חבר מושבעים בניו יורק החליט להגיש כתב אישום נגד דונלד טראמפ

כתב האישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוגש בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אך סעיפי האישום חסויים בשלב זה

נשיא ארה''ב לשעבר, דונאלד טראמפ / צילום: Reuters, JONATHAN ERNST
נשיא ארה''ב לשעבר, דונאלד טראמפ / צילום: Reuters, JONATHAN ERNST

חבר מושבעים גדול במדינת ניו יורק החליט להגיש כתב אישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. כתב האישום הוגש בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אך סעיפי האישום חסויים בשלב זה.

משבר הבנקים בארה"ב מוביל למשיכת פיקדונות חריגה. אז למה בפד פחות מודאגים? | ניתוח
דיווחים: עיתונאי הוול סטריט ג'ורנל נעצר ברוסיה בחשד ל"ריגול"

ב-2016, כחודש לפני הבחירות הכלליות בארה"ב, דניאלס יצרה קשר עם חברת עיתונות אמריקאית והציעה למכור לה הוכחות לרומן שהתרחש בינה לבין הנשיא לשעבר טראמפ ב-2006.

לפני שהסיפור פורסם, מייקל כהן, עורך דינו דאז של טראמפ, שילם לדניאלס 130 אלף דולר דמי שתיקה. בעוד שהתשלום עצמו אינו עבירה פלילית, טראמפ החזיר לעורך הדין את הסכום ששולם, ורשם את התשלום כ"הוצאות משפטיות" במסגרת רישום המס. לפי התביעה, הסיווג של התשלום כהוצאה משפטית היא זיוף רישומים עסקיים, ובמדינת ניו יורק, מדובר בעבירה פלילית. 

בנוסף, ייתכן כי התביעה תטען כי טראמפ עבר על חוקי הבחירות, מכיוון שהניסיון להסתיר את התשלום לדניאלס הגיע מתוך רצון להסתיר מהמצביעים את הרומן. הטעיית בוחרים - אם התביעה תבחר להאשים את טראמפ בכך - היא פשע מדרגה יותר חמורה.

עם זאת, לא ברור כיצד התביעה תסתיים. ניסיונות עבר להאשים פוליטיקאים בארה"ב בטשטוש הקו בין הוצאות אישיות והוצאות קמפיין הבחירות הסתיימו בכישלון.

תומכי טראמפ מוחים מחוץ לבית המשפט בניו יורק / צילום: Reuters, ANDREW KELLY
 תומכי טראמפ מוחים מחוץ לבית המשפט בניו יורק / צילום: Reuters, ANDREW KELLY

טראמפ כבר הכריז כי יתמודד לנשיאות ב-2024, וגם אם יואשם בעבירה פלילית, הוא יוכל להמשך בקמפיין הבחירות, ונראה כי כך הוא יעשה.

החשש כעת הוא שאם טראמפ ייעצר, יפרצו הפגנות ומהומות מצד תומכיו. בימים האחרונים פרסם טראמפ ברשתות החברתיות קריאה למחאת ענק ואמר: "אנחנו לא יכולים לאפשר את זה יותר, הם הורגים את את האומה בזמן שאנחנו מסתכלים מהצד".