הג'וב החדש של יובל שטייניץ: ימונה ליו"ר רפאל

מינויו של שטייניץ יובא לדיון בוועדה לבדיקת מינויים בכירים ברשות החברות הממשלתיות, אבל צפוי כי גם אם זו לא תמליץ לאשרו, הוא ימונה • שטייניץ כיהן כחבר כנסת וכשר במשך 23 שנים ומילא שורת תפקידים בכירים, בהם שר האוצר, שר למודיעין ואסטרטגיה ושר האנרגיה

יובל שטייניץ / צילום: יוסי זמיר
יובל שטייניץ / צילום: יוסי זמיר

שר הביטחון יואב גלנט החליט למנות את ד"ר יובל שטייניץ ליושב-ראש חברת התעשיות הביטחוניות רפאל, במקום היו"ר היוצא ד"ר עוזי לנדאו. לנדאו מסיים תקופת כהונה של שש שנים בתפקיד. 

נביא הזעם שחזה את משבר 2008 בראיון מיוחד לגלובס: "מחירי הדיור בישראל יירדו, אבל מי שלווה הרבה יהיה במצוקה" 
כבר לא יציאה של אוויר מהבועה: הפיטורים של 2023 מסמנים כיוון חדש בהייטק
הסערות העסקיות של מנכ"ל מזרחי טפחות לשעבר אלדד פרשר 

מינויו של שטייניץ יובא לדיון בוועדה לבדיקת מינויים בכירים ברשות החברות הממשלתיות, אבל צפוי כי גם אם זו לא תמליץ לאשרו, הוא ימונה. כזכור, הוועדה למינויים בכירים המליצה לפסול את מועמדותו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, אך שר הביטחון הקודם בני גנץ התעקש, והמינוי אושר בממשלה.

עם זאת, אין מדובר באחד מהמינויים הפוליטיים שזכו לביקורת בממשלה הנוכחית. צפוי כי המינוי יאושר בכל הדרגים בשל ניסיונו הרב של שטייניץ בתחומים המשיקים.

שטייניץ (64) כיהן כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל במשך 23 שנים ומילא שורת תפקידים בכירים, ביניהם שר האוצר, שר למודיעין ואסטרטגיה ושר האנרגיה. שטייניץ כיהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני במשך 12 שנים, ובמשך שמונה שנים היה השר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית. בכנסת הוא כיהן, בין השאר, כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, כיו"ר ועדת המשנה למודיעין וכיו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח של צה"ל.

המינוי תואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך עליו.