בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; הבנקים האזוריים המשיכו בצניחה

סולאראדג', למונייד וג'יי פרוג קפצו אחרי דוחות טובים • מניות הבנקים המשיכו לאבד גובה על רקע חששות המשקיעים מקריסה של בנקים נוספים • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב המשיכו לרדת • הלילה תפרסם ענקית הטכנולוגיה אפל דוחות

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

נעילה שלילית בוול סטריט, יום מסחר רביעי ברציפות. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.8%, מדד S&P 500 ירד בכ-0.7% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.5%. מניות הבנקים המשיכו לאבד גובה על רקע חששות המשקיעים מקריסה של בנקים נוספים.

מניות פאק-ווסט בנקורפ  ו-ווסטרן אליאנס בנקורפ  בלטו בירידות של עשרות אחוזים.

אמזון, מיקרוסופט  וטסלה רשמו עליות קלות ו-AMD  בלטה בעלייה של כ-6%. 

בקרב המניות הישראליות, סולאראדג', למונייד  וג'יי פרוג קפצו אחרי דוחות טובים. מנגד, פייבר  בלטה בירידה של 5.5% ופריון צנחה בכ-5%.

21:30

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-1%, מדד S&P 500 יורד בכ-0.7% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.4%.

מניית ננוקס  מזנקת ביותר מ-20% ומשלימה קפיצה של יותר מ-100% מתחילת השבוע. זאת לאחר שהחברה הודיעה על קבלת אישור שיווק מה- FDA , מנהל המזון והתרופות האמריקאי, למכשיר הרנטגן שלה. 

מנגד, ירידות חדות נרשמות במניות סיוה , לייבפרסון , פריון נטוורק  ופייבר .

20:15

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-1%, מדד S&P 500 יורד בכ-0.6% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.3%.

חלק ממניות הבנקים הקטנים בוול סטריט והבינוניים ממשיכות לצנוח ומדד הבנקים האזוריים KBW נופל בעוד 4%. גם מניות הבנקים הגדולים וולס פארגו , סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה  נופלות ביותר מ-2%. 

מנגד, מניות AMD , אמזון, מיקרוסופט , טסלה  ועליבאבא נסחרות בעליות.

מניית שופיפיי  מזנקת ביותר מ-20% לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים והכריזה על תוכנית התייעלות במסגרתה יפוטרו כ-20% מהעובדים.

לאחר שחברת אינמוד , ספקית פתרונות לטיפולי אסתטיקה רפואית, פרסמה ביום שלישי את דוחותיה לרבעון הראשון 2023 מציינים באופנהיימר כי "התוצאות של אינמוד מלמדות על כך שהחברה עדיין לא מושפעת ממגמות מאקרו של האטה כלכלית. החברה ממוצבת היטב בשוק האסתטיקה עם קופת מזומנים נטו של 554 מיליון דולר, וממשיכה לחפש הזדמנויות להתרחב גם באמצעות רכישות. בחודשים הקרובים עתידה החברה להשיק את הפלטפורמות החדשות Envision , בתחום רפואת העיניים ואת הדור השני של Evoke , ממשפחת מוצרי ה Hands-Free, אשר אמורים להמשיך לתמוך בקצב הצמיחה הגבוה של מכירות החברה. אינמוד ממשיכה להציג תוצאות חזקות עם שיעורי צמיחה גבוהים ורווחיות גבוהה תוך ניהול מוצלח של תיק המוצרים שלה. כמו כן, מצליחה אינמוד להגביר את מכירת המוצרים המתכלים שלה, מה שמעיד על מגמת עלייה בקצב השימוש במערכות בקרב הרופאים. אנו מאשררים את תחזיתנו לשנת 2023 ומשמרים את המלצת Outperform על המניה עם מחיר יעד של 60 דולר". 

18:50

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-1.2%, מדד S&P 500 יורד בכ-0.9% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.4%. באירופה ננעל יום המסחר בירידות של עד 1.1% במדדי המניות המרכזיים.

חלק ממניות הבנקים הקטנים בוול סטריט והבינוניים ממשיכות לצנוח ומדד הבנקים האזוריים KBW נופל בעוד 4.3%.

במקביל נמשכת ריצת המשקיעים לעבר ה"מקלטים הבטוחים" ותשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ממשיכות לרדת. תשואת האג"ח ל-10 שנים נחתכה אתמול וממשיכה כעת לרדת עד ל-3.32%, ותשואת האג"ח לשנתיים מתרסקת ב-20 נקודות בסיס עד ל-3.73% - ירידה חדה בהשוואה לתשואה של 4.14% בתחילת שבוע המסחר בוול סטריט. 

