בורסות עולם | סיקור שוטף

המסחר באירופה ננעל ביציבות; העליות של הנפט והקריפטו התמתנו

החוזים על הנפט הגולמי רושמים עליות קלות, הביטקוין מתקרב ל-25 אלף דולר • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב יום הנשיא בארה"ב • בורסת שנגחאי קפצה בכ-2% אחרי הותרת הריבית בסין על כנה

בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

18:55

יום שקט עבר על השווקים הגלובליים, כאשר בוול סטריט לא מתקיים מסחר לרגל חופשת יום הנשיא, ואילו בבורסות אירופה התנודות היו מזעריות.

מדד דאקס הגרמני סיים את היום באותה רמה שבה הוא התחיל אותו, מדד פוטסי הבריטי עלה בכ-0.1%, ומדד קאק הצרפתי ירד בכמעט 0.2%. יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי השיל 0.1% מערכו, ואילו באמסטרדם, במדריד, במילאנו ובשטוקהולם נרשמו ירידות של 0.3%-0.5%.

בוול סטריט החוזים העתידיים על מדדי מניות רושמים ירידות של 0.1% עד 0.3%.

בשוק הסחורות החוזים על הנפט עולים ב-0.5%-0.7%, ומנגד הזהב התייצב.

גם בקריפטו נרשמת התייצבות: הביטקוין נסחר סביב 24.8 אלף דולר, והאת'ריום סביב 1,700 דולר.

17:50

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתנהל בעצלתיים ובתנודות קלות בלבד, וגם בשוקי הסחורות והקריפטו התמתנו העליות.

החוזים על הנפט הגולמי עולים בכ-0.7%-0.8%. הנפט האמריקאי עולה ל-76.8 דולר לחבית והברנט ל-83.6 דולר לחבית. מחיר הזהב מטפס ב-0.1% ל-1,843 דולר לאונקיה. מחירי הגז הטבעי באירופה (חוזי TTF) מטפסים ב-3.5% לרמה של 50.3 אירו למגה-וואט לשעה.

16:10

מניית קונטיניואל  מזנקת בחדות בת"א לאחר שדווח על מכירתה לידי החברה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק רדקום . קונטיניואל הונפקה לראשונה לפני שנה ורבע כשגייסה 20 מיליון שקל לפי שווי של 60 מיליון שקל אך איבדה מאז חלק ניכר משוויה, ולפני הדיווח על המכירה נסחרה בפחות מ-7 מיליון שקל. רדקום תשלם סכום של 2.5 מיליון דולר (כ-9 מיליון שקל) עבור החברה, העוסקת בפתרונות מבוססי תוכנה למטרת ניתוח, ניטור וטיוב של תקשורת לתחבורה מתקדמת, בפרט של תקשורת למכשירים הנמצאים בתנועה ומחוברים לרשת הסלולרית.

קונטיניואל הוקמה ב-2013 ומנוהלת על-ידי המייסד המשותף עומר גבע, שאמר היום כי החברה תוסיף יכולות אנליטיקה של מוביליטי להיצע המוצרים של רדקום. רדקום, בניהולו של אייל הררי, נסחרת בנאסד"ק בשווי 150 מיליון דולר ובקופתה יש כ-78 מיליון דולר, ללא חוב. החברה מספקת פתרונות מבוססי ענן לתובנות רשת עבור ספקיות תקשורת.

14:35

היציבות באירופה נמשכת, המדדים העיקריים ללא תנודות לכאן או לכאן. בוול סטריט מגמה מעורבת במסחר על החוזים - ירידה של 0.2% בחוזים על הדאו ג'ונס ואילו חוזי הנאסד"ק עולים ב-0.1%.

בפרנקפורט מניית אדידס נסוגה בכ-2% וגם דויטשה בנק , סימנס אנרג'י ו-SAP מאבדות גובה. בלונדון קבוצת התעופה ובעלת בריטיש איירווייז IAG מאבדת כ-1.5%, בנק ברקליס  מטפס בכ-1.2%.

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתקיים ביציבות. מדדי דאקס הגרמני, קאק הצרפתי ויורוסטוקס 50 הכלל-אירופי נסחרים כמעט ללא שינוי בהשוואה לרמת הפתיחה ואילו פוטסי הבריטי יורד בכ-0.1%.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט (שם לא יתקיים מסחר היום בשל חופשת יום הנשיא) נרשמות ירידות של עד 0.2%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות של עד 1.5%, כאשר הביטקוין מתקרב ל-25 אלף דולר, והאת'ריום עולה ל-1,710 דולר.

