וואן זירו נכנס למסחר בני"ע: האם זה יספיק כדי להוריד את העמלות?

הבנק החדש יציע חבילה של עד 10 פעולות במחיר של 70 שקל כאשר כל פעולה נוספת תעלה 0.1% מהיקפה • בשלב זה מדובר רק בני"ע אמריקאיים, כשמדובר בתעריפים זולים מאוד ביחס לבנקים ולבתי ההשקעות, וללא דמי משמורת

גל בר-דעה, מנכ''ל הבנק הדיגיטלי / צילום: איל יצהר
גל בר-דעה, מנכ''ל הבנק הדיגיטלי / צילום: איל יצהר

המסחר בני"ע הוא אחד מתחומי הפעילות הרווחיים ביותר עבור הבנקים וגם עבור בתי ההשקעות. עם זאת, נראה שהוא לא מספיק תחרותי, והעמלות בו נותרות גבוהות. הבוקר (ג') הצטרף לפעילות המסחר בני"ע גם הבנק החדש וואן זירו כשהשיק את מסלול One+ הכולל חבילת עמלות מורחבת למסחר בני"ע זרים, כאשר הכוונה היא להציע בעתיד גם מסחר בני"ע ישראליים, לאחר שהצטרף כחבר בבורסה לני"ע הישראלית.

● בונים על הביטוח והייעוץ הפנסיוני: ONE ZERO מגייס בכירה לשעבר בחברת ביטוח ובית השקעות 

● הנחה של 20% על מחיר השוק: ברק רוזן ואסי טוכמאייר גונזים את החלומות 

חבילת מסחר בני"ע זרים הכוללת עד 10 פעולות בחודש, עד 120 פעולות בשנה בעלות חודשית של 119 שקל בלבד ללא התניות: ללא קשר לגובה פעולת הקניה/מכירה, ללא דמי משמרת, ללא עמלות קניה ומכירה, ללא עמלות מינימום וללא עמלות המרת מט"ח . מי שיבצע יותר מ-10 פעולות ישלם 0.1% מסך הפעולה שהוא מבצע, כשבעתיד גם לקוחות במסלול שאינו כולל מסחר בני"ע יוכלו לבצע פעולות בתעריף זה ללא הצטרפות למסלול המורחב, אם כי הצטרפות למסלול תוזיל את עלות 10 הפעולות הראשונות.

מדובר בתעריפים זולים אל מול המתחרים בבנקים המתחרים ובבתי ההשקעות. לשם ההשוואה, במערכת הבנקאית גובים היום לפחות 0.19% לפעולה ממוצעת בני"ע זרים למי שמנהל תיק של בין 75 ל-100 אלף שקל. המשמעות היא שכל פעולת קניה/מכירה של ני"ע זרים עולה בין 10 ל-20 דולר (35-70 שקל) עמלת מינימום בבנקים ובין 5-8 דולר לפעולה (17.5-28 שקל) בבתי ההשקעות. זאת בנוסף לדמי ניהול חשבון ני"ע זרים על עצם החזקת תיק השקעות שנעים בין 0.5%-0.013% בשנה.

בוואן זירו יציעו בינתיים מסחר ביותר מאלף מניות ותעודות סל (ETF) בבורסה האמריקאית (בורסת ניו יורק והנאסד"ק) ואת הרכישה ניתן לבצע הן מחשבון המט"ח והן מהחשבון השקלי ללא עמלות המרת מט"ח שמגיעות היום במערכת הבנקאית לעד כ-1% מהסכום לכל כיוון (המרה משקל לדולר ולהיפך) . בוואן זירו מרווח המרת המט"ח יעמוד על 0.5% שגם הוא אמור להיות נמוך ממה שמוצע בבנקים.

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "השקת פלטפורמת המסחר משתלבת עם תפיסת העולם לאפשר ללקוחות הבנק לרכז את כל הפעילות הפיננסית שלהם במקום אחד, החל מפעילות העו"ש, הכרטיס, המט"ח, האשראי, החסכונות, ני"ע ובקרוב גם הפנסיה והביטוחים".