גם הזהב ממשיך לטפס ומחיר האונקיה עולה ב-1.1% לכ-2,059 דולר. החוזים על הנפט נסחרים במגמה מעורבת לאחר ירידות חדות בימים האחרונים.

17:05

מגמה שלילית בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.7%, מדד S&P 500 יורד בכ-0.5% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.4%.

מניות הבנקים האזוריים פירסט הוריזון , ווסטרן אליאנס בנקורפ  ו-פאק-ווסט בנקורפ  נחתכות על רקע חששות המשקיעים מ"ריצה את הפקדונות" וקריסתם. גם יו.אס בנקורפ  נופל בכ-7%. מדד מניות הבנקים האזוריים KBW צונח ב-4.4%.

מניית אפל  מאבדת גובה לקראת פרסום דוחות החברה לאחר סיום המסחר. הצפי הוא שהחברה תדווח על רווח של 1.43 דולר למניה ברבעון השני, על הכנסות של 92.97 מיליארד דולר (ירידה של 4.4% בהיקף המכירות בהשוואה לרבעון המקביל). ענקית הטכנולוגיה האמריקאית צפויה להכריז הלילה גם על רכישות חוזרות בהיקף של 90 מיליארד דולר. החברה הוציאה כמעט 600 מיליארד דולר ברכישות חוזרות של מניותיה במהלך 10 השנים האחרונות.

מניית ג'יי פרוג  מזנקת לאחר הדוחות. באופנהיימר מציינים כי "החברה נהנית מביקושים חזקים לפתרונות הפרמיום Enterprise+ המפגינים צמיחה של 58% ולפתרונות הסייבר המתקדמים. הנהלת החברה סיפקה תחזית גבוהה מהצפוי לשנת 2023, ואף תחזית ארוכת טווח לשנת 2027, עם צפי להכנסות של 775-825 מיליון דולר. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח בתחומי ה-DevOps ובכך משמרים את המלצת Outperform על מניית FROG עם מחיר יעד של 26 דולר".

מניית פייבר  ממשיכה המומנטום שלילי ויורדת בחדות. גם צים  ופריון בולטות בירידות חדות.

16:33

ירידות קלות נרשמות גם בפתיחת המסחר בבורסות ארה"ב. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.2% ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.3%.

סולאראדג'  מזנקת ב-12%, למונייד  קופצת ב-17% לאחר ששתי החברות פרסמו דוחות טובים.

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי חברת סולאראדג' פרסמה תוצאות חזקות מעל הצפי, בניגוד לחולשה של מתחרותיה, עם צמיחה שנתית נאה של 44% בהכנסות על רקע ביקושים גבוהים במיוחד מאירופה, וסיפקה תחזית סולידית לרבעון הבא. בנוסף, "החברה ממשיכה במגמת שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית, לאור השיפור בשרשרת האספקה והמשך התייעלות. בכך מתגברת סולאראדג' על תהליכי האטה בשוק הסולאר בארה"ב, על רקע גורמי מאקרו ורגולציה, בזכות הביקושים החזקים מאזור אירופה, האחראי על כ-64% מפעילות הסולאר בחברה. אנו משמרים את המלצת Outperform על המניה תוך העלאת מחיר היעד מ-383 ל-400 דולר". 

15:50

מדדי המניות המרכזיים באירופה יורדים בכ-0.5%-0.7% לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי האירופי.

ירידות קלות נרשמות גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

החששות מקריסת בנקים נוספים לא נרגעים ובמסחר המוקדם נרשמות ירידות של עשרות אחוזים במניות פירסט הוריזון  ו-פאק-ווסט בנקורפ . גם מניות זיונס בנקורפוריישן  ו-ווסטרן אליאנס בנקורפ  נחתכות.

15:15

מאקרו אירופה: הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט להעלות את הריבית בגוש האירו מ-3.50% ל-3.75%, בהתאם לתחזיות. הריבית על ההפקדות גם עלתה בהתאם להערכות המוקדמות, מ-3% ל-3.25%.

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בבנק מזרחי טפחות, מציין כי החלטת ה-ECB עמדה במרכז הקונצנזוס, בשל רמות האינפלציה הגבוהות ביבשת, והמשך יישום המדיניות המצמצמת על ידי הפד. "באותו האופן, למרות שככל הנראה מסעו של הפד בהעלאות הריבית הגיע לקיצו, השוק צופה העלאה נוספת באירופה ביוני. ובהסתברות גבוהה, אחת נוספת ביולי. פער המדיניות הזה, של כרבעון, בין אירופה וארה"ב מתמשך עוד מתחילת השנה שעברה. וסגירתו תהווה מהלך מאתגר אל מול ציפיות להורדת ריבית בארה"ב, שעתידות להצטבר בחודשים הקרובים".

