שני המותגים הסינים שעשויים להגיע ב-2024 והדגמים החדשים שנוחתים בישראל

האוטובוס החשמלי שבדרך, ZEEKER עם צעד נוסף באירופה, הקרוסאובר שברולט "טראקס" החדש נחת בישראל ועוד חדשות מענף הרכב

NIO / צילום: יח''צ
NIO / צילום: יח''צ

יצרנית הרכב הסינית NIO, צפויה להיכנס לשוק הישראלי כבר ב־2024, כך מעריכים גורמים שנמצאים עמה במגע. NIO, הנסחרת בנאסד"ק, כבר משווקת כלי רכב באירופה מזה כשנתיים. אולם החברה התמקדה עד כה בשיווק ישיר של דגמי פרמיום חשמליים יקרים עם קונספט של "החלפת סוללות מהירה" נוסח "בטר פלייס".

בתוך שנה בלבד: ביטוחי הרכב התייקרו בעשרות אחוזים ואיזו מכונית הכי בסכנת גניבה? | ניתוח
חיתוך המחירים של טסלה: אנליסטים לא פוסלים הוזלה נוספת עוד השנה | ניתוח

בתערוכת שנגחאי שהתקיימה השבוע הכריזה החברה על אסטרטגיית ייצוא חדשה לאירופה, שתתמקד במותג חשמלי "עממי" חדש עם מחירים שיתחילו בפחות מ־30 אלף יורו לצרכן. הדגם הראשון של המותג יוצג כבר ברבעון הבא, ותחילת השיווק לאירופה מיועדת למחצית הראשונה של 2024. עוד נאמר בתערוכה כי הרחבת הפעילות באירופה נובעת, בין השאר, ממלחמת המחירים בסין שהופכת את הסביבה התחרותית לבעייתית. "החדירה לאירופה הייתה קשה מהמתוכנן ולא הערכנו נכון את העלות של החדשנות ואי הוודאות של התהליכים כולל השגת היתרים, כוח אדם ועוד" הודו הבכירים. על פי הערכות, השיווק בישראל יחל עם השקת המותג העממי ובמתכונת של ייבוא רגיל - דרך דילרים ובלי טכנולוגיית החלפת סוללות.

גם מותג הפרמיום החשמלי ZEEKR של קבוצת GEELY עשה השבוע צעד נוסף לעבר השוק האירופאי, כשחשף את תוכנית החדירה שלו לשוק שתחל עוד השנה. כמו כן, החברה מינתה למנהל הפעילות באירופה את המנהל הפורש של לקסוס באירופה - ספירוס פוטינוס. בתערוכת שנגחאי השבוע הוא טען כי עוד ב־2023 יפתחו אולמות התצוגה של המותג באמסטרדם ובשטוקהולם זאת במקביל לפעילות שיווק מקוונת. עד 2026 תהיה למותג נוכחות ברוב מדינות מערב אירופה.

האסטרטגיה השיווקית לאירופה עליה הכריזה החברה כוללת שיווק ישיר מהיצרן לצרכן, נוסח טסלה. אך בישראל ככל הנראה מתכוונת החברה למנות דילר עצמאי שיטפל בשיווק ובשירות, שם היבואן טרם פורסם. בשלב הראשון תשווק החברה את מכונית הסאלון הספורטיבית 001 ובמקביל את הפרמיום קרוס־אובר הקומפקטי החדש "ZEEKR X".

ואילו חברת WM MOTORS הסינית הודיעה השבוע בסין כי השלימה תקינה אירופאית לדגם המרכזי שלה - הקרוס־אובר EX5. החברה הוסיפה שבכוונתה לשווק אותו באירופה וביעדים שונים במזרח התיכון "בזמן הקרוב". ביחס לשוק הישראלי, הודיעה החברה כי תשלח בקרוב משלוח ראשון של 50 מכוניות לישראל EV-MOTORS, וזאת מתוך כ־2000 כלי רכב שהזמין היבואן. בהודעה נמסר כי "היבואן מתכנן לפתוח שישה אולמות תצוגה בלעדיים למותג בישראל ומתכוון להזמין כוכבים הוליוודיים בתור פרזנטורים.

קבוצת "כדורי" מתרחבת לייבוא אוטובוסים חשמליים

קבוצת "כדורי", יבואנית כלי הרכב החשמליים של SKYWELL, נכנסת לתחום ייבוא האוטובוסים. השבוע מסרה החברה כי משלוח ראשון של האוטובוס החשמלי החדש שלה צפוי לצאת לישראל בקרוב. בכך, ישראל תהיה אחד משווקי הייצוא הראשונים שלה באירופה.

