יו"ר דירקטוריון תנובה: "החברה הישראלית משנה את פניה, לכולנו יש אחריות"

חיים גבריאלי נאם בכנס הצעירים המבטיחים של גלובס ונתן טיפים כיצד להפוך ממנהל מבטיח למנהל מצליח • "מספר הפעמים שנכשלתי בחיי לא קטן, אבל למדתי מכל כישלון"

חיים גבריאלי, יו''ר דירקטוריון תנובה / צילום: שלומי יוסף
חיים גבריאלי, יו''ר דירקטוריון תנובה / צילום: שלומי יוסף

חיים גבריאלי, יו"ר דירקטוריון תנובה, נאם בכנס ונתן עצות לצעירים המבטיחים איך להפוך ממנהלים מבטיחים למנהלים מצליחים. "הערב הזה עושה אותי אופטימי. אבל בתקופה בה אנו נמצאים, אי אפשר שלא להתייחס למצב מחוץ לחדר. החברה הישראלית משנה את פניה והמנהיגות שנמצאת פה בחדר היא זו שבעתיד תחזיק בהגה ההנהגה הישראלית. לכל אחת ואחד מאיתנו יש אחריות להפוך את מדינת ישראל למקום שטוב לחיות בו.

הכירו את נבחרת המנהיגות המבטיחה של גלובס לשנת 2023
אלונה בר און: "מאמינה בהידברות ובפשרה, המשותף שלנו גדול כל כך מהמפריד"
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "המהפכה האנרגטית תלווה אותנו בעשרות השנים הקרובות"

"מנהיגות היא תכונה מולדת, אבל אפשר לפתח אותה ולאמן את היכולות. אז איך עושים את זה? קודם כל, תחלמו חלומות. אל תפסיקו לחלום. מעבר לזה, תבנו תוכנית למימוש החלום - חשוב להגדיר מטרות אישיות ברורות. בתוך זה, צריך לבחור במה להתמקד ועל מה לוותר.

"בנוסף, אל תפחדו מכישלון. מספר הפעמים שנכשלתי בחיי המקצועיים הוא לא קטן, אבל למדתי מכל כישלון שלי. ומעבר לזה, חשוב שתראו את האנשים שסביבכם, בלעדיהם אין לכם סיכוי להצליח".

גבריאלי אף הזכיר את חשיבות הירידה לשטח, בניית האמון ולקיחת חלק בחברה הישראלית. "החברה שאנו חיים בה יותר חשובה מהארגון שאנו מנהלים. אל תקבלו את המציאות כמו שהיא".

"יצירת אמון ורתימה הם ערכים מרכזיים לבניית ארגון צומח"

גבריאלי, שבעצמו נבחר לרשימת '40 הצעירים המבטיחים מתחת ל-40' של גלובס לפני 15 שנה, כאשר היה משנה למנכ"ל IDB, שיתף את נבחרת הצעירים המבטיחים של 2023 מהניסיון הניהולי שלו והתייחס בדבריו לשלושה ממדים עיקריים בבניית קריירה ניהולית: הגשמה אישית, ניהול ארגוני והמחוייבות לחברה הישראלית.

לדבריו, "יצירת אמון ורתימה הם ערכים מרכזיים לבניית ארגון צומח וחברה משגשגת. אנשים ילכו אחריכם אם הם יסמכו עליכם, ואם הם יאמינו לכם. אנחנו רואים את המצב במדינה, ומבינים את משבר האמון שחוצה אוכלוסיות. בלי אמון, שום ארגון וגם מדינת ישראל לא יוכלו לשגשג בשנים הבאות".

לסיום אמר גבריאלי: "אל תשכחו מהיכן התחלתם. יש לא מעט אנשים שהיו רוצים להיות במקום שלכם".

גילוי מלא: האירוע בשיתוף צ'ק פוינט, דליוט, ארמיס ותנובה.