פסקת ההתגברות ברוב של 61 ח"כים תיכנס להסכמים הקואליציוניים

לאחר פגישות מו"מ בין נתניהו, גפני וסמוטריץ' הוחלט כי פסקת ההתגברות תיכנס להסכמים הקואליציוניים • בבית הנשיא החל סבב ההמלצות על מי שירכיב את הממשלה הבאה, הממליצים על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתלכדים לכדי 64 • חלוקת התיקים הפנימית בליכוד עדיין לא מתקדמת

בנימין נתניהו. מתכנן להרכיב ממשלה עד סוף השבוע הבא / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו. מתכנן להרכיב ממשלה עד סוף השבוע הבא / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הסוגיה המהותית על שולחן המו"מ מאז היוודע תוצאות הבחירות מגיעה לפתרון אחרי שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו הסכים לדרישת השותפים שלו להכניס את פסקת ההתגברות להסכמים שייחתמו לקראת הרכבת הממשלה. כך, לאחר פגישות מו"מ בצהריים בין נתניהו למשה גפני ובצלאל סמוטריץ' הוחלט כי פסקת ההתגברות ברוב של 61 תיכנס להסכמים הקואליציוניים.

מסלול עוקף בג"ץ? דרעי ונתניהו שוקלים דיל שאפתני במיוחד | בלעדי 
תיק אחד, חמישה מועמדים: המרוץ המתחמם למשרד האוצר 
לא רק ימין ושמאל: מה מאפיין את המחנות השונים בפוליטיקה הישראלית | פרויקט מיוחד

בתוך כך, נתניהו הציב כיעד את סוף השבוע הבא לסיום המגעים הקואליציוניים ולהרכבת הממשלה. אתמול (ג') קיים את הפגישה האחרונה עם נציג נעם בכנסת ח"כ אבי מעוז ולפני כן עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ובכך הסתיים סבב ההתייעצויות הרשמי הראשון בין נתניהו לראשי המפלגות. חלוקת התיקים הפנימית בליכוד עדיין לא מתקדמת לאור חוסר ההסכמות מול חברי הקואליציה העתידית. בין היתר על השולחן נמצא עדיין תיק האוצר במחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו שמעוניין להעביר את התיק לידיו של דרעי. ביממה הקרובה יתכנס יריב לוין לקיים פגישות המשך עם נציגי ראשי המפלגות כדי לייצר הסכמות ראשוניות.

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא החל

במקביל, הבוקר החל בבית הנשיא סבב ההתייעצויות למטרת המלצה על מי שירכיב את הממשלה הבאה. התהליך המסורתי נדמה מיותר, נוכח התוצאות המובהקות של הבחירות והעובדה שבמקביל אליו החל כבר המשא ומתן הקואליציוני. היום מגיעים לבית הנשיא נציגי הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס. בעוד ממליציו של נתניהו מתלכדים לכדי 64, באופוזיציה העתידית כאוס. בעוד מפלגת יש עתיד תמליץ על לפיד, המחנה הממלכתי וישראל ביתנו לא מתכוונות להמליץ על מועמד מצדם. מדובר בהבעת אי אמון במי שהיה ראש הגוש וראש הממשלה מטעמם עד לימים אלו וסימן בעייתי עבור לפיד שיהיה יו"ר אופוזיציה בלתי מלוכדת.

ביומיים הבאים יגיעו לשבת עם הנשיא הרצוג גם נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, חד"ש-תע"ל, רע"ם, מפלגת העבודה ונעם. ביום ראשון צפוי הרצוג להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שיקבל את מירב ההמלצות. ככל הנראה - נתניהו. הרצוג נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הבוקר וקיבל ממנו את תוצאות הבחירות.

הנשיא התייחס לדיווחים אודות מאמציו לקדם ממשלת אחדות חרף התוצאות של הבחירות ואמר "תוצאות הבחירות ברורות ועל כולנו לכבד אותן. אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות; אך בניגוד לפרסומים, לא פעלתי ואינני פועל בִּדְחִיפָה להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, ואינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית, ולה בלבד".