננסי ואסטרטגי, ודחה את ההצעה.

בסוף אוגוסט פירטו החברות את השתלשלות העניינים לקראת המיזוג, במסגרת זימונים לאסיפות בעלי המניות לאישור המיזוג. לפי הדיווח, בחודש מרץ האחרון הגיע בר-זאב לפגישה במטה יוניטי בסן פרנסיסקו, לדון עם סגנית הנשיא בנושא שיתופי פעולה אפשריים בין החברות. בהמשך נפגשו בכירים בחברות בכנס גיימינג בסן פרנסיסקו והמשיכו לדון בנושא. בחודש אפריל כבר עלה הרעיון של שילוב עסקי פוטנציאלי בין שתי החברות, אך עוד לא דובר על מחירים ושווי. כעבור עוד כחודש, החל רשמית תהליך בדיקת הנאותות (דיו דיליג'נס), ובכירי יוניטי, בהם המנכ"ל ריצ'יטלו, הגיעו לפגישות במטה איירון סורס בתל אביב.

העסקה נחתמה כאמור בחודש יולי. החברות ציינו אז כי המיזוג ייצור חברה עם קצב שנתי של EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 1 מיליארד דולר בסוף 2024, וכן סינרגיות של 300 מיליון דולר בשנה תוך שלוש שנים. בנק ההשקעות ג'פריס שימש כיועץ הפיננסי של איירון סורס בעסקה.

ההכנסות והרווח הנקי במגמת עלייה

איירון סורס נוסדה בשנת 2010 על-ידי בר-זאב והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד, ומייסדים נוספים של החברה הצטרפו אליה ברכישות שביצעה - עומר קפלן, גיל שהם, אריק צ'רניאק, ארנון חריש ותמיר כרמי. לאחר שמוזגה לחברת SPAC והחלה להיסחר, החברה רכשה את Tapjoy מארה"ב תמורת 400 מיליון דולר, ובהמשך את בידאלגו מישראל.

הדוחות האחרונים שפרסמה איירון סורס היו של הרבעון השני, בו רשמה הכנסות של 183 מיליון דולר, צמיחה של 35% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) גדל ב-27.2% ל-12.7 מיליון דולר, והחברה הציגה EBITDA רבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 56 מיליון דולר, עלייה של 22%. במחצית הראשונה של השנה ההכנסות צמחו ב-46% ל-372 מיליון דולר, והרווח הנקי גדל ב-31% ל-26.5 מיליון דולר. בקופת איירון סורס היו בסוף המחצית הראשונה 387 מיליון דולר.