דיווח: בנק ההשקעות גולדמן זאקס יפטר בינואר כ-4,000 עובדים

לפי הדיווח, הצמצומים יתבצעו בכל המחלקות בחברה • הדיווח מתפרסם לאחר שלפני שבוע דיווחה CNBC כי בנק ההשקעות מורגן סטנלי מפטר כ-2% מכוח-האדם

גולדמן זאקס / צילום: Reuters, Andrew Kelly
גולדמן זאקס / צילום: Reuters, Andrew Kelly

הצמצומים בחברות ההשקעות בוול סטריט נמשכים. בנק ההשקעות גולדמן זאקס מתכנן לפטר 8% מהעובדים שלו, כ-4,000 עובדים, בחודש ינואר. כך מדווחת רשת CNBC לפי גורם הקרוב לנושא. נכון לסוף ספטמבר השנה העסיק גולדמן זאקס כ-49 אלף עובדים, 14% יותר לעומת ספטמבר 2021. 

כך מתנהל המועדון הסגור של בנק ההשקעות החזק בעולם | ראיון

לפי הדיווח, הצמצומים יתבצעו בכל המחלקות בחברה. לפי אותו גורם, בהנהלת החברה נערכים דיונים בנושא וייתכן כי היקף הפיטורים יהיה נמוך יותר.

מניית גולדמן זאקס  רושמת ירידה של כ-1% במהלך המסחר היום, ומשלימה נסיגה של 13% מתחילת השנה.

הדיווח מתפרסם לאחר שלפני שבוע דיווחה CNBC כי בנק ההשקעות מורגן סטנלי מפטר כ-2% מכוח-האדם. בבנק עובדים כ-81,500 אנשים, מתוכם כ-1,600 ברחבי העולם יפוטרו במסגרת המהלך. 

ברבעון השלישי של השנה נערכו במורגן סטנלי כ-2,300 עסקאות בשווי של כ-289 מיליארד דולרים. מדובר בירידה של כ-64 אחוזים שווי העסקאות, וירידה של כ-34 אחוזים בכמות העסקאות יחסית לרבעון השלישי שנה קודם לכן, לפי נתונים של חברת EY.

בנקי ההשקעות בארה"ב הגדילו את כוח-האדם בשנים האחרונות. מורגן סטנלי הגדיל את מספר העובדים ב-34 אחוזים מאז הרבעון הראשון של 2020, כולל רכישת שתי חברות יעוץ השקעות, כך לפי הדיווח ב-CNBC.