בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה יציבה בוול סטריט; צ'ק פוינט איבדה גובה, ננוקס טסה בכמעט 70%

ירידות בשוק הקריפטו • יום המסחר העולמי דליל היום, שכן בורסות אירופה בחופש לרגל יום הפועלים, וכן הבורסות בהונג קונג, בסיאול ובסין • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב זינקו • ג'יי.פי מורגן ירכוש את בנק פירסט ריפבליק הקורס

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המדדים בוול סטריט ננעלו ביציבות ביומו ראשון של שבוע המסחר. S&P 500 כמעט ללא שינוי, נאסד"ק ודאו ג'ונס נסוגו ב-0.1%. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים זינקה ב-14 נקודות בסיס ל-3.59%.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה הייתה מעורבת. אנבידיה  בלטה בעלייה חזקה של כ-4.2%, מטא (פייסבוק)  טיפסה בכ-1.2% וגם AMD  רשמה עלייה קלה, ואילו טסלה , אמזון  ונטפליקס  איבדו גובה. אפל ואלפאבית סיימו את היום כמעט ללא שינוי.

באשר למניות הכחול-לבן, ננוקס  בלטה בזינוק חד של כמעט 70%, לאחר שקיבלה אישור FDA, וגם אורמד , למונייד, גילת, סטרטסיס  ופלייטיקה  התחזקו. לעומת זאת, ירידות חדות רשמו אייסקיור, צ'ק פוינט ואינטרקיור, וגם סולאראדג'  נחלשה.

בזירת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים מתחזקות הירידות, והביטקוין נסוג לרמה של 27.8 אלף דולר. יחד עם זאת, זו עדיין רמה גבוהה בכ-2% בהשוואה למצבו לפני שבוע ימים. האת'ריום מנגד יורד ל-1,815 דולר, נמוך בכ-1% ביחס לערכו לפני שבוע.

21:50

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת, אם כי התנודות עדיין קלות מאוד והמדדים נסחרים די ביציבות. S&P 500 ברמת הפתיחה, נאסד"ק ודאו ג'ונס יורדים בכ-0.1%. בגזרת האג"ח הממשלתיות התשואות ממשיכות לטפס בחדות - תשואת האיגרת ל-10 שנים קופצת ב-11 נקודות בסיס ל-3.56% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-6 נקודות ל-4.13%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של עד 1.5% במחירי החוזים של הנפט הגולמי. נפט מסוג ברנט יורד ל-79.5 דולר לחבית ונפט אמריקאי נסוג ל-75.7 דולר לחבית. הגז הטבעי בארה"ב נחתך ב-3.8%, גם הזהב נחלש בכ-0.4% ויורד לרמה של 1,982 דולר לאונקיה. 

מגמה שלילית גם בשוק הקריפטו - שם צונח הביטקוין בכ-5% לרמה של 28.1 אלף דולר, והאת'ריום מאבד 4.5% ושערו יורד לכ-1,830 דולר.

20:15

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  פרסמה דוחות היום ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, על אף הכנסות מעט נמוכות יותר מהתחזיות. המניה מאבדת כמעט 4% בוול סטריט. ההכנסות הסתכמו ב-566 מיליון דולר ברבעון הראשון, צמיחה של 4.3% ביחס לרבעון המקביל אך האנליסטים ציפו לכ-569 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP עמד על 218 מיליון דולר, עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל, 1.8 דולר למניה - גבוה ב-6 סנטים מתחזיות האנליסטים. 

19:45

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה חיובית, עם עליות מתונות של 0.2% עד 0.4% במדדי המניות המרכזיים.

לצד זאת, העליות של תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב מתחזקות: תשואת האיגרת ל-10 שנים מזנקת בקרוב ל-10 נקודות בסיס, ל-3.55%, ותשואת האג"ח לשנתיים קופצת ב-6 נקודות ל-4.12%. כמו כן, הדולר מטפס בכ-0.5% בהשוואה לאינדקס המטבעות (ומול השקל נסחר ביציבות סביב 3.62 שקלים).

חברת השבבים און סמיקונדקטור  קופצת בכ-7% לאחר שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון הראשון. הרווח למניה הסתכם ב-1.19 דולר, מעל ההערכות ל-1.08 דולר למניה, וההכנסות הסתכמו ב-1.96 מיליארד דולר, כשהצפי היה 1.92 מיליארד דולר.

18:00

עליות קלות בוול סטריט בשעה זו, כאשר הנאסד"ק מדשגש עם עלייה של כ-0.1% ואילו S&P 500 והדאו ג'ונס מטפסים ב-0.3% וב-0.4% בהתאמה.