האוטובוס החדש מצויד בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות ובסוללה של 423 קוט"ש, עם טווח של עד 650 ק"מ במהירות קבועה לפי התקן הסיני. כמו כן, הרכב מצויד ברכיבים של יצרנים מערביים דוגמת ZF ובוש. והוא צפוי להתחרות בישראל מול מערך צפוף של מתחרים. בכל הנוגע לרכבים פרטיים, ישראל היא שוק הייצוא המרכזי של SKYWELL. בנוסף, בוחנת החברה להרחיב את הייצא לישראל למוצרים נוספים בהם משאיות, כלי צמ"ה ועוד.

אוטובוסים חשמליים של קבוצת ''כדורי'' / צילום: יח''צ
 אוטובוסים חשמליים של קבוצת ''כדורי'' / צילום: יח''צ

פיאט דובלו החדשה נוחתת בישראל עם דגמי דיזל וחשמל

חברת סמלת החלה לשווק בישראל את הדור החדש של המסחרית פיאט "דובלו". הרכב ישווק בישראל בשתי תצורות הנעה. הראשונה עם מנוע טורבו־דיזל בהספק 130 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית. הגרסה ה־"קצרה" תשווק עם חמישה מקומות ישיבה, בעוד הגרסה ה־"ארוכה" עם שבעה מקומות ישיבה או בגרסת מסחרית משלוחים סגורה ארוכה.

התצורה השנייה תהיה חשמלית לחלוטין, עם טווח נסיעה של עד כ־270 ק"מ בין טעינות. גם הדגם החשמלי ישווק בגרסה עם חמישה מקומות ישיבה ונפח העמסה מקביל לזה של גרסת הדיזל. מחיר הדיזל נע בין כ־173 אלף שקל עד כ־193 אלף שקל, ואילו גרסת החשמל תעלה 195 אלף.

פיאט דובלו החדשה / צילום: יח''צ
 פיאט דובלו החדשה / צילום: יח''צ

נחת בישראל: הקרוסאובר שברולט "טראקס" החדש

חברת UMI החלה לשווק בישראל את הדור החדש של הקרוס־אובר המשפחתי של שברולט - "טראקס". הדגם מיוצר בדרום קוריאה ומגיע לישראל בתקינה אמריקנית. בעבר התחרה הרכב בישראל בפלח הקומפקטי, אך שינה את מיצובו ומתחרה כעת בפלח המשפחתי. האורך הנוכחי יעמוד על 4.53 מ' (ארוך ב־20 סנטימטרים מקודמו). תא המטען יהיה בנפח 725 ליטר, הגדול ביותר בפלח.

הרכב ישווק בישראל עם מנוע 1.2 ליטר טורבו־בנזין חדש בעל שלושה צילינדרים, בהספק של 139 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות. הוא יוצע בשתי רמות גימור ואבזור. כשהבכירה כוללת בין השאר ריפוד עור סינתטי, מערכת מולטימדיה מורחבת, חישוקי 18 אינץ ועוד. המחירים ינועו בין כ־151 ל־155 אלף שקל.

שברולט ''טראקס'' החדש / צילום: יח''צ
 שברולט ''טראקס'' החדש / צילום: יח''צ

חוזה אסטרטגי חדש ל"קיט" האוטונומי המתקדם של מובילאיי

מובילאיי זכתה בחוזה אספקה משמעותי למערכת הסיוע לנהיגה האוטונומית המתקדמת SuperVision. בתערוכת שנגחאי, שהתקיימה השבוע, הודיעה "פולסטאר" של קבוצת GEELY הסינית, כי המערכת של מובילאיי תותקן בקרוס־אובר החשמלי החדש "פולסטאר 4", שיצא לשוק העולמי ב־2024. המערכת כוללת 12 מצלמות, יחידת רדאר ונשענת על מעבדי מובילאיי ואינטל. בנוסף, המערכת תאפשר נהיגה ממושכת ללא התערבות הנהג.

מומחים מעריכים כי מדובר בפריצת דרך משתי סיבות: מדובר במותג פרמיום בין לאומי ומשום שפולסטאר נמצאת בקשר עם וולבו, גם היא בשליטת קבוצת גילי, שהודיעה בעבר כי היא מאמצת את המערכות של המתחרה NVIDIA. לפיכך, הזכייה מהווה ניצחון חשוב למובילאיי, בתוך קבוצת גילי ומחוצה לה.

''פולסטאר'' של קבוצת GEELY הסינית / צילום: יח''צ
 ''פולסטאר'' של קבוצת GEELY הסינית / צילום: יח''צ