ניתוח טכני: הסיכון ב-S&P 500 עדיין גבוה, ומה עם הביטקוין?

ימים של עליות ברוטליות כפי שהיו בסוף השבוע האחרון תמיד מזמינים טעויות, משום שלא מדובר באמת בהזדמנות קנייה • כל הסימנים הקבועים נותרו ללא שינוי, ולא כדאי להתנפל על השוק, כי עם קצת סבלנות הוא יחזור אליכם במחירים הרבה יותר טובים

 

 
  

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף מקבוצת Guideline  

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

אני מכיר את התפרצויות הזעם האלה. ימים של עליות ברוטליות שמותירים חלק פעורי פה, ומאפשרים לאחרים לעשות עוד טעות ולקנות כאילו אין מחר. הם מפתיעים בעוצמתם, ותמיד שולחים אותנו לחשב מסלול מחדש. לבחון האם טעינו.

אם נביט קרוב מדי למסך, סביר להניח שהמסקנה שנגיע אליה תהיה שגויה. זו אחת הסיבות שאיני מבצע כמעט ניתוח של הגרף היומי, המבטא את ההיבטים הרגשיים של השוק.

מי שקורא אותי כבר הרבה שנים יודע שזה תקופה ארוכה למדי אני סבור ששוק המניות מציע רמת סיכון גבוהה. והשאלה המרכזית כרגע היא האם רמת הסיכון ירדה? האם אפשר לומר בוודאות שהתחתית האחרונה נקבעה?

כדי לעשות זאת יש לייצר תהליך ניתוח אחיד, שיטתי ואובייקטיבי. כפי שאני מנסה לעשות מדי שבוע.

המגמה ללא כל שינוי

המגמה בגרף השבועי לא עברה שום שינוי. היא עדיין מגמת ירידה מהטעם המאוד פשוט שמבנה המחירים לא השתנה.

נקודות השפל והשיא מסודרות עדיין במבנה יורד. שום סימן שהקונים מוכנים לשלם מחירים הולכים ועולים, והיעדר סימן לכך שהמוכרים דורשים עבור אותה סחורה מחירים הולכים ועולים. הקונצנזוס לא השתנה, וזו הנקודה החשובה ביותר.

הממוצעים הקצר עדיין מתחת לארוך

הממוצעים הנעים שבהם אני עושה שימוש משמשים כמדדי מומנטום. הניתוח שלהם מתבסס הן על האופן שבו הם מסודרים והן על השיפוע שבו הם נמצאים.

אם תביטו על הגרף תוכלו לראות שחרף העליות, הממוצעים הנעים מסודרים עדיין בסדר יורד. כלומר, הקצר מתחת לארוך ושניהם משופעים מטה. כלומר, המומנטום עדיין שלילי.

רמת ההתנגדות קושי אמיתי החל מ־4,000

המרכיב השלישי הוא רמות ההתנגדות שבדרך.

בניתוחים האחרונים הערכתי שהדרך לאזור 4,000 נקודות סלולה. האמת היא שלא כך ראיתי את השוק מגיע לשם. מנגד, הוא אף פעם לא הגיע לאנשהו בדיוק כפי שחשבתי.

עד לרמה של 4,000 נקודות אין למדד S&P 500  אבני נגף. המוכרים עד לשלב הזה היו רפים למדי.

רמת ההתנגדות ששכנה סביב 3,800 הנקודות נחתכה באבחה אחת, כפי שהערכתי בניתוחים הקודמים. הקושי האמיתי והמהותי יתחיל להיות מורגש מרמת 4,000 הנקודות וצפונה.

הגרף השבועי רצף עולה

אז הכול שחור? לא ממש. הרצף שניתן לראות בגרף השבועי הוא רצף עולה. מבט על הגרף המצורף ימחיש זאת היטב.

כל עוד שער הסגירה של כל שבוע מסחר יהיה גבוה מהשער הנמוך של השבוע הקודם, ייוותר הרצף עולה, וסיכוייו של השוק להמשיך ולעלות יהיה גבוהים.

העליות הברוטליות שחתמו את שבוע המסחר והיוו הפתעה לא קטנה (רק עבורי כמובן) לא שינו דבר וחצי דבר במצבו של שוק המניות האמריקאי.

התפרצויות מסוג זה אינן הזדמנות קנייה. הן מחייבות לקחת צעד אחורה ולבחון את הנתונים מנקודת מבט אובייקטיבית. את זה בדיוק ניסיתי לבצע עבורכם כאן.

אז אין לכם מה להתנפל על השוק, אני חושב שעם קצת סבלנות הוא יגיע אליכם במחירים הרבה יותר טובים.

ביטקוין - רק למי שמכור להימורים 

בשלהי יוני השנה ניתחתי את הביטקוין , והאמת היא שכיסחתי אותו היטב, ולא רק אותו, כי אם גם את מי שסוחר בו. אני לא מאמין בטרנדים ובשיווק של מוצרים פיננסיים. 30 שנה אני בשוק, ואני מאמין גדול בהתנהגות שווקים שעמדה במבחן הזמן.

אז בואו נדבר על הביטקוין. השבוע, המטבע הדיגיטלי הזה חטף. ירידה מצטברת של יותר מ-15% אינה דבר של מה בכך. אלא שלא מדובר רק בזה.

הביטקוין דשדש מסוף יוני השנה ללא כיוון ברור. תהליך דשדוש מייצג איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע. שני כוחות בעלי דעות שונות לגבי הכיוון העתידי.

הדשדוש התגבש בין רמות של 18,600 ל-24,200 דולר לביטקוין. עומק הדשדוש כפי שהוא נמדד מקצהו העליון לתחתון עומד על כ-20%. תזכרו את הנתון הזה.

בשבוע האחרון נפרץ הרף התחתון מטה. מה זה נפרץ? בותק באבחת חרב. השבירה הזאת מטה מלחיצה את הקונים. אלו שקנו בלי הכרה ברף התחתון, מתוך הערכה שמדובר בעסקת חייהם.

אני לא צריך לתאר לכם מה עובר עליהם עכשיו. ראשית, הם מתפללים (כל אחד לאלוהים שלו) שיאפשר להם לצאת מהעסקה הזאת בעור שיניהם. עכשיו, מהנקודה הזאת תוסיפו לפחות עוד 20% למטה. די בקלות. ובחישוב גס של מישהו שלא גמר 12 שנות לימוד, זה שולח אותנו למחיר של פחות מ-15,000 דולר למטבע דיגיטלי ארור אחד.רת חלופית לכתבה הראשונה בנושא הייתה שאלוהים אוהב פראיירים. אחרת למה הוא עשה כל כך הרבה? אז אל תהיו פראיירים, ואל תחפשו את עסקת חייכם בשוק ההון. פה מרוויחים צעד צעד.