ננוקס  (NANO-X) הישראלית ממריאה ב-60% לאחר שהודיעה שקיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשווק את Nanox.ARC, מערכת רנטגן נייחת המיועדת להפיק תמונות טומוגרפיות של מערכת השרירים והשלד האנושית כתוספת לרדיוגרפיה קונבנציונלית בחולים מבוגרים. 

SoFi Technologies , שעוסקת במימון מחדש של הלוואות סטודנטים, צונחת ב-8% אחרי שדיווחה על הפסד של 5 סנט למניה על הכנסות של 460.1 מיליון דולר. זאת לעומת תחזית להפסד של 7 סנט למניה על הכנסות של 441 מיליון דולר.

ג'נרל מוטורס  עולה בכ-3% לאחר שמורגן סטנלי שידרג את ההמלצה על המניה ממשקל שווה למשקל עודף. ענקית הדלק אקסון מוביל  נחלשת לאחר הורדת הדירוג ע"י גולדמן זאקס, מקנייה לניטרלי.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של עד 2% במחירי החוזים של הנפט הגולמי. נפט מסוג ברנט יורד ל-79.1 דולר לחבית ונפט אמריקאי נסוג ל-75.2 דולר לחבית.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות. S&P 500 ללא שינוי, נאסד"ק יורד ב-0.1% ואילו דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. תשואות האג"ח הממשלתיות רושמות עליות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בכ-2 נק' ל-3.47% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה בשיעור דומה ל-4.09%.

המסחר במניית פירסט ריפבליק , שצנחה ב-43% ביום שישי, הושהה. בשלב המסחר המוקדם צללה בעוד 34%. מוקדם יותר דווח שהבנק הקורס הועבר לשליטת המחלקה להגנה פיננסית וחדשנות של קליפורניה (DFPI), והוא צפוי להימכר לג'יי.פי מורגן  לאחר שנסיונות החילוץ כשלו.

נורווג'יאן קרוז ליין  מטפסת לאחר שחברת הקרוזים גברה על התחזיות לרבעון הראשון בשורה העליונה והתחתונה. דיווחה על הפסד מתואם למניה של 30 סנט, מתחת לתחזית להפסד של 41 סנט, על הכנסות של 1.82 מיליארד דולר (כשהצפי היה 1.75 מיליארד).

14:48

ספקית פתרונות התקשורת  סרגון   עברה לרווח נקי ברבעון הראשון, בזמן שהאנליסטים ציפו מהחברה להציג הפסד נקי. החברה בניהולו של דורון ארזי רשמה הכנסות של 83.4 מיליון דולר, צמיחה של 18.6% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-3.6 מיליון דולר, שהם 2 סנטים למניה. לפי כללי החשבונאות המקובלים, הרווח הנקי ברבעון היה כ-2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מאשררת את התחזית השנתית וצופה הכנסות של 325-345 מיליון דולר.

14:08

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. החוזים על הנפט הגולמי צונחים ב-2%-2.2%. הזהב רושם ירידה של כ-0.1%. 

במסחר המוקדם נרשמות ירידות קלות במניות טסלה , מיקרוסופט  ואמזון ומנגד מניות ג'נרל מוטורס  ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס  רושמות עליות של יותר מ-2%. 

חברת גילת  דיווחה לפני זמן קצר על קבלת הזמנה בהיקף של מיליוני דולרים להרחבת רשת מתקדמת לתגובה לאירועי אסון באסיה.

12:14

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. 

פירסט ריפבליק בנק הועבר לשליטת המחלקה להגנה פיננסית וחדשנות של קליפורניה (DFPI), והוא צפוי להימכר לבנק הגדול ביותר בארה"ב ג'יי.פי מורגן . זאת לאחר שנסיונות החילוץ כשלו. ג'יי.פי מורגן "ייקח על עצמו את כל הפיקדונות, כולל כל הפיקדונות הלא מבוטחים, של פירסט ריפבליק", כך נמסר בהצהרה של הרגולטורים. 

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט פתחה באופן חיובי את שנת 2023, כשעקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח על אף הכנסות מעט נמוכות יותר מהתחזיות. החברה, בניהולו של גיל שויד, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 566 מיליון דולר, צמיחה של 4.3% ביחס לרבעון המקביל ב-2021, ובעוד שהאנליסטים ציפו לכ-569 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה צ'ק פוינט  רווח נקי Non-GAAP בסך 218 מיליון דולר, עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-1.8 דולר, גבוה ב-6 סנטים מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עמד על 184 מיליון דולר, לעומת 169 מיליון דולר ברבעון המקביל.

10:20

מרבית בורסות אירופה לא פועלות היום. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות עם נטייה לעליות.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.9% במדד הניקיי. הזהב נסחר בירידה של כ-0.5%.

