כשמחירי הביטוח עולים, התחרות גדלה - והענף משתלט על הפסקת הפרסומות

בחברות הביטוח מציגים קו פרסומי קבוע ונוכחות רציפה על המסך, אך האהדה לפרסומות שלהן נמוכה יחסית - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר השבוע שייכת ל־yes

תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך
תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך

ההתייקרויות במשק הגיעו גם לענף הביטוח, כך שכמעט כל מי שהיה צריך לחדש ביטוח לאחרונה נתקל בעליית מחירים. במצב כזה לקוחות לא ממהרים לחדש את הביטוח הקיים, והתחרות על כיסם גדלה. כך, הפסקת הפרסומות התמלאה בפרסומות של חברות ביטוח, כאשר שלוש מהן התברגו השבוע בדירוג - שתיים מציעות ביטוח רכב (התחום התחרותי ביותר בענף), ואחת ביטוח משכנתה.

גיורא בר דעה: "מבאס שהמורשת שלי בשטראוס תיקשר למשבר, אבל אני מאמין שהמסע שלי שם הרבה יותר גדול" | ראיון

בשלושת המקרים מדובר בקמפיינים ארוכי־טווח שמבוססים על קו פרסומי קבוע שעוסק בהתמודדות עם בעיה, מה שעוזר לפרסומות להתקבע בתודעה של הצופה - אך לא בהכרח לזכות באהדה.

הפרסומת הראשונה שייכת לליברה, כאשר הפעם תומר קפון משוגר לחלל בתוך חללית המשכנתה שעליה הוא חותם. תחושת החשש המתלווה לחתימה כזו "תופסת" כל מי שהיה בסיטואציה דומה, וכך הפרסומת מתברגת במקום השלישי בזכירות והתשיעי באהדה.

הפרסומת השנייה שייכת להפניקס סמארט, ובה מאיה ויהודה - באמצעות האנימציה שלהם - רוכשים מכונית יד שנייה מרופא, כלומר וטרינר, ועושים ביטוח "תוך שנייה". בגרסה המקורית הווטרינר היה מבוגר ושמן, ואילו כעת הוא צעיר וחתיך, מה שאולי סייע בהתברגות במקום השביעי, הן בזכירות והן באהדה.

מאיה ויהודה בקמפיין הפניקס סמארט / צילום: צילום מסך
 מאיה ויהודה בקמפיין הפניקס סמארט / צילום: צילום מסך

סדרת הפרסומות של ביטוח ישיר, בכיכובו של ליאור רז, מבוססת כולה על הרעיון שמטריד רבים כשהם נדרשים לשלם על ביטוח: מה הסיכוי שבאמת נצטרך אותו, ואנחנו לא משלמים סתם?

בפרסומת שעלתה השבוע, רז מציג בפני בחור אקראי תסריט שלם שמתחיל בכך שהוא ייתקע בצד הדרך ויסתיים ביילוד תינוק שאינו שלו, והכול כי לא בחר בביטוח הנכון. ובכן, מה הסיכוי שזה יקרה למישהו מאיתנו? במילים אחרות, גם אם המסר ברור, הקריאייטיב הפעם קצת פחות מוצלח. הפרסומת נמצאת במקום התשיעי מבחינת זכירות והשמיני באהדה.

ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר
 ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר

הפרסומת הזכורה ביותר, גם השבוע, שייכת לבנק דיסקונט - שעלה עם הגרסה שלו לטיטאניק. גם הפעם, רותם סלע מנסה בכל דרך להרוס את מצב־הרוח לאנשים שמרוצים מעצמם ומחייהם.

הפרסומת האהודה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לשופרסל ולאירנה מ"ארץ נהדרת". על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת ל־yes, עם 1.2 מיליון שקל.

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow, שבה מתארח צדי צרפתי, גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף הפרסום. בינתיים היא עדיין לא חוצה את רף הזכירות הדרוש כדי להיכנס לדירוג.

צניחה בהשקעה

ההשקעה בפרסום צונחת, מ־36.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־27 מיליון שקל בלבד השבוע.

גיוון במשרדים

רק אדלר־חומסקי & ורשבסקי ומקאן תל אביב מצליחים לשגר שתי פרסומות לדירוג.