15:10

סולאראדג'  טסה ביותר מ-11% במסחר המוקדם, לאחר שיצרנית המוצרים הסולאריים הישראלית דיווחה על רווחים והכנסות טובים מהצפוי ואמרה שבעיות שרשרת האספקה ​​השתפרו בהדרגה. רק בשבוע שעבר, נזכיר, המתחרה האמריקאית שלה אנפייז צללה ביותר מ-20% בשל הורדת התחזית שלה. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 943.9 מיליון דולר ועל רווח נקי non-GAAP של 174.5 מיליון דולר, או 2.9 דולר למניה.

גם פלייטיקה  פרסמה את דוחות הרבעון הראשון, ודיווחה על הכנסות של 656.2 מיליון דולר (ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד) ועל רווח נקי GAAP של 84.1 מיליון דולר, עלייה של כ-1% בהשוואה לאשתקד. "אנו מאשרים את התחזית לשנה הפיסקלית, עם הכנסות צפויות בין 2.57 מיליארד ל-2.62 מיליארד דולר, צפי Credit Adjusted EBITDA של 805-830 מיליון דולר, והוצאות צפויות בין 115-120 מיליון דולר", ציינה בדיווח. המניה עולה בכ-2%.

עוד אחרי הדוחות - ג'יי פרוג מזנקת ב-12% במסחר המוקדם ולמונייד ב-15% (ראו פירוט בעדכונים מהבוקר). סייברוואן  טסה מעל ל-50% במחזור ער, על אף שלא פרסמה דיווחים חדשים.

13:20

הירידות בבורסות אירופה נמשכות, בשיעורים של כ-0.7%-0.8% בבורסות המרכזיות.

לצד זאת המגמה במסחר על החוזים בוול סטריט עודנה מעורבת, כאשר החוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.1% ואילו חוזי הדאו וה-S&P500 יורדים ב-0.2%. בשוק האג"ח נמשכת ירידת התשואות - תשואת האיגרת ל-10 שנים נסוגה ב-4 נקודות ל-3.36% ותשואת האג"ח לשנתיים צונחת בכ-10 נקודות בסיס, -3.84%.

ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן  דיווחה על ירידה ברווחי הרבעון הראשון, ואמרה שהמכירות החלשות יותר בסין מאשרות את הצורך שלה לצמצם את הפער מול מתחרותיה בשוק הרכב החשמלי. הרווח התפעולי ירד ב-31% ל-5.7 מיליארד אירו (6.3 מיליארד דולר), על אף שההכנסות ממכירות ברבעון עלו ב-22% ל-76 מיליארד אירו, זאת בעיקר הודות להתאוששות בהיקפי המכירות באירופה ובצפון אמריקה.

11:40

פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה של חברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן, מעריך שה-ECB יאט את קצב העלאות הריבית שלו מ-50 ל-25 נקודות בסיס. "אין עוד דחיפות להעלאות נוספות מאז שהריבית הגיעה לרמה המגבילה של 3% ואינפלציית האירו ירדה במהירות מ-10.6% באוקטובר ל-7% באפריל, בגלל מחירי האנרגיה", מציין ברב. "רק מחירי השירותים ממשיכים לעלות, אבל במעט, לכן קצב האינפלציה מתחיל להתנרמל. יתרה מכך, סקירת ההלוואות הבנקאיות מראה את הירידה בביקוש משקי הבית והתאגידים להלוואות, בנוסף להחמרת תנאי האשראי שמציעים הבנקים המסחריים בגוש האירו".

על ההצהרה האופטימית של ממשלת גרמניה והעלאת תחזית התמ"ג שלה מעל הציפיות אומר ברב כי "הפעילות בגוש האירו הייתה טובה מהצפוי עד מרץ הודות למדינות הפריפריה בגוש. ואכן, הכלכלה הגרמנית ירדה ברבעון הרביעי של 2022 ועמדה במקום ברבעון הראשון של 2023 עקב צריכה חלשה. הסקרים העסקיים האחרונים מצביעים על שיפור בפעילות הארגונית במדינות רבות, מה שמוביל את ממשלות אירופה להעלות את תחזית הצמיחה שלהן כפי שעשתה ממשלת גרמניה. עם זאת, סקר ההלוואות הבנקאיות מראה את עלות העלאת הריבית של חברות האירו, מכבידה על עלויות ההון בעוד שהיצוא סובל מההאטה בארה"ב ומהתאוששות סינית חלשה מהצפוי. בהתחשב בלחץ הממושך על המערכת הבנקאית, אנו מסיקים כי הצמיחה תישאר נייטראלית ברבעונים הקרובים". 