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "הבנקים המרכזיים של סינגפור, טורקיה וסין קנו זהב ככלי גידור וגיוון להגנה מפני מיתון, משברים בנקאיים והיחלשות הדולר האמריקאי, מה שמאותת שגורמים כלכליים מניעים את הביקוש לזהב ולא ספקולציות פיננסיות. עם שיעורי ריבית גבוהים יותר והידוק תנאי האשראי מאז תחילת 2022, שיא הריבית והדולר האמריקאי מניעים את מחירי הזהב מעלה. לחצי האינפלציה וההאטה בכלכלות ברחבי העולם העלו את מחירי הזהב לרמות המתאימות לתקופות קודמות של לחץ בשוק. בעוד שכמעט שלושה רבעים מהביקוש הפיזי לזהב בעולם נותרו לתכשיטים, מטבעות או מטילים, הקנייה של הבנקים המרכזיים נמצאת ברמות הגבוהות ביותר מאז 2010, מה שמשקף את הגיוון שלהם הרחק מנכסים הנקובים בדולר ארה"ב".

"הסיכון למיתון בשילוב עם שיא בסופו של דבר בריבית הריאלית והיחלשות הדולר האמריקאי אמורים להמשיך לתמוך בביקוש לזהב, והמתכת צפויה להיסחר גבוה יותר בשאר ימות השנה, עם יעד של 2,100 דולר לאונקיה עד סוף 2023. בטווח הקרוב, ככל שהמחירים עולים, בתמיכת שיא הריבית ודולר חלש יותר, בעלות על זהב לגיוון תיקי ההשקעה הופכת הגיונית יותר", הוא כותב.

08:05

יום המסחר העולמי יהיה דליל היום, שכן מרבית בורסות אירופה יהיו בחופש לרגל יום הפועלים, וכן הבורסות בהונג קונג, בסיאול ובסין (באחרונה יימשך החופש עד ליום רביעי כולל). בימים רביעי עד שישי בורסת יפן בחופשה. 

בטוקיו רושם כעת מדד הניקיי עלייה של כ-0.9% ובורסת אוסטרליה עולה בכ-0.5%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות עם נטייה לעליות.

בשוק הפורקס העולמי נפתח שבוע המסחר כשהדולר מתחזק בשיעורים מזעריים מול האירו והליש"ט ובכ-0.4% מול הין היפני. 

בשוק הסחורות החוזים על הנפט הגולמי רושמים ירידות של כ-0.9% כעת לאחר שרשמו עליות של כמעט 3% ביום שישי. את החודש שעבר סיימו בעליות של 3.2% ו-5% בהתאמה. הזהב רושם ירידה קלה. 

● בגלל האינפלציה העיקשת: הפד צפוי להעלות את הריבית גם השבוע

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות של 2.5%-3% במטבעות המרכזיים. הביטקוין נסחר ברמה של 28.5 אלף דולר, והאת'ריום סביב מחיר של 1,850 דולר.

השבוע תימשך בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2023, כשהשיא צפוי בליל חמישי אז יפורסמו דוחות אפל. בהתבסס על 12 תחזיות אנליסטים, הרווח למניה צפוי לעמוד על 1.44 דולר בהשוואה ל-1.52 דולר ברבעון המקביל אשתקד. עוד יתפרסמו השבוע דוחות, בין השאר, ברקשייר הת'וואיי, קוואלקום, פייזר וסטארבקס. 

כאמור, ביום רביעי בערב תתפרסם החלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, כותב כי התמונה שעולה מהנתונים שפורסמו לאחרונה בארה"ב לא ממש תומכת במסר "יוני" מהפד, "אך אנו מעריכים שלצד עליית ריבית בשיעור של 0.25%, בסיכוי גבוה הוא יעביר איתות שאם קצב האינפלציה ירד בחודשים הבאים, הריבית עשויה להישאר ללא שינוי. כלומר, הפד עשוי לשלוח מסר על סוף תהליך עליית הריבית. אנו חושבים שהאינפלציה תרד בחודשים הקרובים, אך בסיכוי גבוה עליית הריבית לא תספיק כדי להחזיר את האינפלציה ליעד, מה שעלול להוביל לחזרתה בשנה הבאה". 

ביום חמישי תתפרסם הודעת הריבית בגוש האירו. לפי רוב ההערכות, הריבית תעלה בעוד 25 נקודות בסיס . להערכת זבז'ינסקי, "ה-ECB עשוי לספק הפתעה "ניצית" ולהעלות ריבית ב-0.5% בניגוד לקונצנזוס, אך הוא עדיין נמצא בסיכון להישאר "מאחורי העקום" במלחמתו נגד האינפלציה".