המנכ"ל ניסה לגייס קרן במקביל לשותפות הפודטק שניהל. איך הגיבו בחברה?

מנכ"ל מילניום חנן שניידר טען בפני דירקטוריון השותפות להשקעות בחברות פודטק כי הכוונה הייתה לגייס קרן שתפעל בשיתוף עם מילניום • בכל זאת הוחלט על פרידה

חנן שניידר, מנכ''ל שותפות השקעות הפודטק מילניום / צילום: שלומי הראל
חנן שניידר, מנכ''ל שותפות השקעות הפודטק מילניום / צילום: שלומי הראל

מנכ"ל שותפות הפודטק מילניום , חנן שניידר, צפוי לעזוב בקרוב את החברה. הסיבה הרשמית היא חילוקי דעות מול היו"ר גיא רוזן, אך לב העניין הוא ניסיון של שניידר לגייס קרן הון סיכון בתחום הפודטק, במקביל למילניום. שותפות ההשקעה בחברות פודטק, מילניום, נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 29 מיליון שקל, לאחר ירידה של 43% במחיר המניה בשנה האחרונה.

לגלובס נודע כי שניידר ביקש להוביל קרן של כ-100 מיליון דולר שמשקיעי העוגן שלה היו אמורים להיות חברת הראל והמיליארדר וינסנט צ'ינגוויז, שהינו בעל המניות הגדול ביותר (14%) במילניום. בפני המשקיעים הוצגו מצגות בתחילת השנה, אך בסופו של דבר המיזם לא יצא לפועל, בשל השינויים בשוק.

לפני כמה שבועות, נודע לראשונה לדירקטוריון מילניום כי שניידר פנה למשקיעים הללו, והוא הוזמן לבירור בנושא. באותה שיחה הסביר שניידר כי התכוון להקים קרן מקבילה למילניום, שתפעל עמה בשיתוף פעולה, וכי ממילא היה מדובר במגעים ראשוניים שלא יצאו לפועל, ואין בכוונתו לממשם כעת.

מילניום ושניידר החלו במו"מ שנועד להסכים על תנאי אי-תחרות וצינון עבור המנכ"ל, אך לא הצליחו להגיע להסכמות, והוחלט כי שניידר יעזוב.

הייפ הנפקות - אפס אקזיטים

מילניום הייתה אחת משותפויות ההשקעה בחברות מו"פ צעירות שהונפקו בת"א בשנים 2020-2021, על רקע התיאבון של השוק להשקעות עם פרופיל סיכון/סיכוי גבוה והיעדר חלופות השקעה באותה עת. השותפויות ביצעו השקעות, אבל כמעט אף אחת מהן לא הספיקה לבצע אקזיט או עסקאות המעלות דרמטית את שווי החברות בפורטפוליו שלהן, לפני שטעמי השוק השתנו באופן חד. היום השותפויות נסחרות כמעט כולן בדיסקאונט עמוק על מחיר ההנפקה, כשרוב המשקיעים המוסדיים בחרו לצאת מהן.

מילניום פודטק נסחרת שווי של 85% מתחת למחיר ההנפקה. בעלי המניות הגדולים שלה הם כאמור סנטרוס של וינסנט צ'ינגוויז (14%) ומור השקעות (11%). בפורטפוליו החברה דווקא כמה נכסים בתחום הפודטק שעוררו בעבר תשומת לב ציבורית: חברת הבשר המתורבת אלף פארמס (החזקה של 1.5%) בה השקיע בין היתר השחקן ליאונרדו דקפריו, חברת טיפה בתחום האריזות וסבוראיט שמייצרת קציצות מן הצומח.