בהונג קונג ננעל המסחר בעלייה של 1.3% למדד הנג סנג.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות. אתמול הן ננעלו לפני שינוי הכיוון בוול סטריט, שנבע מהצהרת הפד שליוותה את החלטת הריבית, וכעת הן משלימות את הפער. מדד דאקס הגרמני יורד בכ-0.4% וכך גם קאק בפריז, ואילו פוטסי הבריטי מסתפק בירידה מתונה יותר של כ-0.2%.

באסיה ננעלה בורסת שנגחאי בעלייה של 0.8% בעוד שבשנזן נרשמו ירידות של 0.7%. בסיאול מדד הקוספי סיים את היום בדומה לרמת הפתיחה וכך גם מדד ASX200 בסידני. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, עולה ההנג סנג בכ-1.2%.

בוול סטריט המגמה כעת מעורבת בזירת המסחר בחוזים העתידיים. החוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.2% ואילו החוזים על הדאו ג'ונס ו-S&P 500 התאזנו ולא רושמים שינוי של ממש. בשוק האג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמת התמתנות בירידת התשואות של האיגרות לטווחים ארוכים, ותשואת האיגרת ל-10 שנים נסוגה ל-3.36%. תשואת האג"ח לשנתיים ממשיכה לרדת בחדות ומשילה כ-10 נקודות בסיס, לרמה של 3.84%.

09:25

ענקית הנפט הבריטית Shell  דיווחה על רווח גבוה מהצפוי ברבעון הראשון: הרווח המתואם הסתכם ב-9.6 מיליארד דולר, הרבה מעל ציפיות האנליסטים (8.6 מיליארד דולר) ומעל נתון של 9.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם הישראליות מפרסמות דוחות: ג'יי פרוג  זינקה בכ-8% במסחר המאוחר לאחר שפרסמה דוחות טובים והעלתה תחזיות לרבעון השני. החברה דיווחה על רווח מתואם של 6 סנט למניה על הכנסות של 79.8 מיליון דולר, וצופה רווח של 5-6 סנט למניה על הכנסות בטווח של 82.5-83.5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.

למונייד  דיווחה על צמיחה של 115% בהכנסות שהסתכמו ל-95.2 מיליון דולר, לצד צמצום בהפסדים ושיפור ב-Adjusted EBITDA שהסתכם ב-50.8 מיליון דולר. החברהעדכנה את תחזית הצמיחה השנתית שלה לטווח של 700-705 מיליון דולר.

08:10

באסיה המגמה מעורבת הבוקר, לאחר העלאת הריבית בארה"ב אמש (על כך בהמשך). בהונג קונג קופץ מדד הנג סנג ב-1.2%, ובשנגחאי ובטאיפיי נרשמות עליות מתונות, בעוד שבסידני, בשנזן ובסיאול המגמה שלילית. בטוקיו לא מתקיים מסחר בשל חג. 

היום ב-15:15 (שעון ישראל) תתפרסם הודעת הריבית גם בגוש האירו. לפי רוב ההערכות, הריבית תעלה בעוד 25 נקודות בסיס לרמה של 3.75%. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מעריך דווקא עלייה של 50 נקודות בסיס, "בשל אינפלציית השירותים שעדיין מאיצה".

רשת בתי קפה ונדל"ן בפורטוגל: החברות שמנסות להיכנס לבורסה בדלת האחורית
הבטחת האלצהיימר ועתיד התרופות נגד דיכאון: מנכ"ל החברה המדוברת בראיון
המתחרה של אנבידיה פרסמה דוחות מאכזבים. מה יהיו ההשלכות על שוק השבבים?

בוול סטריט נרשמות בשעה זו עליות של 0.1%-0.5% במסחר על החוזים העתידיים, לאחר שאתמול הסתיים יום המסחר בירידות. הדאו ג'ונס ירד ב-0.7%, ה-S&P 500 ירד ב-0.8%, והנאסד"ק ירד ב-0.5%.

כמו כן, נרשמות ירידות חדות בתשואות האג"ח הממשלתיות לאחר החלטת הריבית וירידה בערך הדולר. תשואת האג"ח ל-10 שנים נחתכה אתמול וממשיכה גם הבוקר לרדת עד ל-3.33%, ותשואת האג"ח לשנתיים מתרסקת ב-13 נקודות בסיס עד ל-3.80% - ירידה חדה בהשוואה לתשואה של 4.14% בתחילת שבוע המסחר בוול סטריט. האירו מתחזק ב-0.2% בהשוואה למקבילו האמריקאי, ונסחר סביב 1.10 דולר.

