מה חיפשה מנכ"לית איגוד הדשנים העולמי בישראל

מנכ"לית IFA הגיעה לאחרונה לישראל במטרה לבחון טכנולוגיות בתחום בדישון • שלושה עורכי דין יוצאי רשות התחרות הצטרפו למשרד עמית פולק מטלון • אירועים ומינויים

מימין לשמאל: הדר סוטובסקי, מנהלת החממה ICL Planet Startup Hub; אנני כהן, חברת הנהלה ב-IFA; רון ברוכי, מנכ''ל אגמטיקס; אלזבטה קליין, מנכ''לית IFA ורביב צולר, נשיא ומנכ''ל ICL / צילום: יח''צ
מימין לשמאל: הדר סוטובסקי, מנהלת החממה ICL Planet Startup Hub; אנני כהן, חברת הנהלה ב-IFA; רון ברוכי, מנכ''ל אגמטיקס; אלזבטה קליין, מנכ''לית IFA ורביב צולר, נשיא ומנכ''ל ICL / צילום: יח''צ

הפחתה משמעותית של פליטות מזהמים משימוש בדשנים באזורי גידול מרכזיים בעולם, ללא פגיעה בצרכי התזונה הגלובליים, היא מהמשימות העיקריות של איגוד הדשנים העולמי (IFA) - ארגון המאגד כ-400 חברות שמספקות דשנים לתוצרת חקלאית המגיעה ל-8 מיליארד בני אדם. המשימה הזו הופכת מסובכת יותר בעקבות שינויי האקלים והשפעות גיאופוליטיות, כמו המלחמה באוקראינה, למשל, בשל העובדה שרוסיה היא שחקנית משמעותית בשוק הדשנים.

אלזבטה קליין, מנכ"לית IFA, הגיעה לאחרונה לישראל במטרה לבחון טכנולוגיות בתחום ואפשרויות לשיתוף פעולה עם חברות מקומיות. הביקור נערך על רקע ההבנה כי אימוץ ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בעולם החקלאות הוא הכרחי להתמודדות עם אתגר הביטחון התזונתי הגלובלי.

במהלך הביקור, שנמשך שבוע, קליין סיירה במשרדי SNC (Startup Nation Central), המחברת בין תעשיית ההייטק הישראלית לארגונים ומשקיעים מהעולם, באוניברסיטת בן גוריון, במספר חברות בתחומי החקלאות והמזון - וגם במפעל יצרנית הדשנים ICL בים המלח, שנמצאת בשליטת החברה לישראל. שם היא נפגשה עם אנשי החברה - הנשיא והמנכ"ל, רביב צולר, הוא חבר בדירקטוריון IFA וכן יו"ר ועדת הקיימות של האיגוד.

לפני כחודשיים פרסמה ICL דוחות טובים לשנת 2022, עם הכנסות של 10 מיליארד דולר (גידול של 43% ביחס ל-2021), ורווח נקי של 2.16 מיליארד דטולר (זינוק של 175% לעומת השנה הקודמת). לאחרונה השיקו IFA ואגמטיקס (סטארט-אפ של ICL בראשות רון ברוכי) פלטפורמה ייחודית המאפשרת לחקלאים, חוקרים וחברות מזון, לקבל גישה לדאטה שיסייע להגדיל את היבול תוך שמירה על הסביבה.

"הצגנו בפני אלזבטה טכנולוגיות ישראליות חדשות", מספר צולר. "אין לי ספק כי הן יכולות להיות משמעותיות מאוד, וחשוב להנגיש אותן לטובת יצירת שותפויות שהן המפתח למלחמה ברעב העולמי".

המהלך של יוצאי רשות התחרות

עו"ד דנה טירנגל-ליפקה ראש מחלקת דיני תחרות במשרד עורכי הדין יוסי לוי, עזבה את המשרד, והצטרפה למשרד עמית פולק מטלון שם היא עומדת בראש מחלקה דומה. טירנגל-ליפקה עברה יחד עם עורכי הדין קובי ערד ואור אלקיים - שלושתם יוצאי רשות התחרות.

טירנגל ליפקה עבדה ברשות התחרות במשך עשור. בתפקידה האחרון שימשה כראש צוות בכירה במחלקה המשפטית, הובילה את חקיקת חוק קידום התחרות בענף המזון, וכן תיקים נגד יבואנית הענק שסטוביץ בקשר למוצרי קולגייט ונגד החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה).

עו''ד דנה טירנגל ליפקה / צילום: גיל כהן
 עו''ד דנה טירנגל ליפקה / צילום: גיל כהן

כיום היא מייצגת בעסקאות מרכזיות, בהן כניסתה של רשת המזון הבינלאומית קרפור לישראל, עסקת המיזוג בין מליסרון לאביב ייזום מקבוצת אביב, השקת חברת הענן נביוס בישראל, כניסתה של רשת סבן אילבן לישראל ורכישת חנויות אדידס על ידי אלקטרה מוצרי צריכה.

במקביל, עו"ד ערן מרינברג, היועץ המשפטי של מפלגת המחנה הממלכתי, מצטרף למשרד בלטר גוט אלוני ושות' כשותף - ויוביל את התחום החוקתי־פוליטי.

מצנח הזהב

יורם בן פורת, 64, מונה למנכ"ל "ישראל קנדה - דיור מוגן".

ינקלה שחר, 60, מונה לסמנכ"ל הכספים של אל על. ד"ר רונן יוכפז מונה לסמנכ"ל טכנולוגיות מידע.

אמיר קושילביץ-אילן, לשעבר מנהל הסיכונים הראשי של ישראכרט, מצטרף לחבר המנהלים של Axio, המציעה פתרונות אשראי חוץ בנקאיים.

מירי ציקווה מונתה לסמנכ"לית וחברת הנהלה באקסלנס ניהול השקעות וניירות ערך.

מירי ציקווה / צילום: רמי זרנגר
 מירי ציקווה / צילום: רמי זרנגר

ניר גינזבורג מונה לסמנכ"ל פעילות מערכות אנרגיה בשניידר אלקטריק ישראל, המתמחה בתחומי ניהול אנרגיה ואוטומציה תעשייתית.

ניר גינזבורג
 ניר גינזבורג

שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי One Zero ולשעבר החשב הכללי באוצר, מונה ליו"ר הועד המנהל של עמותת ער"ן.

רן נחום, 55, מונה למנהל התזמורת הסימפונית חיפה.

חדשות טובות

באירוע ההתרמה All in של ארגון וראייטי, שהתקיים בתל אביב בהשתתפות מאות אורחים, גויסו 2.5 מיליון שקל למען ילדי וראייטי. האירוע כלל בין היתר תערוכת עבודות אמנות שעמדו למכירה וטורניר פוקר.