משווי של 30 מיליון דולר ל-450 מיליון בשנתיים: זה הסטארט-אפ המבטיח של גולשי אתר גלובס

יצרנית תחליפי החלב המשווקת ליצרניות מזון אבקת חלבון ממנה ניתן לייצר מוצרי חלב הפכה לחביבת הגולשים וגברה על 29 חברות תוכנה, מחשוב ענן ושבבים מבטיחות • במקום השני: חברת ניהול המידע הארגוני ריברי, ולאחריה מערכת ניהול הלמידה בארגונים ג'ונו ג'רני • מי יהיו הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס? החשיפה ביום רביעי

אביב וולף וד''ר אורי כוכבי, מייסדי רימילק / צילום: אייל טואג
אביב וולף וד''ר אורי כוכבי, מייסדי רימילק / צילום: אייל טואג

רימילק, המפתחת חלבוני חלב כתחליף לחלב מן החי, היא הזוכה בקטגוריית חביב הגולשים במסגרת דירוג הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022. במקום השני, מפתחת התוכנה ריברי (Rivery) המאפשרת לחברות לאסוף מידע ממאות מקורות שונים, להריץ ולנטר תהליכים הקשורים בהם על גבי מערכות הענן שלהן. במקום השלישי: ג'ונו ג'רני (Juno Journey), חברת טכנולוגיה לניהול משאבי אנוש, שפיתחה מערכת לניהול מסלולי כניסה לתפקיד, פיתוח ולמידה אישית עבור העובדים בארגונים.

לחצו כאן להרשמה לאירוע הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס
מנכ"ל סטארפ-אפ התשלומים מליו מתייחס לפיטורים: "אם המצב היה נשאר כמו ב-2021, אולי היינו מחכים" | ראיון
התורים למכוניות לא מתקצרים: "מבטלים משלוחים בהתראה של יום" | ניתוח

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים ליותר מ-21 אלף צפיות וצבר אלפי הצבעות. על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר על ידי מעל לתשעים קרנות השקעה הפעילות בישראל.

רימילק (Remilk) מעוניינת לשנות את שוק תחליפי החלב על ידי תהליך שמזכיר את הדרך שבה מיוצר יין או נאפים לחמי מחמצת: התססה באמצעות שמרים. המרכיב הסודי של החברה שמעשיר את ההתססה הוא יצירה של שמרים מיוחדים על ידי החדרה של מקטע גנטי הזהה לזה של הפרה לגרעין השמר ושכפולו בתנאי מעבדה. בסוף התהליך מתקבלים חלבוני חלב זהים לחלבוני חלב מן החי, נקיים מדנ"א, כולסטרול, הורומונים ואנטיביוטיקה.

התוצר - אבקת חלבוני חלב, שנמכרת ליצרניות מזון המשתמשות בו כבסיס ליצירה של כל אחד ממוצרי החלב: גבינות קשות ורכות, יוגורט, משקאות, גלידות וכמובן - חלב. טרה, למשל, חתמה על הסכם בן עשור עם החברה בקיץ האחרון. מעבר ליתרון הבריאותי שבחלב המתורבת, המוצר נושא עמו גם בשורה סביבתית וכלכלית: ייצור החלב ברימילק דורש רק חלק קטן מכמות המים, השטח והאנרגיה הדרושים להפעלת רפתות וסינון החלב המסורתי לאחר מכן.

משווי של 30 מיליון דולר ל-455 בשנתיים

שוויה של החברה הישראלית נסק מ-30 מיליון דולר בשנת 2020 ל-455 מיליון דולר בתחילת השנה, כשהיא ככל הנראה תגדיל את שוויה עם גיוס מאות מיליוני דולרים שאמורים לסייע לה לממן את הקמתו של מפעל חדש בדנמרק. אחת התרומות לעליית השווי שלה הוא האישור רגולטורי מסוג Self Affirmed GRAS אותו קיבלה מרשות התרופות והמזון האמריקאית לשווק את מוצריה במדינה, מה שסלל את הדרך לחתימה עם כמה מענקיות המזון בארה"ב, ועם טרה, היצרן היחיד שנחשף בינתיים כלקוח. עם זאת, התהליך עם ה-FDA טרם הסתיים והחברה נדרשת לעבור מסלול נוסף של מענה על שאלות מדעיות, אף שאת תהליך המכירה היא כבר יכולה לבצע.

החברה לא פועלת בחלל ריק: בשוק חלבוני החלב פעילים גם Perfect Day מקליפורניה, המייצרת חלבונים בתהליך תסיסה המבוסס על פטרייה, New Culture הניו זילנדית המבצעת התססה באמצעות מיקרובים וחברת Formo הגרמנית שמשתמשת בתהליך דומה. אלה נמצאות במרוץ שצווארי הבקבוק בו רבים: הקמה או שכירה של מפעלי ייצור שיוכל לייצר בנפחים המתאימים לביקוש ההולך וגובר לתחליפי חלב, וחתימה על הסכמים עם יצרניות מוצרי חלב.

החברה נוסדה על ידי אביב וולף וד"ר אורי כוכבי, ומעסיקה מעל ל-100 עובדים. עד כה היא גייסה 150 מיליון דולר ממשקיעים כגון הנקו של אלון ליפשיץ ופאשה רומנובסקי, טל ונצ'רז, פרש פאנד ופרסיז'ן קפיטל. בין המשקיעים האסטרטגיים בה: תנובה, החברה המרכזית למשקאות ויצרנית החלב הגרמנית הוכלנד.

דירוג הסטארט-אפים השנתי של מערכת גלובס ייחשף ביום רביעי, ה-14.12. זו תהיה הפעם ה-17 שבה משקיעים ישראלים מכל תחומי הטכנולוגיה בוחרים עבור גלובס את החברות הצומחות והמבטיחות בעיניהם. כמדי שנה, נמנות על הרשימה חברות צעירות ופורצות דרך בתחומי הסייבר, הבינה המלאכותית, השבבים, התוכנה הארגונית והבריאות, שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים ונמצאות על המסלול הישיר להנפקה בעוד שנתיים או שלוש.