לאחר טענות על התעמרות: השופט גביזון קודם לבית המשפט המחוזי

ההחלטה לקדם את נשיא בתי המשפט השלום בדרום השופט אלון גביזון התקבלה בצוותא ע"י נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים יריב לוין • באוקטובר 2022 יצא גביזון לשלושה חודשי שבתון על רקע טענות על התעמרות

השופט אלון גביזון / צילום: אתר בית משפט
השופט אלון גביזון / צילום: אתר בית משפט

נשיא בתי המשפט השלום בדרום, השופט אלון גביזון, מונה כמינוי בפועל לשנה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. ההחלטה התקבלה בצוותא על-ידי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים יריב לוין.

באוקטובר 2022 הודיעה הנהלת בתי המשפט כי גביזון ייצא לשלושה חודשי שבתון, על רקע משבר האמון החריף בינו לבין סגניו שכלל טענות כלפיו על התעמרות - פרשה שנחשפה בגלובס. סגני הנשיא סירבו להצעת הפשרה, לפיה תתקיים תוכנית הבראה שתאפשר את המשך כהונת הנשיא גביזון בתפקידו.

ההחלטה כעת למנות את גביזון לכהונת שופט מחוזי בבאר שבע, אשר ישמש כערכאת ערעור על השופטים שהתלוננו נגדו וטענו להתעמרות מצידו - מעלה תמיהה על שיקול-הדעת בהחלטה על המינוי, כאשר הייתה אפשרות למנותו לבית משפט מחוזי במחוז אחר.

באוקטובר נחשף בגלובס כי שישה שופטים המכהנים כסגני נשיא בתי המשפט בדרום הבהירו כי לא יסכימו להמשיך לכהן בתפקידם אם נשיא בתי המשפט במחוז הדרום השופט אלון גביזון ימשיך לכהן בתפקידו כנשיא. בשיחות עם ממלא-מקום מנהל בתי המשפט, השופט מיכה שפיצר, ועם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הבהירו השופטים כי נחצו קווים אדומים מצידו של גביזון, וכי הם לא מוכנים ולא מסוגלים להמשיך לעבוד תחת נשיאותו. חלקם השתמשו בביטוי רך יחסית: "לא חושב שאוכל להמשיך ככה", אך חלקם השתמשו באולטימטום חד-משמעי: "זה או הוא או אנחנו".

בהנהלת בתי המשפט סירבו להגיב לדברים.