הבקשה לצו מניעה נגד ננו דיימנשן נדחתה, והאסיפה תתכנס בשבוע הבא

נדחתה הבקשה שהגישה קרן השקעות קנדית לצו מניעה זמני שימנע מננו דיימנשן לכנס את אסיפת בעלי המניות שלה • באסיפה, שתתרחש בשבוע הבא, יתבקשו בעלי המניות לאשר בין היתר תמחור מחדש לאופציות של היו"ר והמנכ"ל יואב שטרן וכן לבצע עדכון לשיפוי שניתן לדירקטורים

מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת-ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

דיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בלוד, בעקבות בקשה שהגישה קרן השקעות קנדית לצו מניעה זמני שימנע מננו דיימנשן  לכנס את אסיפת בעלי המניות שלה, הסתיים בדחיית הבקשה בהסכמת הצדדים.

משמעות הדבר שננו דיימנשן תוכל לכנס יום שלישי הבא, 13 בדצמבר, את האסיפה שבה יתבקשו בעלי המניות לאשר בין היתר תמחור מחדש לאופציות של היו"ר והמנכ"ל יואב שטרן וכן לבצע עדכון לשיפוי שניתן לדירקטורים. האופציות לכ-10% ממניות החברה, שמחיר המימוש המקורי שלהן הוא 6.16 דולר, אמורות להיות מתומחרות מחדש ב-2.46 דולר - פחות ממחצית מחיר המימוש המקורי - מחיר דומה למחיר השוק.

הקרן הקנדית מרצ'ינסון המחזיקה במניות ננו דיימנשן הגישה את הבקשה לצו מניעה, לאחר שלדבריה הגישה קודם הצעה לא מחייבת לרכישת החברה, אך נדחתה. לטענת הקרן, שווי ההטבה לשטרן עולה לכדי עשרות מיליוני דולרים, והיא דרשה מסמכים הנוגעים לאישור ההטבה בדירקטוריון. בדיון היום בבית המשפט, אמר נציג הקרן כי "אנחנו ניצבים פה בסיטואציה שיש כבר החלטות שעומדות על הפרק ויש מידע שלא קיים, ואנחנו מבקשים (לקבל) החלטה מושכלת, מונעים מאיתנו מידע רלוונטי".

ננו דיימנשן התנגדה לבקשה, ונימוקיה בבית המשפט כללו בין היתר את העובדה שבעלי המניות שאינם מגיעים פיזית לאסיפה היו אמורים להעביר את הצבעותיהם עד ה-6 בחודש, וכך עשו, כך עשתה גם מרצ'ינסון. לפי ננו דיימנשן, אף בעלי מניות אחר לא פנה לחברה או היה שותף לעמדת מרצ'ינסון שחסר מידע בזימון. לטענת ננו דיימנשן, הניסיון של מרצ'ינסון מהווה דרישה להתערב בענייני החברה ובניהולה, ומנטרל את זכות ההצבעה של יתר בעלי המניות שאינם שותפים לדעת הקרן. "אין ספק שתום לב אין כאן", אמרה נציגת החברה. "יש כאן כוונת מכוון ברורה של (מרצ'ינסון) להטריד את החברה ואת נושאי המשרה, מתוך ונדטה אישית שלא אישרו את הצעת הרכש".

לאחר דין ודברים מחוץ לפרוטוקול ומבלי שמי מהצדדים חוזר בו מהטענות, הוסכם כי הבקשה תידחה ללא צו להוצאות. את ננו דיימנשן ייצגו עורכות הדין נועה הבדלה, נועה פופוביץ ואיה בראון ממשרד סאליבן, ואת מרצ'ינסון ייצגו עורכי הדין אהרון מיכאל, יהודה רוזנטל ושחר לוי ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

ננו דיימנשן היא חברה מתחום הדפסות התלת-ממד, שגייסה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר בתקופת השיא של 2020-2021, וכיום נסחרת בנאסד"ק בשווי של 556 מיליון דולר. בקופתה יש למעלה ממיליארד דולר (לאחר נפילה של קרוב ל-90% במניה מהשיא בפברואר אשתקד).