קרן הון הסיכון סינגולריטי תרחיב את השקעותיה בישראל

היקף קרן ההייטק של סינגולריטי עומד על 25 מיליון דולר, כשהכוונה היא להגיע להשקעה של עד 10 מיליון דולר בישראל • "הקרן מעוניינת להשקיע בחברות טכנולוגיה צעירות בשלבי פרה-סיד וסיד, ולשמש עבורן גשר לשווקים בארה"ב", אומר סודיפ מישרה, שותף מנהל בקרן • אירועים ומינויים

סודיפ מישרה (שני משמאל) עם בכירים ב-BDO וחברות נוספות, במהלך ביקורו בארץ / צילום: BDO
סודיפ מישרה (שני משמאל) עם בכירים ב-BDO וחברות נוספות, במהלך ביקורו בארץ / צילום: BDO

דווקא על רקע סימני ההאטה בשוק הון הסיכון, קרן הון הסיכון האמריקנית סינגולריטי מטוסון אריזונה צפויה להגדיל את נתח השקעותיה בחברות טכנולוגיה ובסטארט־אפים ישראלים, כך נחשף בביקור שערך בארץ סודיפ מישרה, שותף מנהל בקרן. היקף קרן ההייטק של סינגולריטי עומד על 25 מיליון דולר, כשהכוונה היא להגיע להשקעה של עד 10 מיליון דולר בישראל.

אם מרכזי המסחר ייסגרו בימי שבתון, לחלקם לא תהיה זכות קיום | ניתוח
לקראת הרחבת פעילותה בארץ: בטסלה מתכננים לגייס בכירים מענף הרכב | בלעדי

"הקרן מעוניינת להשקיע בחברות טכנולוגיה צעירות בשלבי פרה-סיד וסיד, ולשמש עבורן גשר לשווקים בארה"ב", אומר מישרה. "הביקור בישראל היה מאיר עיניים עבורי ועבור הקרן. הייתה לנו הזדמנות לא רק להכיר יזמים מלאי השראה, אלא גם לפגוש את בכירי האקו-סיסטם הישראלי".

קרן סינגורליטי מנהלת נכסים בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. ב-2019 השיקה הקרן פעילות מקומית בישראל, המתמקדת בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. הקרן משקיעה בפתרונות תוכנה שכבר הוכחה יעילותם, בדרך כלל עד חצי מיליון דולר.

הביקור נערך במסגרת הקשר בין הקרן לפירמת הייעוץ וראיית החשבון BDO, שנועד בין היתר לחשוף את הקרן לטכנולוגיות ישראליות ולחבר בינה לבין עשרות סטארט־אפים בשלבים שונים העובדים עם הפירמה. את הביקור הובילו תומר ניצן, ראש דסק ארה"ב-ישראל ב-BDO, נויה רוזנברג מנהלת פיתוח עסקי ב-BDO, וניצן ניידורף, סמנכ"לית השקעות בקרן סינגולריטי.

במסגרת הביקור ערכה BDO בשיתוף ואלי בנק ומשרד עורכי הדין ועריכת הפטנטים פרל כהן, מיטאפ בהשתתפות מישרה בבר בתל אביב. בין היתר לקחו חלק באירוע יזמים, משקיעי הון סיכון ונציגי קרנות מקומיות.

לדברי ניצן, "התנודות בשווקים, ובשוק הטכנולוגיה בפרט, גרמו לירידה בשווי של חברות קיימות, וגם השליכו על תהליך הערכות השווי של חברות צעירות. כלומר, חברות צעירות שמנסות לגייס צריכות לגייס לפי שוויים נמוכים מאלה שהתרגלו.

"יש הרואים בכך רגרסיה של השוק, אך זה לא אומר שאין בו השקעות ופעילות. חברות הנמצאות בשלבי גיוס צריכות להתאים את עצמן לחוקי המשחק החדשים, כיוון שעצירת גיוסים יכולה להצביע על חוסר פעילות, ולבסוף החברות האלה ידשדשו ויישארו מאחור. עניין זה רלוונטי גם למשקיעים: מי שיישב על הגדר - יפספס הזדמנויות".