מאקרו אירופה: הייצור במגזר הבנייה ירד ב-2.5% בגוש האירו וב-2% באיחוד האירופי מחודש דצמבר, כך על פי נתונים שפורסמו על ידי Eurostat היום. חלוקה למדינות הראתה שהצניחה הגדולה ביותר הייתה בגרמניה, ירידה של 8%, ואחריה אוסטריה עם ירידה של 7.6%, ופולין עם ירידה של 3.8%.

11:25

אופנהיימר פרסמו סקירה למניית אינמוד  הישראלית, וצופים המשך צמיחה בהכנסות וברווחיות. "החברה, ספקית פתרונות לטיפולי אסתטיקה רפואית, פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה לרבעון הרביעי 2022, מעל הרף העליון של התוצאות המוקדמות, שהיו גבוהות משמעותית מתחזית הקונצנזוס. התוצאות החזקות מלמדות על כך שהחברה לא מושפעת ממגמות מאקרו של האטה כלכלית. החברה ממוצבת היטב בשוק האסתטיקה עם קופת מזומנים נטו של 530 מיליון דולר, ומחפשת להתרחב גם באמצעות רכישות. האסטרטגיה העסקית של אינמוד בנויה על חיזוק מעמדה המוביל בתחום האסתטיקה המסורתי במקביל להרחבת פעילותה לסגמנטים חדשים כגון בריאות האישה, רפואת העיניים ואף אוזן גרון ועוד. אינמוד ממשיכה להציג תוצאות חזקות עם שיעורי צמיחה גבוהים ורווחיות גבוהה תוך ניהול נכון של תיק המוצרים שלה. אנו מעלים את תחזיתנו לשנת 2023 ומשמרים את המלצת Outperform על מניית INMD עם מחיר יעד של 60$", ציינו בבית ההשקעות.

במסחר באירופה נרשם שינוי כיוון שלילי והמדדים המרכזיים רושמים ירידות של של 0.2%-0.3%.

10:18

שבוע המסחר באירופה נפתח בעליות קלות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות. 

באסיה ננעל המסחר עם עלייה של כ-0.1% במדד הניקיי, מדד ההנג סנג עלה בכ-0.9% בהונג קונג, שנחאי קפצה בכ-2% ומדד הקוספי בסיאול רשם עלייה של כ-0.2%. 

בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריכים, בסקירה שפרסמו שם, כי מדד המניות הסיניות של MSCI עשוי לעלות ב-24% עד סוף השנה על רקע חזרתה של כלכלת סין לפעילות מלאה לאחר מגפת הקורונה.

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט הגולמי רושמים עליות של כ-1%. הזהב נסחר בעלייה קלה.

07:50

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. מדד הניקיי יציב, מדד ההנג סנג עולה בכ-0.5% בהונג קונג, שנחאי רושמת עלייה של כ-1% ומדד הקוספי בסיאול נסחר ביציבות.  

● ניתוח טכני: מדד S&P 500 מניח את התשתית ליצירת מלכודת למשקיעים 
● השקעת הפינטק הקטנה של מיטב כבר שווה יותר מכפול מבית ההשקעות עצמו

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב "יום הנשיאים" בארה"ב. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. 

בתחום המאקרו, היום התפרסמה החלטת ריבית בסין, שם נותרה הריבית ללא שינוי, בהתאם לציפיות. ביום שלישי יתפרסמו מדדי מנהלי הרכש בארה"ב, בגוש האירו, בצרפת, בגרמניה ובבריטניה וכן נתוני מכירות בתים קיימים בארה"ב. ביום רביעי תתפרסם החלטת ריבית בניו זילנד, נתוני אינפלציה בגרמניה ובאיטליה ונתוני צמיחה בהונג קונג. בערב (21:00) יתפרסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה. 

בשוק הסחורות רושמים החוזים על הנפט הגולמי עליות קלות של כ-0.5% לאחר ירידות חדות ביום שישי. החוזים העתידיים על הברנט נסחרים סביב 83.4 דולר לחבית כעת לאחר שרשמו ירידה של 4% בשבוע שעבר, והנפט הגולמי מסוג WTI נסחר סביב 76.7 דולר, לאחר שרשם ירידה של 4.2% בשבוע שעבר.

הזהב נסחר ביציבות סביב 1,850 דולר לאונקיה.

בשוק הפורקס העולמי הדולר מתחזק בשיעורים מזעריים של עד 0.1% מול האירו, הליש"ט והין היפני.

בזירת הקריפטו, הביטקוין נסחר ביציבות בשעה זו סביב 24.5 אלף דולר, והאת'ריום רושם עלייה קלה לרמה של 1,690 דולר.