ענקית הקמעונאות בד בת' אנד ביונד הגישה בקשה לפשיטת רגל

עם צניחה של 48% במניות, בד בת' אנד ביונד עושה צעד נוסף לקראת פשיטת רגל • החברה הגישה צ'פטר 11 (הגנה מפני בקשות פירוק מצד הנושים) כדי לאפשר לה לתקן את מאזן הרווחים

חנות Bed Bath & Beyond בארה''ב / צילום: Associated Press, Ted Shaffrey
חנות Bed Bath & Beyond בארה''ב / צילום: Associated Press, Ted Shaffrey

היום (א') הגישה חברת שיווק מוצרי הבית האמריקאית בד בת' אנד ביונד בקשה לפשיטת רגל (צ'פטר 11), והיא מתחילה להנזיל נכסים, לאחר שנכשלו ניסיונות לגיוס הון עצמי, במטרה לשמור על העסק חי.

מניות  החברה  צנחו בחמישי בכ-48%, ושווי השוק שלה עומד כעת על 353 מיליון דולר. הירידות הפילו את מניית החברה לשפל של כל הזמנים, ומחקו את העליות שרשמה בינואר ובפברואר, אז אף היה נדמה שהיא מכפילה את עצמה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

כמעט רבע מיליארד דולר: שכר העתק של מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה
חיסון לסרטן עד 2030? המציאות המאתגרת שמאחורי הצהרת מודרנה | ניתוח

האזהרות שהחברה עומדת בפני פשיטת רגל החלו כבר בינואר, כשהחברה הוציאה אזהרה, שקיים חשש שהיא לא תוכל לכסות את ההוצאות אחרי שרשמה הכנסות מאכזבות בתקופת חגים. החברה דיווחה כי היא זקוקה להלוואה של 375 מיליון דולר כדי לעבור את תקופת החגים, ובפברואר היא חתמה על עסקה בשווי של מיליארד דולר עם קרן גידור, ואז חזרה בה. ויצאה במקום למהלך של הנפקת מניות, שהיה אמור להכניס ל-בד בת' אנד ביונד כמיליארד דולר, אך בסופו של דבר ההנפקה הניבה כרבע מהסכום המיועד. בנוסף קיבלה החברה כ-100 מיליון דולר מאחת המלוות שלה. מאז, עתיד החברה תלוי על בלימה, אבל היא עדיין נאבקת.

על פי דווח החברה, חלק מהכסף שלוותה ישמש אותה לשלם את החוב לבנק ההשקעות JP morgan, אחרי שנכשלה לפרוע הלוואה שלקחה מהבנק. שאר ההלוואה תשמש כדי לנסות לתקן את הנתונים הכספיים. אולם החברה הודיעה כי אם המהלך לא יצלח היא תגיש בקשה לפשיטת רגל.

"מרווח נשימה כדי לבצע את השינויים" 

כדי להצליח לאושש את הרווחים, על החברה לשמור על הוצאות נמוכות. כדי להצליח בכך החברה הודיעה על צמצום כמות החנויות לכ-480. החברה תסגור כ-150 חנויות, לאחר שמוקדם יותר השנה כבר סגרה כ-200 חנויות.

יו"ר בד בת' אנד ביונד, סו גרוב, הסביר כי "הנפקת המניות סיפקה מרווח נשימה כדי לבצע את השינויים בחברה" אבל חלק מהאנליסטים מאמינים שפשיטת רגל תהיה בלתי נמנעת.