עובדי מקס רוצים נתח גדול יותר מהמכירה לכלל: השביתו את המוקד הטלפוני

שבועיים אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת כרטיסי האשראי בשל טענה כי הבונוס שהציעה ההנהלה לעובדים אם מכירת החברה תצא לפועל נמוך מדי, העיצומים יוצאים לפועל

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח וירון בלוך, יו''ר מקס / צילום: כדיה לוי, הדר דולן
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח וירון בלוך, יו''ר מקס / צילום: כדיה לוי, הדר דולן

שיבושי עבודה בחברת כרטיסי האשראי מקס. עובדי החברה מתכנסים הבוקר (ב') ברחבת הבניין בבני ברק על מנת למחות על כך שהנהלת החברה הציעה להם בונוס נמוך, לדעתם, אם עסקת מכירת החברה לידי כלל ביטוח תצא לפועל. בוועד העובדים החליטו להשבית את מוקדי שירות הלקוחות ולא יינתן מענה לשיחות במשך כל היום. במענה הטלפוני של החברה צוין כי המקוד סגור זמנית בשל עיצומים והיפנו את הלקוחות למענה הקולי, לאתר האינטרנט והאפליקציה של החברה.

● העסקה נחתמה: כלל רכשה את חברת כרטיסי האשראי מקס 

לפני שבועיים ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה. העובדים טוענים כי כאשר החברה נמכרה לידי קרן ההשקעות ורבורג פינקוס על ידי בנק לאומי, הבונוס לעובדים עמד על 40 מיליון שקל, בעוד כעת ההצעה הינה נמוכה בהרבה. סכסוך העבודה בחברה יחול על כ-1,600 עובדים ועובדות.

עסקת המכירה של MAX מידי ורבורג פינקוס ל"כלל" נידונה בחודשים האחרונים, והיא עשוי לצאת לפועל בעתיד הקרוב. כמקובל במקרים כאלה של העברת שליטה, מתקיים דיון במענק מכירה לעובדים בוועד טוענים כאמור כי במו"מ שנוהל עם ועד העובדים, התברר כי ההצעה שנתנה ההנהלה נמוכה משמעותית מהצפי.

יו"ר ועד עובדי מקס, רעות פבלוביץ, אמרה כי השיבושים היום הם רק יריית הפתיחה במאבק העובדים. "עובדי מקס הם הגורם הישיר לצמיחה שהחברה רושמת בשנים האחרונות. מענק מכירה אינו מותרות או עשיית חסד. הגיע הזמן שההנהלה תחשב מסלול מחדש ותפנים שאין לעסקה הזו זכות קיום ללא תגמול ראוי לעובדים, שהם הנכס הגדול של החברה".

עוד אמרה פבלוביץ כי "אנחנו חושבים שמענק המכירה צריך להיות ראוי ומכובד. בהנהלה הציעו לנו בשלב הזה הצעה מאוד לא-ריאלית והפער גדול מאוד".

ממקס נמסר כי "הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם עסקת המכירה לקבוצת כלל החזקות. צר לנו שהעובדים בוחרים לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין בכך כל צורך. שתמיד נהיה בצד הטוב, שהעיצומים והשביתות יהיו בנוגע למענקים, בונוסים ומתן תוספות לעובדים ולא על דברים אחרים".