NETFLIX (נטפליקס) | בדיקת גלובס

הקוד הסודי שישדרג את חוויית הצפייה: טיפים לשימוש נכון יותר בנטפליקס

נכנסים לנטפליקס ומבולבלים מכמות התוכן שמציפה את המסך? רוצים לעזור לאפליקציה להבין במה אתם רוצים לצפות? או אולי אתם בכלל רוצים להסתיר את הבינג'ים המביכים שעשיתם? • ישנן כמה דרכים לגרום לכך שהצפייה בנטפליקס תהיה הרבה יותר נוחה ומדויקת • גלובס עושה סדר

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס אוחזת במקום הראשון ביחס למספר המנויים בשירות שלה, כפי שדיווחה ברבעון האחרון, עם 230.7 מיליון משתמשים. לעומתה, למתחירה הישירה דיסני פלוס יש 161.8 מיליון משתמשים - כך דיווחה השבוע בדוחות הכספיים הרבעוניים שלה. התחרות בשוק קשה במיוחד, וכל החברות מחפשות את הדרך כדי לייצר כמה שיותר תכנים ראויים ומעניינים ולגרום למשתמשים להרגיש בנוח בשירותים השונים. 

שותפות חדשה תאפשר לחברות ישראליות לשלב פרסומות בנטפליקס | בלעדי
"מס נטפליקס" חוזר לחוק ההסדרים, ואת המחיר ישלם הציבור - לא החברות
​נטפליקס חוזרת לרשום גידול במספר המנויים, אבל לפניה שני מאבקים קשים | ניתוח 

לנטפליקס יש לא מעט בעיות בהנגשת התוכן, שלפעמים נראה בדיוק אותו דבר ולא מאפשר גיוון אמיתי. עוד בעיה שקיימת היא חוסר ארגון וסדר ביחס לפיצ'רים השונים, וצריך להכיר איך להשתמש יותר טוב בשירות. ישנן כמה דרכים לגרום לכך שהצפייה בנטפליקס תהיה הרבה יותר נוחה ומדויקת. גלובס עושה סדר.

בחירת החבילה: הבינו איזו חבילה הכי מתאימה לכם

נטפליקס  מציעה כרגע בישראל שלוש חבילות שונות: חבילה בסיסית, לצופה אחד בכל זמן נתון ובאיכות צפייה של HD. החבילה הזו תעלה 33 שקל בחודש. החבילה השנייה היא חבילה סטנדרטית שעולה 55 שקל בחודש, האיכות היא Full HD, והיא מיועדת לעד שני צופים במקביל. חבילת הפרימיום, שעולה 70 שקל בחודש, מיועדת לארבעה מכשירים שצופים במקביל, והיא מציעה את איכות התמונה הטובה ביותר עם 4K ו-HDR. בהמשך אף תגיע חבילת הפרסומות של החברה.

חשוב להבין את הצרכים במשק הבית שלכם, כדי לשלם בדיוק על מה שאתם צריכים. אם השימוש הוא נמוך במיוחד, ואין הרבה אנשים בבית, לא בטוח שצריך את חבילת הפרימיום. עם זאת, אם איכות התמונה מאוד חשובה לכם, אז שווה להשקיע בפרימיום.

הפרדת רשויות: למה חשוב לפתוח פרופילים שונים?

לכל חשבון נטפליקס יכולים להיות עד חמישה פרופילים שונים, דבר שעוזר להפריד בין ההעדפות של כולם. אם כל אחד בבית רוצה לצפות בתוכן אחר, נכון להפריד את החשבונות, כדי שיהיה אפשר לקבל את ההעדפות הצפייה המדויקות ביותר. אחרת, מה שעשוי לקרות הוא שהעדפות הצפייה יתערבבו, ואז תקבלו תכנים שלא רציתם לראות. בכל פעם שתפתחו את נטפליקס, זה ישאל אתכם באיזה פרופיל תרצו להשתמש.

סיסמה לפרופיל: כך תנעלו את הפרופיל משאר חברי החשבון

הפרופילים השונים במשפחה מאפשרים לצפות בתכנים שונים לחלוטין, והמערכת יודעת לזהות את הרגלי הצפייה. אך אם יש ילד בבית או בן משפחה שלא כל-כך שם לב לאיזה פרופיל הוא נכנס, אפשר להגן על הפרופיל בסיסמה. תחת עמוד החשבון, אפשר לבחור בפרופיל שרוצים לנעול ולרדת להגדרת "נעילת פרופיל". שם אפשר לדרוש קוד, לקבוע מה הקוד, ואף ניתן לסמן הגדרה שתחייב את אותו הקוד כדי לפתוח פרופילים חדשים בחשבון.

הפעלה אוטומטית: ההגדרות שיפסיקו את הבינג' או את הרעש בבית

אחת הפרקטיקות שנטפליקס בונה עליהן כדי שתצפו בכמה שיותר תכנים, היא אפשרות הבינג'. ברגע שמסתיים פרק, כבר מתחיל הפרק הנוסף, וככה קשה מאוד לצאת מהלופ של צפייה ממושכת. אבל יש דרך לעצור את הפיצ'ר הזה, כך שהפרק הבא לא יופעל אוטומטית אחרי מספר שניות. מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס להגדרות, לבחור בפרופיל שאתם מעוניינים לשנות בו את האפשרות הזו, ולרדת ל"הגדרות הפעלה". שם אפשר להוריד את הסימון להגדרה: "הפעלה אוטומטית של הפרק הבא בסדרה בכל המכשירים".

