יותר מ-100 מיליון דולר: המנכ"ל שהרוויח הון בזמן שמניית החברה צנחה

טבע פרסמה את הזימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות, ובו גם נתוני התגמולים לשנת 2022 • שולץ קיבל יותר מ-100 מיליון דולר בחמש שנים, והוא לא היחיד שזכה לתגמול נדיב במיוחד • ומי הבכירה ממיקרוסופט שצפויה להצטרף לדירקטוריון חברת התרופות?

נשיא ומנכ''ל טבע היוצא, קאר שולץ / צילום: אלעד מלכה
נשיא ומנכ''ל טבע היוצא, קאר שולץ / צילום: אלעד מלכה

בשנה האחרונה שלו כמנכ"ל טבע , קאר שולץ קיבל מהחברה תגמולים בעלות כוללת של 15.5 מיליון דולר, ובכך הסתכמה עלות התגמולים שלו בתקופת העסקתו בחברת התרופות, מנובמבר 2017 ועד סוף 2022, ב-107 מיליון דולר. באותה התקופה איבדה המנייה, שנסחרת הן בת"א והן בניו יורק, כשליש משוויה.

טבע נערכת למיחזור חובות; תנפיק אג"ח חדשות בדולר ובאירו
בעלי ההון שזונחים את הנדל"ן והבורסה בת"א לטובת השקעות בדולר ובחו"ל
עדיין ללא בשורות: טבע מציגה הפסד כבד ב־2022 ותחזית פושרת להמשך 

נתוני התגמולים לשנת 2022 התפרסמו בזימון לאסיפת בעלי המניות השנתית שטבע פרסמה אתמול (ד'). מהם עולה כי שולץ, שהוחלף בתחילת 2023 על-ידי ריצ'רד פרנסיס, קיבל ב-2022 תגמולים דומים לאלה של השנתיים האחרונות: שכר הבסיס שלו היה 2 מיליון דולר, הוא קיבל תגמול הוני של 10 מיליון דולר, תגמול נוסף שאינו הוני בסך 2.8 מיליון דולר ועלות התגמולים האחרים שלו (הכוללים עלויות דיור, רילוקיישן, רכב וכדומה) הסתכמה ב-705 אלף דולר.

נציין שעם סיום העסקתו של שולץ נקבע כי הוא יהיה זכאי גם לתגמולים מסוימים בשנת 2023 - פיצויים בגין סיום ההעסקה בסך 2 מיליון דולר, תגמול הוני בסך כולל של 10 מיליון דולר, וסכום נוסף של 4 מיליון דולר בשל התחייבות שלא להתחרות בטבע.

מלבד שולץ, עוד ארבעה בכירים בטבע קיבלו ב-2022 תגמולים בעלות שנעה סביב 3.9-4 מיליון דולר כל אחד. מדובר במנהל הכספים אלי כליף, מנהל המחלקה המסחרית בצפון אמריקה סוון דטלפס, המנהל המסחרי של השווקים הבינלאומיים מרק סבג, ומנהל השווקים הגלובליים אריק דראפה. יו"ר הדירקטוריון ד"ר סול ברר קיבל תגמולים בגובה 540 אלף דולר (285 אלף דולר מתוכם כתגמול הוני) ושאר הדירקטורים קיבלו כל אחד תגמולים בסך 310-360 אלף דולר.

במכתב למשקיעים שצורף לזימון לאסיפה כתב היו"ר סול ברר כי "תחת הנהגתו של שולץ, החברה עברה תוכנית ארגון מחדש מקיפה, שהפחיתה משמעותית את בסיס העלויות על מנת לאפשר לנו לשלם את החוב. הצלחתו של קאר הובילה למעבר חלק לריצ'רד, ומה שאנו צופים שתהיה תקופת צמיחה לטבע תחת הנהגתו".

סגנית נשיא מיקרוסופט צפויה להצטרף לדירקטוריון

ברר הוסיף כי בחברה עושים "ריענון" לדירקטוריון. שני דירקטורים ותיקים - חמי פרס המכהן מ-2017 וז'אן מישל חלפון המכהן מ-2014 - צפויים לפרוש לאחר האסיפה. מי שתיכנס לדירקטוריון בכפוף לאישור האסיפה היא מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, סגנית נשיא מיקרוסופט ומנכ"לית מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. בטבע מציינים כי יש לה 25 שנות ניסיון בניהול, טכנולוגיה, חדשנות ואבטחת סייבר.

האסיפה של טבע תתכנס ב-15 ביוני ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את בחירתם מחדש של סול ברר וג'נט ורגיס לדירקטוריון.

גילוי מלא. בגרסה קודמת של הכתבה הייתה טעות לגבי שיעור הירידה במניית טבע בתקופתו של שולץ. הנתון עודכן