השיא של עונת הדוחות בארה"ב צפוי עם סיום המסחר הערב, כאשר יפורסמו תוצאות החברה הגדולה ביותר בעולם במונחי שווי שוק - אפל . החברה אמנם השילה כ-11% מערכה מאז השיא - אז הייתה לראשונה בעולם שנסחרה בשווי של יותר מ-3 טריליון דולר - אך מתחילת השנה קפצה מנייתה בכ-34%.

הצפי הוא שהחברה תדווח על רווח של 1.43 דולר למניה ברבעון השני, על הכנסות של 92.97 מיליארד דולר (ירידה של 4.4% בהיקף המכירות בהשוואה לרבעון המקביל). ענקית הטכנולוגיה האמריקאית צפויה להכריז הלילה גם על רכישות חוזרות בהיקף של 90 מיליארד דולר. החברה הוציאה כמעט 600 מיליארד דולר ברכישות חוזרות של מניותיה במהלך 10 השנים האחרונות.

בשוק הסחורות נרשמות עליות קלות במחירי הנפט, זאת לאחר שצנחו בכ-8% השבוע. מחיר נפט מסוג ברנט עומד על 72.7 דולר לחבית ומחיר הנפט האמריקאי 68.9 דולר לחבית. בתוך חודש צנחו מחירי שני סוגי הנפט בכ-15%, ובהשוואה לרמה לפני שנה מחק הנפט כשליש מערכו.

בזירת המסחר בקריפטו נרשמות עליות של כ-2% במטבעות המובילים, אך הביטקוין עדיין לא מצליח להמריא שנית מאז נפילתו באמצע אפריל, ולחצות שוב את רף 30 אלף הדולרים. המטבע הדיגיטלי נסחר ברמה של 29 אלף דולר והאת'ריום נסחר סביב 1,900 דולר.

כאמור, הריבית בארה"ב עלתה אמש בפעם העשירית ברציפות, הפעם ב-25 נקודות בסיס לטווח של 5.25%-5% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 2007. במסגרת ההודעה על העלאת הריבית אף רמז הפד כי זו עשויה להיות הפעם האחרונה, מה שלרוב אמור להיות סממן חיובי לשווקים, אך בהמשך צינן מעט היו"ר ג'רום פאוול את האופטימיות ואמר כי "לא התקבלה החלטה על הפסקת העלאות הריבית", אך לצד זאת הושמט מהודעת הריבית המשפט שהיה בהודעות הקודמות ורמז על צפי להמשך העלאות.

בשורה התחתונה, סרב פאוול להתחייב כי זו הייתה העלאה האחרונה. הוא הדגיש ההחלטות העתידיות יילקחו בהתאם לנתונים הכלכליים. הפרמטרים שיבחן הפד הם מצב שוק העבודה, האינפלציה שעדיין גבוהה מהיעד של הבנק המרכזי והתנאים הפיננסיים בשוק.

האם זו אכן הייתה העלאת הריבית האחרונה בארה"ב? כלכלן השווקים הראשי בבנק מזרחי טפחות, רונן מנחם, מעריך שלא ניתן לשלול לחלוטין העלאה נוספת של הריבית בחודש הבא (ב-14 ביוני), "אם כי נכון לעכשיו הסיכוי לכך נמוך, יחסית". 

"האינפלציה בארה"ב, שעומדת על 5% ב-12 החודשים האחרונים, עודנה רוחבית ודביקה ולבטח רחוקה הן מיעד האינפלציה של 2% והן מתחזית האינפלציה של הפד, העומדת על 3.3% השנה ו-2.5% בשנה הבאה. כלומר, עלייה לרדת בכמחצית משיעורה כיום. לא זו בלבד, בחודשים הקרובים היא עשויה לעלות שנית, עם יציאתם של המדדים הגבוהים מתחילת השנה שעברה מהחישוב", מציין מנחם.

עם זאת, מסייג הכלכלן, עיון בדברי ההסבר של החלטת הפד מצביע על נימה מעט קשוחה פחות מבעבר. "השינוי הגדול ביותר בהשוואה להודעה הקודמת הוא השמטת האמירה שלהערכת הפד נחוצה מידה מסוימת של ריסון נוסף על מנת להשיג את יעד האינפלציה. בתוך כך, נותרה האמירה שתיבחן השלכת העלאות הריבית הקודמות ויילקח בחשבון הפיגור הנחוץ לפני שהן תשפענה על האינפלציה בפועל". עוד מציין מנחם כי הושמטה האמירה שמספר המשרות נמצא בסימן עלייה.