אפשרות נוספת שאפשר להוריד שם היא התצוגה המקדימה שיכולה להרעיש את כל הבית ברגע שתפתחו את החשבון. אם תורידו את הסימון שליד, "הפעלה אוטומטית של קדימונים במהלך הדפדוף בכל המכשירים", לא תקבלו גם את זה.

כמובן שאחרי כל שינוי כזה, צריך לעשות "שמור" לדף ההגדרות שנכנסתם אליו, אחרת זה לא יישמר.

הורדות ושימוש אוף-ליין: מומלץ לפני נסיעות ארוכות או טיסה

אחת האפשרויות שנטפליקס מאפשרת לכם במחשבים הניידים ובסמארטפונים שלכם, זה להוריד תכנים כדי שתוכלו לצפות בהן תוך כדי תנועה. נגיד בטיסה כשאין בהכרח חיבור לאינטרנט או במחשב נייד בנסיעה ברכבת בלי הרבה קליטה - כך אפשר להוריד באפליקציות של נטפליקס את התכנים הרלוונטיים. באפליקציות לפלטפורמות השונות אפשר להוריד תכנים לצד כל שאר האפשרויות של כל תוכן. יוצאי הדופן במקרה הזה אלה מחשבי ה-Mac של אפל, שם אין אפליקציית נטפליקס, ולכן זה לא רלוונטי שם.

אחרי הצפייה בתוכן, ניתן יהיה להסיר את ההורדה, מה שלא ימשיך לתפוס מקום מיותר במכשיר אליו אתם מורידים את התוכן. חשוב להגיד - ישנה הגבלה על הורדת תכנים מבחינת מספר המכשירים, בהתאם לחבילה שלכם. בתוכנית הבסיסית אפשר לעשות זאת במכשיר אחד, בתוכנית הסטנדרטית + בשני מכשירים, ובחבילת הפרימיום - בארבעה.

קודים סודיים: הסדרות והסרטים בז'אנר שאתם רוצים בדיוק בעת הצפייה

אחת הבעיות המשמעותיות בנטפליקס היא מה שנקרא "תחושת השובע": יותר מדי תכנים שקופצים בעמוד הראשי ויכולים לבלבל את הצופה לגבי מה שהוא רוצה לצפות. לכן, יש אפשרויות להגיע לתכנים בז'אנר שרוצים לצפות בדיוק באותו רגע. לנטפליקס יש מחרוזות של מספרים שמוקצות לכל ז'אנר או תת-ז'אנר, וכך אפשר לקפוץ לעמודים הרלוונטיים בנטפליקס לפי תחומים. שימו לב שזה עובד רק באתר ולא באפליקציות.

כך שאם תיקחו את כתובת האינטרנט הבאה - https://www.netflix.com/browse/genre/***  - ותחליפו את הכוכביות במספרים השונים, תוכלו להגיע לעמוד הרלוונטי. נטפליקס בעצמה פרסמה חלק מהקודים, אבל יש כל מיני אתרים שחושפים אפילו הרבה יותר, כמו Netlix Codes. כל שעליכם לעשות הוא להכניס את הקוד הרלוונטי ולהגיע לתוכן הרלוונטי. לפי נטפליקס, עד כה יש כ-36,000 קודים.

היסטוריית צפייה: כך תסתירו את הבינג'ים המביכים שעשיתם

לפעמים צרכן יכול להיכנס לבינג' שהוא לא בטוח שירצה שיישמר. מעבר למידע שחברים או משפחה יוכלו לגלות כשיראו את החשבון של אותו צופה, לא בטוח שהעדפות הצפייה שיוצעו בהתאם לכך יתקבלו בברכה. לכן אפשר למחוק היסטוריית צפייה שמתביישים בה. היכנסו דרך המחשב לדף חשבון, בחרו  את הפרופיל המתבקש ואז בחרו בלשונית "פעילות צפייה". שם אפשר להסתיר את מה שמעוניינים להעלים.

המלצת צפייה: איך תעזרו לנטפליקס להבין במה אתם רוצים לצפות?

מעבר למעקב אחרי הרגלי הצפייה שלכם, כדי לדעת להתאים לכם את התוכן הרלוונטי ביותר - נטפליקס מאפשרת לכם לדרג את התכנים השונים. אם תעשו דיסלייק ("לא בשבילי"), נטפליקס תבין שזה לא תוכן שאתם תרצו במיוחד. אם תעשו לייק בודד ("אהבתי"), זה תוכן שכנראה חיבבתם. אבל ישנה אפשרות של דאבל לייק ("ממש אהבתי!"), שאומרת שמדובר בתוכן שאהבתם במיוחד. נטפליקס צפויה להתאים לכם התכנים בהתאם לכך.

העברת פרופיל: אם צריך לעבור חשבונות

במסגרת המלחמה של נטפליקס בבעיית שיתוף הסיסמאות (כשאנשים מחוץ לאותו משק בית משתפים סיסמאות לאותו חשבון ובכך חוסכים תשלום על חשבון נוסף), היא מסרה כי תשית על משתמשים כאלה תשלום נוסף על כל חשבון כזה. לכן, כדי לסייע למשתמשים שרוצים לעבור חשבון, אך בלי להעלים את העדפות הצפייה שאספו עד כה, נטפליקס השיקה פיצ'ר שנועד לעשות זאת.

כשתיכנסו לנטפליקס דרך המחשב, אפשר לבחור פרופיל בין הפרופילים שבחשבון, ובפינה השמאלית למעלה בתפריט תופיע אפשרות של "ניוד פרופיל". התהליך שם פשוט כדי להעביר את העדפות, ותקבלו על כך התראה במייל.