חברת הנדל"ן המניב מבנה בוחנת מיזוג עם דיסקונט השקעות

החברה הודיעה שהיא בוחנת מיזוג של דסק"ש, בעלת השליטה בנכסים ובניין וגב ים • רק לפני שנתיים זכתה קבוצת משקיעים בראשות מגה אור של צחי נחמיאס במכרז לרכישת מניות השליטה בדסק"ש (82%)

דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב מבנה  דיווחה לבורסה כי ביחד עם דיסקונט השקעות  (דסק"ש) השתיים החלו בבחינת אפשרות של מיזוג סטטוטורי של דסק"ש אל ולתוך החברה.

●  המניה נפלה, תשואת האג"ח נוסקת ובעלי המניות בדסק"ש מתקוטטים
צחי נחמיאס והאחים זלקינד מוציאים לדרך את האסטרטגיה של דסק"ש | ניתוח

"נכון למועד זה, אפשרות המיזוג טרם נדונה בידי האורגנים המתאימים בחברות, ותנאיו, לרבות מבנה העסקה, טרם סוכמו בין הצדדים. יובהר, כי בשלב זה אין כל וודאות לכך שהבחינה האמורה תבשיל לכדי הסכם מחייב בין החברות", צוין בדיווח.

 
  

מניית מבנה יורדת במסחר, אך דסק"ש  והחברה הבת של דסק"ש נכסים ובנין  (שבאמצעותה היא שולטת גם בגב ים ) מזנקות בבורסה בשעה זו. דסק"ש שולטת גם בחברת התקשורת סלקום 

ההחזקות העיקריות של דסק"ש הן כאמור בסלקום (35.7%), נכסים ובניין (63%) המחזיקה בגב ים, חברת הקרקעות והחקלאות מהדרין (44.5%) וזרוע הטכנולוגיות אלרון (60%).

כשנתיים חלפו מאז זכתה קבוצת משקיעים בראשות חברת הנדל"ן מגה אור  של צחי נחמיאס במכרז לרכישת מניות השליטה בדסק"ש (82%), מידי כונסי הנכסים של אי.די.בי, לאחר שגברה על הצעתו המתחרה של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין. בתמורה למניות שילמו חברי הקבוצה, הכוללת גם את חברת ההחזקות אלקו  של האחים זלקינד ואת טייקון הקמעונות והתעופה רמי לוי, סכום של כ־1.1 מיליארד שקל, בעסקה שהושלמה אשתקד. נכון להיום, קבוצת הרוכשים של דסק"ש, בראשות מגה אור ואלקו, מופסדת כמעט על מחצית מהשקעתם.