פרשת "מיידוף הישראלי": מייק בן ארי החשוד שהונה משקיעים במאות מיליונים יוסגר לישראל

שר המשפטים הבוסני הורה היום על הסגרתו לישראל של מיין בן ארי החשוד בהונאת משקיעים • בן ארי חשוד בהונאת פונזי שנמשכה 15 שנה, במסגרתה הונה מאות משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים • עורך דינו: "מרשי נאלץ לברוח מפני איומים שהופנו כלפיו בעקבות פרסום החקירה על ידי חלק מהלקוחות, ואף כאשר שהה מחוץ לישראל שיתף פעולה עם הנאמן"

מייק בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז
מייק בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז

פרשת "מיידוף הישראלי": מייק בן ארי החשוד בהונאת מאות משקיעים בהיקף של 600 מיליון שקל יוסגר לישראל. בית המשפט הבוסני קיבל את בקשת המדינה להסגירו. בן ארי ערער על ההחלטה, נדחה והיום הורה שר המשפטים הבוסני על הסגרתו.

בקשת ההסגרה הוגשה לפני חצי שנה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. במסגרת בקשת ההסגרה ביקשה הפרקליטות להעמיד לדין את בן ארי בגין עבירות הונאה .

בן ארי חשוד בהונאת פונזי שנמשכה על פני 15 שנים. לפי החשד, במשך שנים הציע למשקיעים להשקיע, באמצעות חברה פרטית בבעלותו בקרנות זרות, תוך הצגת מצגים תרמיתיים, לפיהם מדובר בהשקעה בטוחה, המשיאה תשואה מובטחת גבוהה. בפועל, פעל כבשלו בכספיהם של מאות רבות של משקיעים.

הוא נעצר באפריל 2021, שוחרר בתנאים מגבילים ונמלט מישראל כחודש לאחר מכן באמצעות דרכון מזויף של אחד ממשקיעיו. בתקופת הבריחה שהה בסרביה ובמונטנגרו. הוא נעצר ב-24 ביוני השנה על-ידי משטרת בוסניה הרצגובינה.

עו"ד ד"ר איתן פינקלשטיין המייצג את מייק בן ארי מסר בתגובה: "מרשי עומד על כך שהכספים שהושקעו אצלו שימשו להשקעות בתחומים שונים, אשר צפויים היו להניב רווחים העולים על סכום ההשקעה לכלל לקוחותיו, כולל התשואות המובטחות, וכך היה קורה אלמלא הפעולות האגרסיביות שננקטו כלפיו, על ידי הרשויות, אשר גרמו למיטוט ההשקעות. מרשי נאלץ לברוח מפני איומים שהופנו כלפיו בעקבות פרסום החקירה על ידי חלק מהלקוחות, ואף כאשר שהה מחוץ לישראל שיתף פעולה עם הנאמן על מנת להשיב את הסכום המירבי האפשרי לידי הלקוחות".

עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן המייצגים 740 נושים של בן ארי אמרו: "אנו מברכים על ההסגרה והגיעה העת שבן ארי יתן את הדין על מעשיו. חבל שבגלל רשלנותה של הרשות לניירות ערך מייק בן ארי הצליח להימלט למשך שנה וחצי במהלכה 'שרף' 8 מיליון דולר מכספי המשקיעים. אנו תקווה שמדינת ישראל תשחרר מייד לנאמן לנכסי בן ארי ,עו״ד ליאור דגן 50,000,000 שקל שתפסה בחילוט כדי שיתאפשר להקטין מעט את הנזק שנגרם למשקיעים".

** חזקת החפות: בן ארי לא הורשע ועומדת לו חזקת החפות