אזור התעשייה

קמפוס חדש ללימודי סייבר

על רקע המחסור בעובדי אבטחת סייבר בארץ ובעולם נפתח בימים אלה קמפוס חדש ללימודי סייבר, ללא צורך בידע מוקדם. בראש Israel Cyber Campus, מבית IMPROVATE של אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמן, יעמוד ראש מערך הסייבר הלאומי ובכיר השב"כ לשעבר יגאל אונא, שיכהן כנשיא. בדירקטוריון בית הספר יישב אלוף העולם בשחמט לשעבר, גארי קספרוב, שנחשב לאחד ממומחי הבינה המלאכותית והסייבר המובילים בעולם.

בין היתר יציע הקמפוס מסלול מלא להכשרה כמיישמי הגנת סייבר, מסלול מתקדם לאנשי IT המעוניינים להשתדרג למיישמי סייבר, מסלול לדירקטורים ומנכ"לי ארגונים, וכן מסלול לבני נוער לקראת תפקידים טכנולוגיים בשרות הצבאי.

יגאל אונא, אירנה נבזלין ורונית חסין הוכמן / צילום: לע''מ, ינאי יחיאל
 יגאל אונא, אירנה נבזלין ורונית חסין הוכמן / צילום: לע''מ, ינאי יחיאל

תוכניות הלימודים יימשכו בין שלושה לשבעה חודשים, ויתמקדו הן בהיבט ההתקפי והן בהיבטי ההגנה האתית, ויעניקו כלי עבודה פרקטיים לבוגרים. גולת הכותרת תהיה המעבדה הסימולטורית הווירטואלית, שתדמה בפני הסטודנטים תרחישי סייבר שונים, על ההסתעפויות והסיבוכים שיכולים לנבוע מהם. הלימודים הפרונטאליים יתקיימו בקמפוס בבניין מוזיאון "אנו", שבאוניברסיטת תל אביב - נזכיר כי נבזלין משמשת כיו"ר המוזיאון, ומשפחתה היא בין התורמים הבולטים שלו.

"תחום הסייבר בעידן הנוכחי פוגש כל עסק או ארגון, קטן כגדול, ברחבי העולם, ולכן יש ביקוש יוצא דופן לעובדים בתעשיית הסייבר", אומר אונא. "עובדה זו מייצרת הזדמנות יוצאת דופן לדור הצעיר, וכן לציבור המבוגר יותר, שרוצה למצוא מקצוע מרתק ויציב, להשתלב באופן מהיר בתעשייה".

מצנח הזהב

שופטת בית המשפט למשפחה בדימוס, נלי רוסמן-גליס, ונשיא בית הדין השרעי לערעורים לשעבר, הקאדי פרופ' אחמד נאטור, מצטרפים למרכז הישראלי לגישור ובוררות. המרכז הוקם בעקבות שיתוף-פעולה של כ-30 ארגונים וגופים עסקיים בישראל, ועוסק במגוון תחומי משפט. קרדיט: ניצן שפיר

אופיר עזריאל יכהן כמנכ"ל חברת הלוויינים אסטרוסקייל ישראל. אריה הלזבנד, המנכ"ל הפורש, ישמש כיועץ בכיר לחברה העולמית.

שחר אורן מונה למנכ"ל חברת תדמיר קמעונאות, המאגדת חברות פרטיות בתחום המזון, ובהן משק ארצי, טבע עוף, חוות הבוקרים ועוד.

עפרה פרנקל מונתה למנהלת מערכות המידע הראשית במערך הדיגיטל הלאומי.

רוני אלגביש, 43, מונה לראש אגף שיווק בשנקר.

רוני אלגביש / צילום: אביטל פלאצ׳י פלג
 רוני אלגביש / צילום: אביטל פלאצ׳י פלג

חדשות טובות

כמיליון שקלים נאספו בבזאר "מתלבשות על זה" של מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בתל אביב, בשיתוף עמותת OneDay המתמחה ביצירת פעילויות התנדבות מיוחדות ואישיות.

מעל ל-750 מעצבות, מעצבים ומותגים תרמו בגדים, נעליים, אקססוריז, כלי בית, קוסמטיקה ומוצרי מזון שנמכרו בהנחה משמעותית. עמותת OneDay מתמחה ביצירת פעילויות התנדבות מיוחדות ואישיות במגוון נושאים. ביחד, כאלף מתנדבות ומתנדבים נרתמו למטרה וסייעו בהקמה, תפעול ופירוק האירוע.